מאות מתגיירים ממתינים לחתימת הרב לאו – ומלינובסקי מאיימת

מאות מתגיירים שהשלימו את תהליך הגיור שלהם ,ממתינים כבר חודשים לחתימת הגר"ד לאו על תעודת ההמרה גורמים במערך הגיור: זו "שביתה איטלקית" שמטרתה לייצר פקק •
לשכת הרב לאו: "אנו מצרים על מצב זה אשר נקלענו אליו בשל ההתעקשות למנות מנהל מערך שאינו מקובל על הרב"
יוסף גרינבוים ואריה ריבקינד
ד' ניסן התשפ"ב / 05.04.2022 00:23

מאות מתגיירים שהשלימו את תהליך הגיור שלהם, כולל בית דין ומקווה, ממתינים כבר חודשים לחתימתו של  הרב הראשי הגר”ד לאו על תעודת ההמרה – שהופכת אותם רשמית ליהודים.

ניקיון לפסח: מה אתם יודעים על כללי תחזוקה של מערכת הגז הביתית?

עברתם כבר את גיל 60? זו ההוראה עבורכם ממרן הגר”ח קניבסקי זצ”ל

כששר הדתות מתן כהנא הדיח את ראש מערך הגיור הקודם, הרב לאו איים שלא יחתום על התעודות באופן גורף.  אחר כך הודיע שיבדוק באופן פרטני.

לפי דיווח של יאיר שרקי בחדשות 12, הבדיקה הזאת מוגדרת על ידי גורמים במערך הגיור כ”שביתה איטלקית” שכל מטרתה לייצר פקק על חשבון אנשים שעברו גיור מלא, דרך מערך הגיור הממלכתי.

בלשכת הרב הראשי מתעקשים שאינו סומך על ראש המערך הנוכחי, הרב ברונר, ובינתיים המתגיירים מוצאים עצמם בין הכיסאות.

בשל כך, המתגיירים פנו היום (שני) אל הרב לאו וביקשו שיחתום בהקדם על תעודות הגיור שלהם.

“כידוע לך עברנו תהליך ארוך ומפרך ובעל משמעויות חברתיות, נפשיות וכלכליות אדירות”, כותבים המתגיירים. “אף על פי שהליך הגיור שעברנו נעשה בבית הדין של מערך הגיור הממלכתי אשר כל ההתנהלות בו כפופה רק אליך והדיינים המכהנים בו מונו על ידך או מכהנים שנים ארוכות תחתך ובהסכמתך.

“אנו מרגישים כי נקלענו שלא באשמתנו להיות כלי במשחק פוליטי שאין לנו כל קשר אליו.

“בשל אי החתימה על התעודות שלנו נמנעות מאתנו זכויות בסיסיות חשובות. חלקנו לא זכאים לקבל אזרחות, לעבוד בישראל, לחתום על משכנתא (שהרי גם תעודות נישואין לא מונפקות כעת), ועוד פעולות בסיסיות נוספות”.

המתגיירים הוסיפו במכתבם: “אנו מפצירים בך בכל לשון של בקשה – אל תחזיק בנו כבני ערובה במאבק הזה. הליך הגיור שלנו הסתיים מזמן ואנו מחכים בקוצר רוח לקבלת האישור הרשמי על מנת שנוכל להתנהל כאזרחים שווים במדינת ישראל. אנא ממך כבוד הרב, חתום על תעודות הגיור שלנו ואפשר לנו לסיים את הליך הקבלה אל חיק העם היהודי.

“צערנו הולך וגדל מיום ליום”.

תגובת לשכת הרב לאו: “הטענה שישנם תיקים המעוכבים אצל נשיא בית הדין אינה נכונה. מידי שבוע מאושרים תיקי גיור על ידי נשיא בית הדין. בימים כתיקונם אושרו הליכי הגיור על ידי ראש מערך הגיור שהרב הראשי סמך את ידו עליו.

“לאחר שהשר הדיח את ראש מערך הגיור, לפני כשלושה חודשים בלבד, הורה הרב הראשי למערך הגיור לבצע בדיקה מעמיקה בכל תיק ותיק בכדי לוודא כי התהליך בוצע לפי הנחיות של הרב הראשי ללא שינויים”.

עוד אמרו בלשכת הרב לאו: ”ביצוע הבדיקה הנוספת אכן לוקחת זמן נוסף ומעכבת את מתן התעודה הסופית למתגיירים. אנו מצרים על מצב זה אשר נקלענו אליו בשל ההתעקשות למנות מנהל מערך שאינו מקובל על הרב ושאין לרב הראשי אמון בו”

יו”ר ועדת מיזמי תשתית לאומיים ושירותי דת יהודיים, ח”כ יוליה מלינובסקי הגיבה לעיכוב בחתימות על תעודות הגיור: “אזרחי ישראל לא צריכים להיות בני ערובה לגחמותיו האישיות של הרב לאו.

“בשום מקום במקורות לא כתוב שהרב הראשי הוא זה שצריך להיות חתום על תעודות הגיור. לתשומת ליבו של הרב לאו – אתה עובד ציבור ומי שנתן לך את הסמכות זו הממשלה וכמו שהיא נתנה לך אותה, היא גם יכולה לקחת אותה ממך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גחמות של מי?
    05/04/2022 10:46
    גר
  1. כל המתגיירים צריכים להיות כפופים לגחמות של מתן כהנא!
    כל המתגיירים צריכים להיות כפופים לגחמות של מלינובסקי!
    אסור להם להיות כפופים לגחמות של הרב לאו!