בנט המריא בשבת: נועד עם פוטין בקרמלין וטס לקנצלר בברלין

בנט המריא בשבת בשעות הבוקר המוקדמות למוסקבה, כדי "לדון במשבר באוקראינה" • בפגישה, שארכה שלוש שעות, השתתף גם שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שסייע בתרגום השיחה • בתום הפגישה בנט המריא לברלין - שם יפגוש הלילה את הקנצלר • בנט שוחח עם זלנסקי ועדכן אותו
נתן פרל
ב' אדר ב' התשפ"ב / 05.03.2022 18:51

נפתלי בנט נפגש היום (שבת) במוסקבה, במשך שלוש שעות,  עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כדי “לדון במשבר באוקראינה”. כך הודיע דובר הקרמלין.

סובלים מבעיה רפואית? אולי מגיע לכם לקבל 6,400 ש”ח בכל חודש

גורמים ישראלים אישרו, כי בנט טס באופן חריג בשבת לשם קיום הפגישה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, הטיסה התבצעה במטוס פרטי שלרוב משמש את המוסד.  לפי דיווח של ירון אברהם בחדשות 12, הפגישה בין בנט לפוטין נקבעה כבר בתחילת השבוע.

לפי דיווח של ברק רביד, ביום שישי שוחח בנט עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג’ייק סאליבן ועידכן אותו כי הוא טס למחרת למוסקבה, לפגישה עם פוטין. מקור שמעורה בפרטים מסר כי בנט לא ביקש אישור אלא רק עדכן. סאליבן לא הביע התנגדות, אך גם לא התלהב מהעניין.

מלבד המלחמה באוקראינה, בנט ופוטין דנו בפגישה גם במשא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן ועל חופש הפעולה האווירי של ישראל בסוריה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי בנט המריא בשבת בשעות הבוקר המוקדמות למוסקבה, לאחר השיחה שהתקיימה ביניהם ביום רביעי האחרון. בפגישה משתתף גם שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שמסייע בתרגום.

את ראש הממשלה מלווים ראש המל”ל ד”ר איל חולתא, היועצת המדינית שמרית מאיר והדובר מתן סידי.

גורם מדיני מסר אחרי שהסתיימה פגישת בנט ונשיא רוסיה כי ראש הממשלה מתואם עם ארה”ב, גרמניה וצרפת, תוך שיח שוטף עם אוקראינה. עם זאת, זלנסקי סרב לקבל שיחה מבנט אחרי שהבין שהוא מתכנן לנסוע לקרמלין.

הערב, לאחר הפגישה, שוחח בנט נשיא אוקראינה, וולודומיר זלנסקי, ועידכן אותו על פגישתו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

בתום הפגישה בנט המריא לברלין – שם הוא יפגוש את קנצלר גרמניה אולף שולץ עוד הלילה.

לפי דיווח בחדשות 12, גם הטורקים עודכנו בפגישה שתוכננה בחשאיות ואפשרו לראש הממשלה לטוס מעל שטחם באמצעות מטוס פרטי. שרי הממשלה והקבינט, לעומת זאת, לא עודכנו לפני הפגישה ולא ידעו עליה דבר.

הגורם המדיני סיפר: “הפגישה התקיימה לאחר שורה ארוכה של שיחות שקיים רה”מ עם מנהיגים בשבוע האחרון. ראש הממשלה שוחח עם הנשיא פוטין גם על מצבם של הישראלים והקהילות היהודיות כתוצאה מהקונפליקט”.

כמו כן בפגישה נידונה גם ההתקדמות בשיחות הגרעין בוינה. “ראש הממשלה הביע את עמדת ישראל, שמתנגדת לחזרה להסכם הגרעין”, אמר הגורם.

ביום רביעי שוחח בנט בתוך שעתיים גם עם פוטין וגם עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

ביום חמישי ביקר זלנסקי את התנהלותו של בנט ביחס למשבר, וטען שהוא ציפה לתמיכה גדולה יותר באוקראינה מצדו. “ראיתי תמונה של יהודים בכותל המערבי עטופים בדגל אוקראינה”, אמר זלנסקי בשיחה עם כתבים בתגובה על שאלתו של שליח ‘עובדה’ איתי אנגל. “אבל אני לא מרגיש שגם ראש הממשלה שלהם עוטה את הדגל”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בנט
    05/03/2022 19:08
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תינוק! עוד יגיד שזה פיקוח נפש כאילו שפוטין ישם עליו משהוא, טמבל! פוטין יקבל את כולם וימשיך בשלו אבל אף אחד לא מוכן להגיע אליו רק התינוק שמחפש פרסום…

  2. אחוז החסימה
    05/03/2022 19:52
    חייקל
  3. יש קו אדום שהמנוול עוד לא חצה?!

  4. פוטין
    05/03/2022 21:07
    אסף
  5. מצא את ההבדלים בגין ז״ל הלך ברגל לחתימת הסכם שלום עם מצריים והרשע מנוול הזה טס בשבת שם רשעים ירקב כלב הבג״ץ ימח שמם

  6. מחלל שבת
    06/03/2022 00:40
    מסורתי
  7. (˘・_・˘)( ˘︹˘ )