איש המו”מ האוקראיני נחשד כבוגד וחוסל בקייב • 1.3 מיליון פליטים I עדכונים שוטפים

ארה"ב נערכת להבריח את נשיא אוקראינה זלנסקי מקייב • רשת CNN דיווחה: רוסיה הכניסה לאוקראינה יותר מ-1,000 שכירי חרב פרטיים • בעקבות הפרות הפסקת האש של הרוסים: פינוי האזרחים ממריופול בוטל
חרדים 10
ב' אדר ב' התשפ"ב / 05.03.2022 19:36

היום העשירי למלחמה באוקראינה: משרד ההגנה במוסקבה הודיע הבוקר (שבת) על הפסקת אש בערים מריופול וולנואחה בין השעות 16:00-9:00 כדי לאפשר מסדרון הומניטרי שייתן למאות אלפי בני אדם הזדמנות לברוח מאזורי הקרבות.

אלא שבשעות הצוהריים הודיעו גורמים רשמיים במריופול כי הרוסים הפרו את הפסקת האש – האזרחים לא יכולים לברוח והפינוי מבוטל.

נשיא רוסיה  פוטין אמר הערב כי הסנקציות של המערב הן “כמו הכרזת מלחמה”. פוטין הוסיף כי על רוסיה להגן על דוברי הרוסית במזרח אוקראינה, כמו גם על האינטרסים שלה.

22:30: חבר צוות המו”מ האוקראיני למגעים להפסקת האש עם רוסיה, דניס קרייב, נחשד בבגידה וחוסל היום על ידי שירותי הביטחון האוקראיניים. לפי הדיווחים מקייב, קרייב נחשד שהיה סוכן של המודיעין הרוסי, ונהרג בזמן מבצע שנועד להביא למעצרו. שירותי הביטחון האוקראיניים אישרו את דבר מותו.

22:25:  בכיר אמריקני לוושינגטון פוסט: משרד החוץ, הפנטגון וסוכנויות אמריקניות נוספות מתכוננות למקרה בו יצטרכו להבריח את נשיא אוקראינה זלנסקי מקייב. בעקבות הפלישה הרוסית והדיווחים על כך שהכוחות האוקראינים אולי לא יוכלו לעמוד מול צבא רוסיה, סוכנויות פדרליות הכינו תוכניות למקרה שיגיע היום בו יצטרכו לסייע לזלנסקי לצאת מגבולות המדינה, “אנחנו מתכוננים לכל תרחיש” –  כולל שזלנסקי יקים ממשל-גולה בפולין.

22:40: סוכנות הידיעות הרוסית “ריה” מדווחת כי כוחות אוקראינים ירו על אוכלוסייה אזרחית בדונייצק.

22:00:  זלנסקי קורא לאזרחי אוקראינה להיאבק בכוחות הצבא הרוסי: “דונבאס, עכשיו זה הזמן! אנחנו פונים לכל האנשים בשטחים שנכבשו זמנית. מי שלא נכנע לפרופגנדה – הילחמו, הילחמו על הזכויות שלכם, על החופש שלכם, על אוקראינה, יחד עם חרסון, ברדיאנסק, קייב וערי אוקראינה שמקדשות את החיים. צריך לצאת ולגרש את הרשע הזה מהאדמה שלנו, כדי שלא יצרו ‘רפובליקה עממית’ חדשה בדונייצק ולוגנסק, שבה פשוט לא יהיו חיים נורמליים, אלא רק עבדות”.

19:00: רשת CNN דיווחה כי רוסיה הכניסה ללחימה ביממה האחרונה יותר מ-1,000 שכירי חרב של קבלני לחימה פרטיים כמו “כוח ווגנר” במטרה לסייע לכוחות הצבא.

18:45: משלחת האו”ם אישרה כי לפחות 351 אזרחים נהרגו באוקראינה מאז הפלישה.

18:45: האו”ם מסר כי עד כה נמלטו מאוקראינה 1.3 מיליון פליטים.

18:45: סוכנות הידיעות הרוסית ריה: זלנסקי שוחח עם נשיא טורקיה רג’פ טאיפ ארדואן והביע את נכונותו להיפגש עם הנשיא פוטין באיסטנבול. על פי הדיווח, ארדואן העביר את המסר לפוטין.

