אחרי אזהרת המפכ”ל: הנדל סייר בהפתעה בחנויות סלולר בגאולה

שר התקשורת הגיע בצהרים בהפתעה לחנויות סלולר בשכונת גאולה שספגו איומים ואלימות מצד קיצונים חרדים, אחרי שהסיור במקום בוטל אתמול מחשש למהומות • השר הנדל: "לא יהיו אוטונומיות במדינת ישראל. זכות הקניין היא זכות בסיסית לכל אזרח. לא יהיה קרטל שיפעיל כזו אלימות"
חיים טוויל
ה' אדר ב' התשפ"ב / 08.03.2022 15:20

אחרי שבכירי המשטרה, ובראשם המפכ”ל יעקב שבתאי, הפעילו לחץ כבד לבטל ביקור של שר התקשורת וח”כיות בחנויות סלולר חרדיות, בטענה שיש חשש שהם ייפגעו ויתפתחו מהומות – השר יועז הנדל הגיע בצהרים (שלישי) אל חנויות סלולר בשכונת גאולה בהפתעה, תחת אבטחה כבדה.

יש לך מושג איזה משקיע אתה? נסה את הרובוט שמבין באנשים והשקעות

מטרת הסיור, שתוכנן להיערך אתמול ובוטל ברגע האחרון – הייתה לבחון את המצב בשטח, על רקע מחאות חלק מראשי הציבור החרדי כלפי הרפורמה המתוכננת בטלפונים הכשרים, ועל רקע מקרי אלימות  ודרישות ‘הפרוטקשן’ שהופנו כלפי חנויות סלולר במגזר החרדי.

החנות הראשונה בה ביקר השר קיבלה איומים וספגה מעשי אלימות, כמו דבק למנעולים וזריקת חומרים מסריחים. החנות השניה נאלצה לסגור עקב ריבוי האלימות שהופעלה נגדה.

השר הנדל מסר: “לא יהיו אוטונומיות במדינת ישראל. זכות הקניין היא זכות בסיסית לכל אזרח. לא יהיה קרטל שיפעיל כזו אלימות”.

כפי שנחשף הבוקר בתוכנית ‘הבוקר הזה’ ברשת ב, השר תכנן להגיע לסיור יחד עם יו”ר הוועדה לשירותי דת ח”כ יוליה מלינובסקי ויו”ר ועדת ביטחון הפנים ח”כ מירב בן ארי.

אלא שבלשכת מפקד מחוז ירושלים במשטרה פנו לכנסת ולחצו לבטל את הסיור. הם התריעו כי השר והח”כיות עלולים להיפגע במהלך ביקור שכזה, וכן הזהירו ממהומות שעלולות להתקלח באזורים חרדיים בעקבותיו. בהמשך, גם מפכ”ל המשטרה פנה לשר הנדל ולחץ בעצמו לבטל את הביקור.

המשטרה הבהירה שתאבטח את הסיור במידה ויוחלט לקיימו, ובאותה נשימה הפעילה לחץ כבד לבטלו.

כאמור,  השר הנדל החליט הגיע לביקור פתע, באופן מצומצם יותר וללא הכנה מראש – כדי למנוע אפשרות שיחכו להם באזור הביקור.

יו”ר הוועדה לביטחון הפנים, חברת הכנסת מירב בן ארי, שהייתה אמורה להיות חלק מהסיור, אמרה הבוקר בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב’, כי לא רצתה לגרום נזק לבעלי החנויות. “עצם העובדה שנגיע לשם זה ייצור פרובוקציה שתפגע בהם, אבל אני עוד אגיע לשם בלי הרוח והצלצולים”.

השר לביטחון הפנים עמר בר לב התייחס בריאיון לאריה גולן בתוכנית ‘הבוקר הזה’ לדרישת המשטרה – ואמר: “אין שום אזור בישראל שהוא מחוץ לתחום, לא לשר ולא לח”כית. אני מכיר את הנדל, שום דבר לא ירתיע אותו. לא הייתי מתרגש מזה.

“מצד שני, אנחנו מכירים את האלימות שמשתוללת באזורים בחברה החרדית. לעודד אותה או להיקלע אליה זה לא נכון, המטרה שלנו זה להרגיע את השטח. אתה יכול להיות סמוך ובטוח שהשר וח”כים אחרים ימשיכו לעשות את משימתם בצורה הנכונה והראויה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד
    09/03/2022 09:47
    שימי
  1. רק החילונים יצילו אותנו מהמטורפים שבחברה
    הפיתרון ככ פשוט ואתם לא מיישמים . כדי לטפל בחרדי מופרע אתם חייבים לשים אותו בכלא שבוע תמים עם עבריינים . הוא ישקשק שלא יעיז שוב לצאת להפגנות הזויות.
    לאסור הפגנות בכבישים !!!!!!!!!!
    כל חייל יצעד בגאווה במאה שערים !!!!!!
    טיפול מסיבי בסוטים שבחברה !!!!!!!