מגדל הטלוויזיה בקייב הותקף • נזק למרכז להנצחת השואה בבאבי יאר

זלנסקי: "מה הטעם לומר 'לעולם לא עוד' במשך 80 שנה, אם העולם ישתוק כשפצצה מפילה על באבי יאר? לפחות 5 הרוגים" • בניין עיריית חרקוב הושמד • 70 חיילים אוקראינים נהרגו בהפגזה על בסיס צבאי • שליח חב"ד בצ'רנוביץ: כל השבת נכנסו אנשים, סיפרו שנסעו 20 ו-30 שעות
חרדים 10
כ"ח אדר א' התשפ"ב / 01.03.2022 12:01

היום השישי לקרבות: אתמול נרשמה התקדמות איטית של הכוחות הרוסיים לעבר הבירה קייב, אולם הבוקר (שלישי) האמריקנים מזהירים כי רוסיה מתכננת “גל שני” של פלישה – שצפוי להכריע את המלחמה.

כסף מתחת לבלטות או להשקיע בתיק? הרובוט יענה מה כדאי לך

הסלמה חריפה התרחשה הבוקר בעיר חרקוב, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, לאחר שהרוסים הפציצו את בניין העירייה ובתים אזרחיים בטילי שיוט וגראד.

צילומי אוויר מאזור קייב העידו על שיירה ארוכה של כלי צבא רוסיים, המתפרסת לאורך 60 ק”מ, העושה את דרכה לעבר הבירה קייב.

עד כה כחצי מיליון אוקראינים נמלטו מהמדינה מאז החלה הפלישה הרוסית.

18:40:משרד החוץ האוקראיני על המתקפה ליד האנדרטה בבאבי יאר: “הפושעים הרוסיים הברבריים לא יעצרו בשום דבר”.

18:36: אחרי התקיפה ליד באבי יאר, הנשיא זלנסקי פונה בטוויטר לעולם: “מה הטעם לומר ‘לעולם לא עוד’ במשך 80 שנה, אם העולם ישתוק כשפצצה מפילה על באבי יאר? לפחות 5 הרוגים. ההיסטוריה חוזרת על עצמה”.

 

 

17:40: היועץ של הנשיא זלנסקי, אנדריי ירמק, אמר כי התקיפה גרמה נזק למרכז להנצחת השואה בבאבי יאר בקייב.  כרגע לא מדווח על נפגעים בתקיפה.

17:30: היועץ לשר הפנים האוקראיני מאשר: מגדל הטלוויזיה בקייב הותקף. בעקבות התקיפה, שיבושים בשידורי הערוץ האוקראיני 1+1: “אנחנו חווים קשיים, יכול להיות שיש בעיה בסיגנל אבל אתם יכולים לראות אותנו באתר האינטרנט”.

17:25 חיל האוויר הרוסי תקף סמוך למגדל הטלוויזיה בקייב.

16:10: הצבא הרוסי מתריע שיתקוף בקרוב מטרות צבאיות בקייב והודיע לאזרחים להתפנות מהאיזור.

15:50‏: שגריר אוקראינה בישראל, איבגן קורניצ’וק: “עשרות פליטים נעצרו ונשלחו בחזרה מישראל במהלך ששת הימים האחרונים. אנו מאמינים שכולכם זוכרים את מלחמת העולם השנייה, כשאוקראינים סייעו להצלת יהודים. זהו אסון הומניטרי ואבקש לשקול זאת מחדש”.

15:05 משרד הגנה הרוסי הודיע שכוחות הרפובליקה של דונייצק הגיעו לגבול דונייצק, וחברו לכוחות הרוסיים.

14:10 נשיא אוקראינה זלנסקי נאם בווידאו בפני הפרלמנט האירופי: “עבור חלק מהאנשים שלי זה היום האחרון בחייהם. אני מאמין שהיום אנו נלחמים להיות חופשיים, כמוכם. אנו מאבדים את האנשים הטובים ביותר שלנו ומשלמים את המחיר הגבוה ביותר.

“אוקראינה שואפת להיות חלק מהאיחוד האירופי. הוכיחו לנו שאתם איתנו. הוכיחו לנו שלא תוותרו עלינו ושאתם אירופאים אמתיים. אז החיים ינצחו את המוות והאור יביס את החושך”.

13:45 ראש ממשלת רוסיה, מיכאיל מישוסטין, הודיע בישיבת ממשלה שבכוונתה של רוסיה להטיל מגבלות על משקיעים זרים שמבקשים למכור את נכסיהם. לטענתם, מטרת המהלך היא “להבטיח שהם יקבלו החלטה שקולה, שאינה מונעת על ידי לחץ פוליטי”.

13:00: נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי בתגובה להפצצה הרוסית בכיכר העיר של חרקיב: “טרור מוחלט. רוסיה הפכה למדינת טרור. אף אחד לא יסלח. אף אחד לא ישכח”.

12:45: דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב: “סנקציות מערביות לעולם לא יגרמו לרוסיה לשנות את עמדתה כלפי אוקראינה. אין תוכניות לשיחות בין נשיאי שתי המדינות”.

11:45: שר החוץ הרוסי לברוב: לאוקראינה יש עדיין טכנולוגיה גרעינית סובייטית, אנחנו לא יכולים שלא להגיב לסכנה הזו. בסוכנות הידיעות הרוסית אייפקס הוסיפו שלברוב אמר שרוסיה תמשיך לפעול באוקראינה עד שתשיג את יעדיה.

הוא הוסיף שלמערב אסור לבנות מתקנים צבאיים במדינות ברית המועצות לשעבר, וש”הגיע הזמן להחזיר את הנשק הגרעיני של ארצות הברית באירופה הביתה”.

11:45: שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו אמר שהמטרה העיקרית של רוסיה היא להגן על עצמה מפני האיומים שיצר המערב ושאינה כובשת שטחים אוקראינים.

11:30: יועץ לנשיא אוקראינה טוען שחמישה מטוסים צבאיים רוסיים הופלה הלילה.

 

 

11:30: מעל חצי מיליון פליטים אוקראינים עזבו את גבולות המדינה ומספר העקורים הפנימיים הרשמי הוא כ-150 אלף.

11:00: מנהיג המורדים הפרו-רוסים בדונייצק: המטרה – ללכוד את מריופול.

10:45: נותק החשמל במריופול שבמזרח אוקראינה בעקבות התקפות רוסיות, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. ראש עיריית מריופול: העיר תחת הפגזה מתמדת.

10:30: משרד ההגנה האוקראיני טוען:  5,710 חיילים רוסיים נהרגו במלחמה. הושמדו 29 מטוסי קרב ומספר זהה של מסוקים, 198 טנקים, 846 משוריינים ו-77 תותחים.

10:00: רוסיה ביצעה תקיפה נרחבת באמצעות טילי שיוט וגראד בעיר חרקוב, השנייה בגודלה באוקראינה, במסגרתה הופצץ בין היתר גם בניין העירייה.  לפחות שישה בני אדם נפצעו במתקפה.

09:30: שליח חב”ד והרב של מחוז צ’רנוביץ, מנחם גליצנשטיין, לקלמן ליברמן ברשת ב: כל השבת נכנסו אנשים, סיפרו שנסעו 20 ו-30 שעות. סיפרו על פקקים, דלק שנגמר, תורי ענק בתחנות דלק. אנשים הגיעו עייפים ולא רואים בעיניים. הכשרנו מעונות סטודנטים ריקים לקבלת פליטים.

9:30: המודיעין הבריטי מדווח על “התקדמות קלה” של הרוסים לעבר קייב במהלך היממה האחרונה, אך הם לא הצליחו להשיג שליטה במרחב האווירי שמעל אוקראינה. רוסיה הגבירה את השימוש בארטילריה מצפון לקייב ובסביבות חרקוב וצ’רניגוב.

9:30: לדברי מנהיג צ’צ’ניה רמזן קדירוב, שני אנשי שירות צ’צ’נים נהרגו באוקראינה ושישה נפצעו במהלך הלחימה לצד הרוסים.

8:30: הסיוע ההומינטרי מישראל החל לצאת לאוקראינה. מטוס ראשון המריא אמש, שני יצא הבוקר והשלישי ייצא בהמשך הבוקר.

הסיוע כולל 100 טון של ציוד הומניטרי: 10 מערכות לטיהור מים עבור 200,000 איש, ערכות חירום לאספקת מים עבור 100,000 איש, 3,000 אוהלי חורף למשפחות, 15,000 שמיכות, 3,000 שקי שינה, 2,700 מעילי פוך מבודדים, ו-17 טון של תרופות וציוד רפואי.

8:00: יותר מ-70 חיילים אוקראינים נהרגו במתקפה רוסית על בסיס צבאי בעיר אוחטירקה, במחוז סומי שבצפון-מזרח המדינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות