יו”ר ‘איחוד הצלה’: “בחורים, אל תצאו מהישיבה בלי טלפון נייד”

בעקבות טרגדיית אהרן סופר ז"ל מפציר יושב ראש איחוד הצלה בבחורי הישיבות: "אל תצאו לטיולים, ליערות, או למדבריות, ללא מכשיר טלפון נייד שעשוי להציל את חייכם"
אליעזר היון
ה' אלול התשע"ד / 31.08.2014 01:36

בצל הטרגדיה הקשה עם היוודע מציאת גופתו של בחור הישיבה אהרן סופר ז”ל, פונה מייסד ויושב ראש ‘איחוד הצלה’, אלי ביר, אל תלמידי הישיבות ומפציר בהם: לשאת טלפונים סלולריים בכל פעם שיוצאים מן הישיבה.

“טלפון סלולרי היום אינו רק פונקציה של עסקים או אפילו של בידור, אלא הוא עשוי להציל חיים”, אמר ביר בתכנית הרדיו של זאב ברנר, המשודרת בניו-יורק.

לאהרן סופר ז”ל לא היה טלפון, כאשר יצא לטייל ביער ירושלים. “כאשר הולכים למקומות כמו יער או מדבר, מוכרחים לצאת עם טלפון סלולרי. אני לא מבקש לעשות פרסומת לטלפונים הניידים, אבל בפירוש אני אומר שזה עשוי להציל חיים”, אמר ביר.

“‘איחוד הצלה’ מציעים אפליקציה SOS, לפיה ניתן לשלוח קריאת מצוקה לאיחוד הצלה בלחיצת כפתור, המאפשרת למערכת לעקוב אחרי מיקומו של המשתמש באמצעות טכנולוגיית GPS”.

האפליקציה התעדכנה מיד לאחר חטיפתם ורציחתם של שלשת הנערים הי”ד ביוני, והיא זמינה כעת באתר האינטרנט של איחוד הצלה: “אנחנו עובדים עם כל חברות הטלפונים הגדולות, כך שכל תלמיד בישראל יוכל לקבל טלפון עם האפליקציה הזו”, אומר ביר, שמדגיש כי הוא לא אומר שתלמידי ישיבה צריכים להשתמש בכל יום עם הטלפון שלהם, “אך טלפון נייד אינו מותרות אלא ‘קרש הצלה’, זאת מלבד העובדה שהמשטרה יכולה למצוא את הנעדר על פי מיקום הטלפון שברשותו”.

עד כה הורדה האפליקציה מאתר הארגון על ידי 60,000 גולשים.

ביר ציין כי חשוב לעקוב אחרי כללי בטיחות בטיולים הכוללים הלבשה נכונה, המתאימה לחום ולאקלים בישראל.

“אין ללכת עם נעלי סירה העלולות לגרום להחלקה במדרונות. אין לצאת ללא ארבעה ליטרים של מים. יש ללבוש בגדים קלים. הבגדים אותם לובשים הבחורים בבית המדרש, צבועים בחלקם בשחור שהוא צבע קולט חום”.

בנוסף מזכיר ביר מוכרחים לחבוש כובע, ולא לשכוח לשאת מכשיר טלפון נייד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כאילו שזה יעזור
    31/08/2014 09:30
    noko