18:30: יממה קשה לחיל האוויר הרוסי מעל שמי אוקראינה: משרד הביטחון האוקראיני הודיע על יירוט והפלה של תשעה כלי טיס שונים של חיל האוויר הרוסי ב-24 השעות האחרונות. בין היתר, על פי תיעוד שמגיע מאוקראינה, לפחות שני טייסים של חיל האוויר הרוסי נשבו בידי הכוחות האוקראיניים

18:30: משרד ההגנה הרוסי: כוחותינו פתחו במתקפה נרחבת במספר ערים באוקראינה והפילו 4 מטוסי SU-27 אוקראיניים.

18:30: משרד החוץ הרוסי מחה בפני שגריר ארה”ב במוסקבה על דבריו של הסנאטור לינדזי גרהאם שתמך לכאורה בהתנקשות בנשיא פוטין. בהצהרה נכתב כי להיעדר גינוי חד-משמעי של האמירות ונקיטת צעדים קונקרטיים תהיה השפעה הרסנית על יחסי רוסיה-ארה”ב. “מדובר בפנייה ציבורית, טרוריסטית, שאינה מתקבלת על הדעת לחלוטין”, אמרו במשרד.

דוברת הבית הלבן ג’ן סאקי אמרה לכתבים: “אנחנו לא דוגלים בהריגת מנהיג של מדינה זרה או בשינוי המשטר – זו לא המדיניות של ארה”ב”.

18:30: דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב: “המערב נוהג בנו בדרך של שוד כלכלי. זה לא יצליח להם. רוסיה גדולה מידי מכדי שניתן יהיה לבודד אותה באמצעות סנקציות”.

18:30: סוכנות הידיעות הרוסית טאסס: יותר מ-827 אלף פליטים הגיעו לפולין מאוקראינה, מאז תחילת הפלישה הרוסית.

18:30:למרות הסנקציות – ארה”ב אישרה למטוס רוסי להמריא מאדמתה. לטענת משרד החוץ האמריקני, המטוס הטיס דיפלומטים רוסיים שגורשו מהאו”ם.

18:30: משרד החוץ הרוסי הבטיח לנקוט בצעדים נגד “האינטרסים הבריטיים ברוסיה” כנקמה על מה שכינה “ההיסטריה של הסנקציות” של לונדון בעקבות פלישת מוסקבה לאוקראינה. ממשרד החוץ הרוסי נמסר: “בריטניה החליטה בבירור להתקדם לקראת עימות גלוי עם רוסיה ולא הותירה למוסקבה ברירה אלא לנקוט בצעדים נגדה”.

18:30: פוטין מאיים: כל ניסיון של מדינה אחרת לייצר אזור אסור לטיסה מעל אוקראינה ייתפס כמעורבות ישירה בפעילות צבאית.

18:30: פוטין: “במקרה של תוקפנות קיצונית בתוך רוסיה יונהג משטר צבאי. לא הגענו למצב הזה ואני מקווה שלא נגיע”.

הפגנה בחרסון: 

18:30: כ-2,000 בני אדם יצאו לרחובות חרסון, העיר האוקראינית שנכבשה על ידי הצבא הרוסי, להפגין נגד הפלישה לאוקראינה. הם צעדו דרך מרכז העיר, הניפו דגלים ושרו את ההמנון האוקראיני תוך שהם צועקים “רוסים לכו הביתה” ו-“חרסון זה אוקראינה”.

18:30: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: “הכול מתקדם כמתוכנן באוקראינה והצבא הרוסי יגשים את מטרותיו כחלק מהמבצע הצבאי המיוחד. הסנקציות המערביות על רוסיה דומות להכרזת מלחמה. רוסיה רוצה את אוקראינה מפורזת, ניטראלית ונקייה מנאציזם”.

18:30: זלנסקי: “בקרוב נוכל לקרוא לבני עמנו: ‘חזרו הביתה! חזרו הביתה מפולין, רומניה, סלובקיה וכל יתר המדינות. חזרו הביתה כי האיום יוסר'”.

הטייס הרוסי שנשבה:

18:30:  באוקראינה טוענים: הטייס הרוסי שנלכד בצ’רנייב הצטלם בעבר עם פוטין ואסד בסוריה.

18:30:אזרחים אוקראינים במחוז צ’רנייב לכדו טייס קרב רוסי שמטוסו הופל באוויר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות