“נווט הילדים ליראת שמיים”: מסע הלוויית ר’ יעקב ישראל שלום הי”ד

אלפי חברים, ידידים, בני משפחה - ובראשם רבנים ואישי ציבור, משתתפים בהלוויית הקדוש ר' יעקב ישראל שלום הי"ד, בן 36, מבני ברק • גיסו ספד: "לפני שנה וחצי הספדנו את אביך, לא האמנו שכה מהר נספיד גם אותך. השקיע בחינוך הילדים, ידע במה לקדם אותם. עשה זאת כל כך טוב"
יוסף גרינבוים
כ"ז אדר ב' התשפ"ב / 30.03.2022 12:14

מסע הלווית הקדוש ר’ יעקב ישראל שלום הי”ד: אלפים מתושבי בני ברק, חברים, ידידים, בני משפחה – ובראשם רבנים, ראשי ישיבות ואישי ציבור, משתתפים  (רביעי) בהלווייתו ברחוב אברהם בן דוד בבני ברק, ומשם לבית העלמין סגולה בפתח תקווה, שם ייטמן.

ר’ יעקב ישראל הי”ד, תושב שכונת פרדס כץ, בן 36, הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. הוא נרצח אמש בפיגוע הקשה  כאשר נסע ברכבו סמוך לביתו.

גיסו, משה בשארי, ספד לו בדמעות:  “יעקב ישראל יקר הצדיק הקדוש. לפני שנה וחצי עמדנו להספיד את אבא שלך היקר. לא חשבנו שנגיע כל כך מהר אליך. שוב פעם אמרת לי שכשאתה שומע את הפסוק ‘הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט’, אתה כולך רועד”.

הגיס המשיך: “הוא השקיע בחינוך הילדים, ידע במה לקדם אותם. הוא עשה את זה כל כך טוב. לא היה לו הרבה כסף, אבל אמר לבן שלו, ברגע שאתה מסיים מסכת – תקבל 1,000 שקל. הוא אמר לי שזה כדי שהילד יאהב את התורה, שזה שווה לו הכול. אתמול שמעתי מבנך שהוא מקבל עליו לסיים את הש”ס לעילוי נשמתך. אנחנו נעזור לו, כי זה מגיע לך. היה מגיע לעזור גם ב-1:00 בלילה. היה לו יראת שמיים, הוא ידע איך לנווט את הילדים ליראת שמיים”.

בין המשתתפים בהלוויה – ח”כי שס, ויו”ר יהדות התורה ח”כ משה גפני.

יונתן, גיסו, סיפר הבוקר לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב: “הוא היה נותן את כל כולו. לא זכור לי שאמר אי פעם ‘לא’ לבקשה או מחשבה. כשאחד מהמשפחה צריך עזרה – הוא הראשון. הילדה שאלה אתמול ‘מי יקח אותנו עכשיו באוטו?’ הוא היה הכול, היה עושה להם הכול, הילדים היו מחוברים אליו מאוד. הבן הקטן היה איתו באוטו ממש כמה דקות לפני וגם הילדות היו אמורות לבוא. הוא אמר שייקח אותם, אבל אשתו אמרה שיש לימודים ושיילכו כבר לישון – זה הציל אותן”.

יונתן סיפר כי למדו על הרצח של יעקב מהסרטונים ברשתות החברתיות: “ראינו את הסרטון – זיהינו את האוטו ואחר כך זיהינו אותו, ככה נודע לנו שזה הוא. חיכינו שעות להודעה רשמית, אף אחד לא הודיע. איך שראיתי שהמחבל מסתכל לאוטו וממשיך הלאה – הבנתי שהוא הבין שיעקב כבר מת. כשהגיעו למשפחה, לאישתו ולילדים, התקשרו אלינו המשפחה והבנו שזה סופי, בערך שעתיים אחרי האירוע”.

מוקדם יותר היום הובא למנוחות הרב אבישי דוד יחזקאל הי”ד, בן ה-29 מבני ברק, שנרצח גם הוא בפיגוע. הוא נטמן בבית העלמין פוניבז’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות