“בנט אימץ גישה הזויה”: האם זו הסיבה לפרישת עידית סילמן?

יקי אדמקר, נכתב הפוליטי של וואלה שוחח עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על הטלטלה במערכת הפוליטית, בעקבות פרישתה של יו"ר הקואליציה: "בנט ברח בתקופה האחרונה למרכז"
חרדים 10
ו' ניסן התשפ"ב / 06.04.2022 23:57

הדרמה הפוליטית: בעוד נפתלי בנט עורך סבב פגישות עם חברי הסיעה במסגרת הקרב על הישארותם במפלגה, באופוזיציה עומלים על שכנוע המתלבטים לערוק.

נבחרתם להשתתף בסקר אוכלוסין? השיבו באופן דיגיטלי וקבלו מתנה

יקי אדמקר, עיתונאי וואלה, שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM: “אני חושב שיש שני דברים שהלכו לרעתו של בנט. כולם מדברים על זה שהוא לא קירב מספיק את חברי ימינה וכל מה שהיה מול עיניו זה להיות ראש ממשלה ומדינאי גדול, אך הכל היה טיפול בדיעבד.

“בנט אימץ גישה שאני לא יודע על מה היא מתבססת, הזויה בפוליטיקה הישראלית, שכל עוד הממשלה עובדת, אם יש משברים נטפל בהם בדיעבד. זה לא עובד ככה, והנה המציאות מכה על פניו”.

לטענתו, “בסוף כשאתה ראש הממשלה, אתה לא יכול אך ורק להיות עסוק בעובדה שאתה רוצה להדגיש את יכולותיך המדיניות. לא היה מצב כזה שנתניהו לא מגיע לכנסת ונמצא מבוקר עד לילה, ונפגש עם ח”כים מהבכירים ועד הזוטרים ביותר.

“אצל בנט לא ראיתי את זה קורה לאורך כל התקופה, ואני חושב שזה חלק מהעניין. בנט ברח בתקופה האחרונה למרכז, בעוד שהשאיר את חבריו במפלגה כמו סילמן, אורבך ונוספים מאחור בסיפור הזה”.

בהמשך, התייחס אדמקר לניסיונות האופוזיציה לגרום לחבר כנסת נוסף לפרוש מהממשלה: “אם לא מצליחים להקים ממשלה חלופית, צריך רוב בכנסת כדי להוביל כל מהלך שהוא, כדי לפזר את הכנסת לא מספיקה רק סילמן. גם זה בהנחה שהמשותפת תומכת בפיזור הכנסת, זה היה ברור בבוקר, אך פתאום שומעים קולות אחרים”.

“אל תשכחו שאנו בפגרה, ולא ניתן כמעט להזיז שום דבר מהמהלכים על השולחן כי המליאה לא מתכנסת, אלא אם מדובר במשהו מיוחד. בינתיים אני חושב שלפני שמניעים מהלך כלשהו, צריך לפחות עוד ח”כ עריק אחד שיעבור מצד אחד לשני ואת כל המשותפת שגם זה לא אירוע סגור לחלוטין”.

לדבריו, “גם אם בסוף לא יקרה שום דבר חוץ מהאירוע של סילמן, במוקדם או במאוחר אין זכות קיום לממשלה כי ממשלה שאין לה רוב לא יכולה לתפקד. במשותפת יצטרכו להכריע את מי הם אוהבים יו”ר, את עבאס או את בן גביר ונתניהו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות