‘משמעות החג זה חירות’: זלנסקי וראש העיר קייב קיבלו מצות לפסח

ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, הגיע בערב החג אל בית הכנסת של הרב רפאל רוטמן בקייב - וקיבל ערכה לליל הסדר, הכוללת מצות • משמעות החג זה חופש וחירות. בעד החופש והחירות אנחנו מוכנים להקריב" • שלוחי חב"ד ארגנו 25 סדרי פסח ציבוריים באוקראינה
נתן פרל
ט"ז ניסן התשפ"ב / 16.04.2022 22:43

נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי קיבל מ’פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה’ מצות לחג הפסח וקיים ליל סדר עם בני משפחתו.

גם ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ’קו, הגיע בערב החג אל בית הכנסת של הרב רפאל רוטמן בקייב – וקיבל ערכה לליל הסדר, הכוללת מצות.

הרב רוטמן מכהן,  בין היתר, סגן יו”ר ‘פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה’ ואחראי קשרי החוץ שלה.

סבתו של קליצ’קו הייתה ניצולת שואה והוא – כמו הנשיא זלנסקי – שומר על קשר הדוק עם הפדרציה ושלוחי חב”ד במדינה.

קליצ’קו: “אני מברך את כל הקהילה היהודית בקייב ובאוקראינה, בשם עיריית קייב וכל הקהילות בעיר. משמעות החג זה חופש וחירות. בעד החופש והחירות אנחנו מוכנים להקריב, כולל את חיינו, אם צריך”.

הרב מאיר סטמבלר, שליח חב”ד ויו”ר הפדרציה אמר בערב החג: “בנוסף לנשיא זלנסקי ולראש עיריית קייב קליצ’קו, שלחנו ערכות אישיות ל-50 אלף בתי אב, והן כללו מצות, ירקות, פירות, שמן, יין – וגם ערכת עזרה ראשונה גדולה.

“מטבע הדברים, בגלל העוצר והמלחמה המתמשכת, רוב היהודים שנותרו באוקראינה לא יכלו להגיע לסדרים הציבוריים ולכן הם מקיימים לילות סדר בבתים. זה היה מבצע מאוד מורכב ואנחנו מודים לכל מי שסייע”.

לדברי הרב סטמבלר, “יחד עם עשרות שלוחי חב”ד במדינה, ארגנו 25 סדרי פסח ציבוריים בכל רחבי אוקראינה. במסגרת ההכנות לפסח, רבים משלוחי חב”ד ורבני הערים שעזרו לעשרות אלפי יהודים לברוח מהחזית, חזרו לערים שלהם כדי להיות עם בני קהילתם שנשארו שם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות