‘חולצו מהאש’: מסע הבריחה של טוביה התינוק ויתומי אודסה לברלין

100 היתומים היהודים שחולצו, בלי דרכונים, מבית היתומים של חב"ד באודסה לקישינב, יוצאים הבוקר למסע של 18 שעות באוטובוס לברלין • הם ישהו בקהילת חב"ד בבירה הגרמנית, עד שתסתיים המלחמה • גם התינוק טוביה בן ה-40 יום יצא איתם • צפו בגלריה
חרדים 10 • צילום: נתי שוחט, פלאש90
ל' אדר א' התשפ"ב / 03.03.2022 01:50

100 היתומים היהודים שחולצו ביום רביעי בבוקר מבית היתומים ‘משפחה’ באודסה, אותו מנהלים רבה של העיר ושליח חב”ד, הרב אברהם וולף ורעייתו –  עברו בצהרים את גבול אוקראינה למולדובה.

כסף מתחת לבלטות או להשקיע בתיק? הרובוט יענה מה כדאי לך

הבוקר (חמישי) הם יעשו את דרכם, דרך רומניה, לברלין – שם ישהו עם קהילת חב”ד המקומית עד שתסתיים המלחמה באוקראינה.

היתומים, שהבוגר בהם בן 22 והצעיר ביותר הוא התינוק טוביה בן ה-40 יום, נשארו בימים הראשונים של המלחמה באודסה, עד שהוחלט להוציא לפועל מבצע חילוץ אל מעבר לגבול – למרות שליתומים אין מסמכים ותעודות המאפשרים את יציאתם מהמדינה.

על הימים הקשים בתחילת המלחמה סיפר מנדי וולף, בן רבה של אודסה, לסיון חילאי, שליחת ynet וידיעות אחרונות למולדובה: “חשבנו רק איך אנחנו מוציאים את הילדים. בלילות הילדים לא ישנו בגלל ההפגזות והם בכו הרבה. לבסוף הצליחו לחלץ אותנו יחד עם כל הילדים, שלחלקם בכלל אין תעודות, ויצאנו מהסכנה הזו. עכשיו כולם בטוחים”.

דני בן ה-13 נמצא שנתיים בבית היתומים. “מעולם לא היינו במציאות של מלחמה, הילדים הגדולים ניסו לשמור על הקטנים, אנחנו חזקים”, אמר סיון חילאי.

צוות ישראל במולדובה, בראשות השגריר יואל ליאון, סייע למעברם הבטוח של הילדים היתומים והמבוגרים המטפלים בהם. “המבצע נעשה בשיתוף פעולה עם שלטונות מולדובה ונציגי השגרירות הגרמנית והצרפתית במקום”, נאמר בהודעה של נציגות ישראל במולדובה.

הילדים בחניית הביניים במולדובה:

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות