אישום: המחבלת מחיפה קראה “פלשתין שלנו” ודקרה עובר אורח

המחבלת הקטינה מפיגוע הדקירה בחיפה נאשמת במעשה טרור, חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין ממניע גזעני • סיפרה לחברה כי בכוונתה למות כ"שהידה" • כתב האישום מגולל מה קרה בזירת הפיגוע
חיים טוויל
א' אייר התשפ"ב / 02.05.2022 12:10

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי לנוער בחיפה כתב אישום נגד קטינה בת 15 מחיפה, בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה והחזקת סכין ממניע גזענות – וזאת על רקע מספר אירועי טרור, שפקדו את מדינת ישראל בתקופה האחרונה.

הדרכה אינטרנטית ללא כל עלות: איך להיות מדריכת כלות מבוקשת?

שתדעו: השינויים והחידושים שיהיו השנה בהילולת הרשב”י • הפרטים

על פי כתב האישום שהגיש עו”ד שגב אדלר, בחודש שקדם לפיגוע הדקירה, התקרבה המחבלת לדת והתעניינה בנעשה במסגד אלאקצא בירושלים.

באמצע חודש אפריל נודע לה כי תושב איזור ג’נין, איתו התכתבה באמצעות האינטרנט, נורה בידי כוחות הביטחון ומת מפצעיו. בעקבות זאת, לבשה הנאשמת את בגדיו של אביה, עטתה כאפייה על ראשה, הצטיידה בשני סכיני מטבח ובנוסף בסכין צלילה ואמרה לחברתה בשיחה טלפונית כי בכוונתה למות כ”שהידה”.

לבקשתה, אחיה הצעיר, צילם אותה טרם צאתה מהבית. הנאשמת יצאה מהבית כשהיא מצוידת בתיק הגב ובסכינים, במטרה לפגוע באדם ממוצא יהודי ומתוך מחשבה שהאירוע יסתיים בכך שכוחות הבטחון יירו בה.

המחבלת הגיעה לאזור גן הזכרון בשכונת הדר הכרמל בחיפה, והחלה לחפש אדם בעל חזות יהודית כדי לפגוע בו.

כאשר פגשה המחבלת באזרח ערבי בגן, פנתה אליו, אף שאין ביניהם היכרות מוקדמת, ואמרה לו שכדאי לו להתרחק מהגן עם ילדיו כי “תכף יהיה משהו לא טוב”.

בהמשך, וכשהיא מחזיקה בסכין הצלילה בנרתיק, המחבלת הבחינה במתלונן, בן 48, אשר שהה בגן הזיכרון, ניגשה אליו מאחור, וחבטה בראשו עם אבן. המתלונן הסתובב לאחור, והמחבלת שלפה את הסכין, והחלה לנופף בה לעברו של המתלונן, שמעד ונפל על גבו, תוך שהמחבלת משמיעה סיסמאות בערבית התומכות בפלסטין, ובין היתר אמרה: “פלסטין שלנו ותישאר שלנו”.

המחבלת ניסתה לדקור את המתלונן בכל חלקי גופו, אך המתלונן התגונן באמצעות בעיטות ברגליו. המחבלת הצליחה לדקור את המתלונן פעמיים ברגלו ופעם אחת בידו. המתלונן הצליח לקום על רגליו, אך המחבלת לא התרחקה ממנו, ואף זרקה לעברו אבן.

בשלב זה הגיע למקום כוח משטרה, יחד אביה של המחבלת. אביה רץ לעברה, נטל מידיה את הסכין, והיא נעצרה בידי השוטרים.

בשל מעשיה של המחבלת, נגרמו למתלונן חתך רוחבי בכף יד ימין, חתכים שטחיים בירך ועוד, המתלונן אושפז יומיים, הוא נזקק למנת דם ופצעיו נתפרו.

התיק נחקר על ידי היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב כרמל במשטרה

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות