ביוזמת משה ליאון: נחנכה ספריה ניידת נוספת למגזר החרדי

הספרייה הניידת תתווסף לשלוש ספריות ניידות ונייחות שנחנכו בשנתיים האחרונות • ראש העיר ליאון: "תענוג גדול שלי להיכנס לספרייה ולראות את ילדי ירושלים המפורסמים בפיקחותם כשהם קוראים בשקיקה"
אבי כץ
א' אדר ב' התשפ"ב / 04.03.2022 14:48

ביוזמת ראש העיר משה ליאון, נחנכה השבוע ספרייה רביעית למגזר החרדי בתוך שנתיים.

הספרייה שנחנכה היא ספריה ניידת, אשר תשמש את כל תושבי השכונות החרדיות בעיר, ובפרט את תושבי השכונות המעורבות, שיזכו ליהנות משירותי הספרייה שתגיע אליהם עד לבית, בימים ובשעות שיתפרסמו מראש.

הרעיון המקורי של הספרייה הניידת קיבל תנופה בתחילת הקדנציה של ראש העיר משה ליאון, שביקש לעודד את הקריאה בקרב הילדים ובני הנוער.

לצד שיפור השירות של מחלקת הספריות בעירייה, וכן עיבוי רכש הספרים העירוני, הורה ראש העיר להקים גם ספריות ניידות שישמשו את תושבי השכונות החרדיות, ובפרט השכונות המעורבות שטרם הוקמו בהן ספריות ייעודיות למגזר החרדי.

מי שמובילים את היוזמה בשטח הם מנהל מחלקת התרבות, הרב פנחס ארליך, מנהל מחלקת הספריות הרב דוד ויינר העובדים תחת ראש מנהל תרבות אריאלה רג’ואן, שמובילה את מהפכת התרבות למגזר החרדי.

כל הספרים בספרייה הניידת, כמו בשאר הספריות החרדיות, מותאמים למגזר החרדי, והם עומדים בפיקוח הדוק של רבני העיר ואנשי חינוך.

ראש העיר משה ליאון: “התענוג הכי גדול שלי להיכנס לספרייה קיימת או ניידת ולראות את ילדי ירושלים המפורסמים בפיקחותם כשהם קוראים בשקיקה, או בוחרים ספר טוב לקחת הביתה. אין כמו קריאה בספרים איכותיים לחדד את המוח ולעודד אינטלגנציה שכלית ורגשית. נמשיך לעודד קריאה ולשפר את שירות הספריות למגזר החרדי, בליווי צמוד של הרבנים ואישי החינוך בעיר”.

מחזיק תיק תרבות תורנית, הרב דוד בלומנשטוק, הודה לראש העיר על הדגש המיוחד ששם בהפעלת והקמת הספריות ואמר: “הספרייה הניידת היא עוד עדות למהפכה שמוביל ראש העיר למגזר החרדי בירושלים. כל צרכי הציבור החרדי מקבלים ויקבלו מענה. מהצרכים הבסיסיים כמו דיור, תשתיות ומבני דת, ועד לצרכי התרבות כמו הקריאה ואירועים יעודיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות