התובעת ביקשה להכריז על פילבר ‘עד עויין’: יחקר חקירה נגדית

עד המדינה המשיך הבוקר את עדותו, וספג ביקורת מהשופטים והתובעת על הדברים שהוא אומר בבית המשפט, לעומת מה שאמר בחקירות • הסנגורים התנגדו לבקשה • פילבר: "באתי לפה להגיד אמת" • בית המשפט אישר לחקור אותו חקירה נגדית, אך בינתיים הוא לא יוכרז כעד עוין
חרדים 10
כ"ו אדר ב' התשפ"ב / 29.03.2022 11:46

התובעת במשפט נתניהו, עו”ד יהודית תירוש, ביקשה היום (שלישי) להכריז על שלמה פילבר כעל ‘עד עויין’.

הבקשה של תירוש הגיעה אחרי שהן התביעה והן השופטת רבקה פרידמן-פלדמן מתחו ביקורת על כך שפילבר אומר בבית המשפט דברים שונים ממה שאמר בחקירתו במשטרה.

הסנגורים התנגדו לבקשה: “אין לזה שחר”.

פילבר אמר לשופטים: “באתי לפה להגיד אמת. לא רואה את עצמי כעד עוין, ניסיתי סך הכול לדייק. זה טיפה יצא מפרופורציה. מתכוון להמשיך להיות צמוד לגרסתי. זה גם קשה לי נפשית וגם נושא מורכב. מבקש למשוך את תשובתי הקודמת”.

השופטת פרידמן-פלדמן השיבה לפילבר: “תשובה שענית, ענית. מבחינת ההליך שלנו זו המשמעות. הדיון כרגע הוא אם לאפשר חקירה נגדית או לא לאפשר חקירה נגדית”.

בסופו של דבר, בית המשפט התיר לתביעה לחקור את פילבר חקירה נגדית אך נמנע מלהכריז עליו כעד עוין.

מה שהקפיץ את התובעת היה משפט של פילבר – שאמר: “ניסו להרחיק את נתניהו ממשרד התקשורת בכל מחיר, הייתה פה רדיפה”.

פילבר, שכיהן כמנכ”ל משרד התקשורת, החל הבוקר את היום השלישי לעדותו בבית המשפט. פילבר מעיד על חלקו בתיק 4,000.

פילבר התייחס לסוגיית יחסי נתניהו עם בכירי וואלה: “כל סוגיית וואלה לא נגעה אליי ולא התעסקתי בזה. לא ידעתי כלום על מה שהיה. לא ראיתי בזה חשיבות מיוחדת. העדפתי להתרחק מזה באופן כללי”.

בהמשך הוסיף: “לא חשבתי על הקשר בין וואלה לנתניהו, ידעתי על זה אך לא היה לי קשר. אני הייתי בצד הרגולטורי. הבנתי שמתנהל שיח בין ראש הממשלה למו”לים מסויימים על התוכן”.

פילבר תקף את עד המדינה ניר חפץ, יועץ התקשורת של נתניהו – ואמר: “מערכת היחסים עם חפץ היא כבדהו וחשדהו. חפץ הוא סוג של גורם מפריע, לא מסייע. הוא ראה עצמו כמי שיכול להתערב ואני שמתי גבולות. ניסה להפעיל לחץ דרכי כרגולטור, להפעיל כוח. מבחינתי חפץ היה נציג של יאיר ושרה ולא של נתניהו. ראש הממשלה לא מעביר אלי מסרים דרכו. חפץ הוא נזק, אדם אגרסיבי. אם אתה נכנס איתו לעימות למחרת בבוקר אני מקבל שיחות טלפון מראש הממשלה, רעייתו ובנו אז בשביל מה צריך את זה”.

ניר חפץ הגיב וכתב בטוויטר: ”מעניין אם הסמרטוט חדל האישים יספר גם על הקומבינה הכספית המסריחה שעשה עם חברו י׳ בבחירות 2015”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הסמול ששונא ביבי הוא הוא העוייןןןן.
    30/03/2022 08:01
    מומו (שלמה)
  1. כל הסמול ששונא ביבי הוא הוא העוייןןןן. עוד בהיסטוריה ילמדו מה החריב מדינת ישראל שהיתה מעצמה ונהפכה למדינת בננות בגלל הסמול הארור. תחשבו קצת מאות מיליארדים בוזבזו אך ורק להפיל ר.מ הכי מוצלח שהיה. כמה אלפי מסכנים יכלו לסדר להם דירות בריאות פרנסה מה לא. במקום זה שנאה עויינות ןמלחמות פנימיות פארש. שנאת חינם כזו יו יו יוו