נכנע לטרור? בנט החליט למנוע את הגעת איתמר בן גביר לשער שכם

המארגנים הודיעו שיצעדו במסלול שלהם – בניגוד לעמדת המשטרה • בנט החליט בצעד חריג שלא לאפשר לבן גביר להגיע למצעד הדגלים: "אין לי כוונה לאפשר לפוליטיקה קטנה לסכן חיי אדם. לא אתן לפרובוקציה פוליטית של בן-גביר לסכן את חיילי צה"ל ואת שוטרי משטרת ישראל"
אריה ריבקינד וחיים טוויל
י"ט ניסן התשפ"ב / 20.04.2022 15:11

ראש הממשלה נפתלי בנט קיבל את המלצות השר לביטחון הפנים, ראש השב”כ ומפכ”ל המשטרה והחליט היום (רביעי) למנוע את הגעת חבר הכנסת איתמר בן גביר לשער שכם – להשתתף במצעד הדגלים המתוכנן הערב.

נבחרתם להשתתף בסקר אוכלוסין? השיבו באופן דיגיטלי וקבלו מתנה

בנט אמר: “אין לי כוונה לאפשר לפוליטיקה קטנה לסכן חיי אדם. לא אתן לפרובוקציה פוליטית של בן-גביר לסכן את חיילי צה”ל ואת שוטרי משטרת ישראל ולהכביד על משימתם הכבדה ממילא”.

הוא הוסיף: “שוטרינו וחיילינו ימשיכו להתמקד בשמירה על ביטחון אזרחי ישראל, בירושלים ובכל רחבי הארץ, וימשיכו להילחם בנחישות בטרור הפלסטיני. מצעד הדגלים השנתי יתקיים במועדו הקבוע – יום ירושלים”.

יו”ר עוצמה יהודית מסר בתגובה להחלטת בנט למנוע את הגעתו לשער שכם: “אני לא מקבל הוראות מבנט, בר לב ומועצת השורא. יממה לאחר שסגר את הר הבית ליהודים בהנחיית מועצת השורא, רה”מ בנט חילק את ירושלים באופן סופי ואוסר להניף את דגל ישראל.

“אחרי שהפקיר שוטרים ואזרחים הפך לדיקטטור שפוגע בחופש התנועה של חברי הכנסת, בניגוד לחוק חסינות חברי הכנסת בנט מנסה לעשות ספין על הגב שלי.

“אם לא יהיה מתווה מוסכם ותהיה פשרה בין המשטרה למארגנים, בכוונתי להגיע לשער שכם, בלי לשאול את בנט, בר לב, מועצת השורא והחמאס”.

מפלגת הציונות הדתית הגיבה להחלטתו של בנט לבלום את ח”כ איתמר בן גביר מלהגיע לירושלים:

“בנט מסר את הריבונות בירושלים לתנועה האיסלמית. אצל בנט ראאד סלאח יכול לעלות להר הבית אבל חברי כנסת יהודים לא יכולים להגיע לשער שכם. כך נראית כניעה מוחלטת למועצת השורא של האחים המוסלמים.

“חוקי מדינת ישראל קובעים שלחברי כנסת יש חסינות שמאפשרת להם להגיע לכל מקום שירצו. בנט עובד אצל מועצת השורא. הציונות הדתית אצל אזרחי ישראל.

“המשימה הראשונה של הממשלה הבאה שנקים בעזרת השם במהרה תהיה לשחרר את ירושלים, את הנגב ואת הדמוקרטיה הישראלית מידי התנועה האיסלמית ולהחיל את הריבונות הישראלית מחדש”.

מארגני מצעד הדגלים הודיעו היום כי יעברו בשער שכם למרות שהמשטרה סירבה לאשר להם לצעוד במסלול הזה.

המארגנים הציעו למשטרה מסלול חלופי העובר בשער החדש, מערבית לשער שכם, אבל גם לו המשטרה סירבה. במשטרה הסכימו לקיים את הצעדה רק במסלול העובר בשער יפו, מסלול שהצועדים מסרבים לו בתוקף.

הצעדה, שצפויה לצאת לדרך בשעה 17:00 היא צעדת מחאה, ולא המצעד ‘ריקוד הדגלים’ המסורתי שמתקיים מדי שנה ביום ירושלים.

המארגנים הסבירו: “ניסינו באמת להתפשר ולא להעמיס על המשטרה עוד עבודה מלבד העבודה השגרתית אלא שזו דחתה כל הצעה שלנו. ניסינו להגיע להבנות מתוך רצון טוב, אבל הבנו שאין סיכוי להגיע להבנות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות