יותר משבוע אחרי שחרדי הותקף בדרך לכותל –  והמחבל טרם נעצר

חרדי  שהיה בדרכו לכותל המערבי הותקף בידי מחבל ערבי סמוך למטה הארצי של המשטרה • המחבל תקף אותו באגרופן וצעק: "אללה הוא אכבר" • למרות שעבר יותר משבוע מהתקיפה, טרם נעצר החשוד
חיים טוויל
ב' אייר התשפ"ב / 03.05.2022 11:10

גל התקיפות ברמדאן: יהודי שהלך לכיוון הכותל המערבי בשבת שעברה הותקף בידי ערבי סמוך למטה הארצי של משטרת ישראל בעיר – והמחבל טרם נתפס. עורך דינו של היהודי, חיים בלייכר מחוננו, פנה למשטרת ישראל בדרישה להאיץ את החקירה ולשים את ידה על המחבל.

הדרכה אינטרנטית ללא כל עלות: איך להיות מדריכת כלות מבוקשת?

שתדעו: השינויים והחידושים שיהיו השנה בהילולת הרשב”י • הפרטים

עו”ד חיים בלייכר: “מדובר בפיגוע אנטישמי וחמור שהתרחש בעיר הבירה בתקופה רגישה. לא יתכן שאירוע תקיפה קשה בירושלים יעבור בשתיקה. הפיגוע חייב להיחקר ברצינות, יש למצוא את התוקף ולמצות עימו את הדין”.

במכתב ששיגר עו”ד בלייכר למשטרה תוארו פרטי התקיפה: “בשבת האחרונה הותקף מרשי בידי בן מיעוטים שהלם בראשו בחפץ קהה בצומת ‘גבעת המבתר’ בירושלים. מרשי שהה בשבת בשכונת פסגת זאב, והחליט בצהרי היום ללכת להתפלל בכותל המערבי.

“לקראת השעה 12:40 חלף בצומת גבעת המבתר, מתחת לגשר בר-לב, בשביל המיועד להולכי רגל. לפתע וללא כל סיבה הגיח מאחוריו בן מיעוטים, התנפל עליו בצעקת ‘אללה הוא אכבר’ והלם בעורפו במכה עוצמתית באמצעות חפץ קהה”.

לאחר שהותקף, ניסה היהודי להזעיק עזרה ללא הצלחה: “מרשי מעד לארץ, משקפיו נשברו, והכיפה שלראשו נפלה. מרשי החל לרוץ ולהימלט על נפשו, בעוד המחבל פוסע לאיטו בניחותא. מרשי הגיע לתחנת המטה הארצי, שם נמסר לו כי המקום לא פעיל בשבת, ובהמשך ניסה לעצור ניידות שחלפו בכביש ללא הצלחה. עקב החוויה המטלטלת והקשה שב מרשי על עקביו וחזר לפסגת זאב מבלי שהלך לכותל”.

לאחר מספר שעות, התעלף הבחור ונזקק לפינוי לבית החולים הדסה: “במוצאי השבת הלך מרשי להיבדק במרפאה ובדרך איבד את הכרתו. אמבולנס הגיע למקום ופינה אותו לבי”ח הדסה הר הצופים, שם עבר בדיקות מקיפות שוחרר להמשך טיפול בביתו. למחרת בבוקר הגיש מרשי תלונה בתחנת ‘לב הבירה’, ובהמשך נקרא בשנית לדייק את מיקום האירוע”.

עורך הדין דרש להאיץ את החקירה ולשים יד על המחבל: “מדובר במעשה טרור אשר מצטרף לפעילות הטרור הגואה ברחבי הארץ בכלל ובירושלים בפרט, בו מחבל תוקף יהודי לאור יום במקום ציבורי ללא כל חשש. מדובר בצומת מרכזי אשר מצולם מכל עבר, וקרוב לוודאי כי התקיפה תועדה, וכי ניתן לזהות את המחבל. אבקש לערוך חקירה מעמיקה, לגבות את מצלמות המקום, להעביר לגורמי מודיעין את תמונת החשוד, לאתר אותו ולהביאו למעצר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות