עמותות הקשורות לרב יאשיהו פינטו בקשיים כלכליים?

עמותת 'מאור עיניים', באמצעותה מפעיל הרב יאשיהו פינטו חלק מפעילותו ההתנדבותית, נמצאת בחובות לספקים • ספקית מזון וספקית חומרי ניקוי הגישו תביעות • במספר מקרים צ'קים שהגישה העמותה חזרו - והצדדים נאלצו להגיע לפשרה להסדרי החובות • העמותה: "יושרו ההדורים לשביעות רצון הצדדים. נמשיך לפעול בכל המרץ"
יוני גרין
ו' אלול התשע"ד / 01.09.2014 14:47

האם מוסדות הקשורים לרבי יאשיהו פינטו נמצאים בקשיים כלכליים?

חדשות 2 Online מדווח כי עמותת ‘מאור עיניים’, באמצעותה מפעיל הרב פינטו קרן סיוע לנזקקים, מצויה בחובות כספיים לספקים, וכי נגד העמותה אף נפתחו הליכים בבית המשפט לגביית החובות.

עמותת ‘שובה ישראל’ ניו יורק, עמותה נוספת הקשורה לרב, העבירה צ’קים על סך חלק מהחובות של עמותת ‘מאור עיניים’ וממידע שהתקבל בחדשות 2 Online נטען כי צ’ק על סך עשרות אלפי דולרים שנתנה עמותת ‘שובה ישראל’ לספק לכיסוי החוב חולל גם הוא.

בכתבת מגזין ב’פורבס’ אודות הרב פינטו נכתב, בין היתר, כי “הרב פינטו מפעיל את קרן ‘מאור עיניים’ שמעניקה משכורת חודשית ל-2,000 אלמנות”.

אולם, לפי הדיווח, למרות העושר הכלכלי עליו נכתב בכתבת המגזין, הגישה ספקית מזון בחודש אפריל האחרון תביעה על סך יותר מ-1.3 מיליון שקלים לבית משפט השלום באשקלון נגד עמותת ‘מאור עיניים’.

על פי הנטען בתביעה, צ’קים שקיבלה מהעמותה חזרו, דבר שהוביל לפתיחת הליכים נגדה בהוצאה לפועל. ספקית המזון משכה את תביעתה בחודש מאי על מנת לפתוח במשא ומתן עם העמותה. מאוחר יותר, קיבלה הספקית המחאות מעמותת ‘שובה ישראל ניו יורק’, אך על פי הנטען, אחת מהן לא כובדה.

בחודש דצמבר אשתקד הוגשה תביעה נוספת נגד העמותה על סך יותר מ-136 אלף שקלים על ידי ספקית חומרי ניקוי וכלים חד פעמיים. בכתב התביעה נטען: “עמותת ‘מאור עיניים’ לא שילמה את יתרת עלות הרכישות למרות שחלפו חודשים רבים מיום הגשת החשבונית”.

למרות שבאופן פורמלי שמו של הרב פינטו לא מצוין ברשם העמותות בהקשרה של ‘מאור עיניים’, גורם הקשור לרב אישר לחדשות 2 כי דרך העמותה מפעיל הרב פינטו את עבודתו ההתנדבותית.

כתובתה הרשומה של עמותת ‘מאור עיניים’ ברשם העמותות זהה לכתובת של משרדי ‘שובה ישראל’. אחד ממייסדיה הרשומים שימש כגבאי באחת הישיבות של ‘שובה ישראל’ ושניים ממייסדיה הרשומים של העמותה מוכרים גם כמייסדיה של עמותת ‘חזון ישעיה’, הקשורה אף היא לרב פינטו.

בשיחה עימו, אישר אחד המייסדים של ‘מאור עיניים’ כי העמותה קשורה לפעילותו של הרב פינטו. גם הספקים להם חייבת העמותה כספים ועורכי דינם אישרו לחדשות 2 את דבר החוב, אבל  סרבו להתייחס לגופו של עניין.

מעמותת מאור עיניים נמסר בתגובה לחדשות 2: “ארגוני החסד בנשיאותו של הרב יאשיהו פינטו מספקים מידי חג חבילות מזון לעשרים אלף משפחות נזקקות זו השנה העשירית. בחג הקרוב, בשל המצב הכלכלי, הוחלט לצרף השנה למעגל הנתמכים חמש אלף משפחות נוספות.

במענה לשאלתכם: בעבר התנהל דין ודברים בין אחד מספקי המזון לחלוקה לנזקקים לבין אחת מנהלי העמותה. בסופו של הליך, יושרו ההדורים לשביעות רצון הצדדים. כיום ספק המזון שציינתם את שמו, עובד בשיתוף פעולה מלא עם העמותה לקראת החלוקה לנזקקים בראש השנה הקרוב.

נמשיך לפעול בכל המרץ להאיר את בתיהם של אלו הזקוקים לשמחה ועזרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות