התיעוד שמסעיר את צרפת: הצעיר היהודי נדרס בתאונה או נרצח?

מותו של ג'רמי כהן הי"ד, צעיר יהודי בן 31, שנדרס למוות על ידי רכבת חשמלית בפרבר של פריז לפני חודשיים - מעורר סערה פוליטית במדינה • סרטונים שחשפו אחיו הובילו לפתיחת התיק מחדש
חרדים 10
ד' ניסן התשפ"ב / 04.04.2022 21:52
האם מותו של ג’רמי כהן הי”ד, יהודי חובש כיפה בן 31, שנדרס למוות ב-16 בפברואר על ידי חשמלית בעיירה בוביני בפרברי פריז, הושתק מסיבות פוליטיות?

לפי דיווח של יואב זהבי ב’כאן חדשות’, אריק זמור, המועמד היהודי המתמודד בבחירות לנשיאות צרפת, האשים היום (שני), בציוץ שפרסם בטוויטר, כי התקשורת ברפובליקה טייחה את פרשת מותו.

“מדוע אף כלי תקשורת, פוליטיקאי או חבר ממשלה מדברים על מותו של ג’רמי כהן, שהוכה קשות בידי חלאות?”, תהה.

ההאשמה החמורה של זמור מגיעה בעקבות סרטון שחשפה היום משפחתו של כהן, בו נראית קבוצת מוסלמים כשהיא מתנכלת לכהן. הוא הוכה קשות, נפל לקרקע, אך הצליח לקום. מספר שניות לאחר מכן, בעודו מנסה להימלט מהתוקפים, הוא רץ אל הכביש הסמוך – בדיוק כאשר עברה שם חשמלית שפגעה בו.

מעוצמת הפגיעה הוא נפצע בצורה אנושה, הובהל לבית חולים ושם נקבע מותו.

זמור טוען כי הצעיר עבר לינץ’ “לפני שנמלט בלי שראה חשמלית מתקרבת”.

לפי דיווחים בצרפת, שני אחיו של כהן, שחשדו כי לא מדובר באירוע דריסה מקרי אלא בתקיפה לאומנית,  סיירו בזירה והצליחו להשיג את הסרטון שבו מתועדת ההתנכלות לו והדריסה.

על פי הדיווח ב’רדיו שלום’ אחיו של כהן השיגו את הסרטון לאחר שחילקו עלונים בכל האזור, וביקשו מעדי ראייה לאירוע לפנות אליהם ולספק להם סרטונים או כל מידע אחר שיש ברשותם.

דיירים ערבים שמתגוררים ממול למקום התקיפה, וצילמו הכל, חשפו בפני בני משפחתו את הסרטונים.

מארין לה פן, מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת, צייצה גם היא בטוויטר היום וכתבה: “בסוף פברואר נרצח ג’רמי כהן, הוא התרסק תחת חשמלית בזמן שברח לאחר שהוכה על ידי חבורה. מה שהוצג כתאונה עשוי להתברר כרצח אנטישמי”.

בעקבות המאמצים של משפחתו של כהן, מערכת המשפט הצרפתית החליטה לפתוח את התיק מחדש בסוף חודש מרץ, וכעת נחקר המקרה תחת ההגדרה “אלימות מכוונת שהביאה למוות ללא כוונה תחילה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות