ה’סוד’ של חמאס: מה מסתתר מאחורי האיום עם המספר 1,111?

ארגון הטרור חמאס מאיים מזה כשנה על ישראל בנוגע לחילופי שבויים עם המספר 1,111 • בכיר בארגון העזתי הבהיר במה מדובר: איום למטח כבד ומשמעותי של רקטות שישוגרו בו זמנית לעבר ישראל, מיד בפתח המערכה הצבאית הבאה • בישראל תוהים: האם חמאס מסוגל לממש את האיום?
חרדים 10
כ"ה ניסן התשפ"ב / 26.04.2022 09:01

לפני כשנה, אמר מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, כי הם מוכנים למשא ומתן מזורז באופן מיידי כדי לקדם עסקת שבויים עם ישראל. הוא הוסיף משפט לא מובן: “תזכרו את המספר 1111 – תגלו בהמשך מה זה אומר”.

ההערכה הייתה כי חמאס, המחזיק בגופותיהם של החיילים אורון שאול והדר גולדין, וכן באזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד, מבקש לקבוע תג מחיר גבוה בתמורה לשחרורם.

אך הלילה, התברר כי מדובר בכלל באיום רקטי, שלטענת חמאס הוא מסוגל לירות בעת ובעונה אחת לעבר ערי ישראל מיד עם תחילת המערכה הצבאית הבאה.

זאהר ג’בארין, אחד ממקימי הזרוע הצבאית של חמאס ביו”ש ומשוחרר עסקת שליט, נשאל על המספר 1,111 בראיון עיתונאי, האם יש קשר בין מספר זה לבין עסקאות חילופי השבויים, שחרור מחבלים מהכלא הישראלי בתמורה לישראלים הנמצאים בידי חמאס.

ג’בארין ענה: “יחיא סנואר הבהיר לנו באחד המפגשים כי המספר הזה הוא מספר הרקטות שישוגרו במטח הראשון של העימות הבא עם ישראל”.

עם זאת, ההערכה בישראל היא כי לחמאס אין את היכולת הטכנית להוציא לפועל את התכנית הראוותנית, וכי מדובר באיום סרק שלא ייצא לפועל. עם זאת, כבר במבצע האחרון שיגר חמאס מטחים כבדים בו זמנית, על מנת לגבור על מערכת היירוט, ‘כיפת ברזל’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות