משעל: “השואה בעזה כפולה משל היטלר. נשחרר את אל אקצא”

במסיבת עיתונאים השווה משעל בין מדיניות ישראל בגדה לשואה הנאצית והבטיח כי המערכה בעזה היא 'רק תחנה בדרך ליעד' • "המערכה יצרה מאזן אימה - פגעו בנו בעורף, פגענו בהם בעורף"
אליעזר היון
ג' אלול התשע"ד / 28.08.2014 21:40

כל אחד ומסיבת העיתונאים שלו: חאלד משעל, ראש הלישכה המדינית של חמאס, הכריז היום (חמישי) במסיבת עיתונאים שערך, כי המלחמה האחרונה בעזה היא רק שלב בדרך ליעד הסופי: “זהו לא הסוף, זוהי רק תחנה בדרך להשגת מטרתנו. אנחנו יודעים שישראל חזקה ומחוזקת על ידי הקהילה הבינלאומית. לא נגביל את שאיפותינו ולא נתפשר על דרישותינו”.

הוא הוסיף: “המלחמה הזו פתחה הזדמנות חדשה ואופק חדש לשחרור אדמתנו, היא קרבה אותנו לשחרור אל אקצא”.

משעל השווה את מדיניות ישראל בעזה, למשטר הנאצי בגרמניה: “אנחנו מגנים את השואה נגד היהודים ולא מכחישים אותה, אבל מה שהיא עשתה בעזה מתעלה על מה שעשה היטלר”.

“המערכה יצרה מאזן אימה – פגעו בנו בעורף, פגענו בהם בעורף. חמישה מיליון ציונים היו במקלטים. המערכה הגיעה ללב ישראל, היכולת המודיעינית הישראלית נחלשה. המערכה הזו היוותה כישלון חדש לתפיסת ההרתעה של הציונים. ההתנגדות לא נמצאת תחת מצור – שכן ההתנגדות היא בראש, בלב ובנפש”, הוסיף משעל.

בדבריו פנה משעל לעם הפלסטיני ואמר “האויב פגע בכולכם – נשים, ילדים זקנים, במי שמצא מחסה בבתי הספר של אונר”א ובבתי החולים אך המקצוענות בתכנון, ביישום ובמודיעין – הדהימו את האויב”.

בהקשר לממשלת האחדות הפלטינית אמר משעל כי “אחת ממטרות ההתקפה של ישראל על עזה הייתה לפגוע בפיוס הפלסטיני. אך הפיוס השתרש במהלך המבצע, בכיכרות ובשיחות (בקהיר). האחדות הלאומית היא האמצעי החשוב ביותר לעמידתה האיתנה של ההתנגדות”.

באופן מפתיע פנה משעל גם לציבור בישראל ואמר: ” ישראלים – המנהיגים שלכם משקרים לכם ושולחים אתכם למקום סכנה. דרשו דין וחשבון, מהם וממפלגתם בבחירות. המסר שלי ליהודי העולם – אנו לא אויבים שלכם בשל הדת שלכם, הבעיה שלנו היא עם הכיבוש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות