ניר אורבך מציב אולטימטום דרמטי לבנט – וזו רשימת הדרישות שלו

בעוד בנט ושקד סיירו הבוקר בחריש וניסו לשדר עסקים כרגיל - ח"כ ניר אורבך חשף את האולטימטום שהציג אמש לראש הממשלה: שורת דרישות שאם לא ייענו לא אוכל להישאר בקואליציה • הדרישות: ביטול מתווה המעונות, כינוס מועצת התכנון העליונה וחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל
אריה ריבקינד
ו' ניסן התשפ"ב / 07.04.2022 11:24

הדרמה הפוליטית: חבר הכנסת ניר אורבך מימינה הודיע היום (חמישי) כי הציב שלושה אולטימטומים לראש הממשלה נפתלי בנט.

עברתם כבר את גיל 60? זו ההוראה עבורכם ממרן הגר”ח קניבסקי זצ”ל

באולטימטום שהציג אורבך לבנט הוא דרש את ביטול מתווה המעונות, כינוס מת”ע (מועצת תכנון הבנייה בשטחים) וחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל.

“בלי פתרון לנושאים האלו לא אוכל להישאר בקואליציה”, הבהיר אורבך.

גורמים בממשלה אמרו ל’מעריב’ על דרישת אורבך: “זה בטיפול. באים לקראתו”.

אתמול, במהלך פגישת סיעת ימינה התפרץ אורבך לעבר בנט ואמר: “לא ייתכן שהשתמשת בביטוי גדה מערבית. זה לא קשור לשאר המפלגות בקואליציה. זה סתם לשלם מחיר בבית האידיאולוגי שלנו, הכנסתם אותי לסיטואציה בלתי אפשרית”.

ההודעה על האולטימטום של אורבך מגיעה אחרי שבכירי מפלגת ימינה ניסו הבוקר לשדר עסקים כרגיל: נפתלי בנט ואיילת שקד סיירו יחדבעיר חריש. השניים ביקשו להוציא לתקשורת תמונה משותפת על רקע המשבר בתוך סיעת ימינה ופרישתה של יו”ר הקואליציה עידית סילמן.

בתוך כך בסיעת ימינה שוקלים להכריז על עמיחי שיקלי כ”פורש”, על מנת שלא יוכל להתמודד במפלגה אחרת. מי שביקש לחכות עם ההחלטה הוא אביר קארה, שמצוי ביחסים טובים עם שיקלי.

סגן השר אביר קארה מימינה התייחס בגלי צה”ל למשבר הפוליטי: “בחירות זה לא הפתרון – אני לא בטוח מה יקרה בהמשך, אבל כל זמן שאנחנו מצליחים להביא הישגים כלכליים לציבור – אני לא רואה איזו אלטרנטיבה אחרת. אני איש ימין מלא מלא, יש לנו הישגים ימניים.

“אם נראה שזה לא מתקדם לכיוונים בהם אני יכול להשיג הישגים כלכליים – שום דבר לא דת. אני מתעסק בלייצב את המצב בממשלה הזאת, בכך עסקו השיחות עם שקד ואורבך”,

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות