למה ביקש הרבי מטשאקווע-צאנז להיקבר עם מכתבו של הגאב”ד

שמואל חיים פפנהיים, עורך עיתון 'העדה' בעבר, נפרד מהאדמו"ר רבי נפתלי הלברשטאם זצ"ל מטשאקווע-צאנז, יו"ר ועד הכשרות של העדה החרדית • ויד לו אנקדוטה מיוחדת מלפני כשבעים שנה
שמואל חיים פפנהיים
י"ז אדר א' התשפ"ב / 18.02.2022 13:53

באמצע הלילה נפטר בשיבה טובה בגיל 96 בבית חולים לניאדו בקרית צאנז נתניה האדמו”ר הרב נפתלי הלברשטאם זצ”ל מטשאקווע-צאנז, יו”ר ועד הכשרות של העדה החרדית וממייסדיה.

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

היה דמות ייחודית מאוד, עם הומור חסידי גליציאני משובח, מגזע היחס וממשיך השושלת לבית צאנז.

בגיל צעיר יזם עם אנשי מעשה להקים מערכת כשרות מהודרת בירושלים ולא שקט על שמריו עד יומו האחרון וראה הצלחה כבירה במעשיו, כאשר מפעל ידו שגשג והגיע לממדיו כגוף הכשרות היוקרתי והמהימן ביותר בעולם היהודי.

אנקדוטה מיוחדת: לפני כשבעים שנה, בביסוס מערכת הכשרות, כשהיו צרי עין וקשיים גדולים, כתב לו הגאב”ד הגאון רבי זליג ראובן בנגיס מכתב ששמר עליו כעל בבת עיניו:

“לכל המעוניין. העסקן הנערץ הרב ר’ נפתלי הלברשטאם שליט”א, חבר ועדת הכשרות וועדת השמיטה שע”י העדה החרדית בעיה”ק ירושלם ת”ו, הוא שליחי ונציגי האישי, נא לקבלו תמיד בסבר פנים יפות ובכבוד הראוי”.

הוא אמר לי שהניח צוואה שיקברו אותו עם המסמך הזה, והוא יראה לכולם את פסק הדין של גדול הדור, שיש לכבדו בסבר פנים יפות ובכבוד הראוי.

היה לי לידיד נאמן, תמך בי בתפקידיי בתוככי העדה החרדית בצורה לא מובנת.

היה קורא לי לשיחות ארוכות ומשתתף בשמחות ילדיי, אם בפועל ואם לא הגיע ממש היה מרים טלפון ומברך בחמימות רבה ונמשך הקשר עד לאחרונה ממש.

הוא גם העניק לי את ספריו ‘דברי נפתלי’ על התורה וכתב הקדשה חמה במיוחד.

• מתוך הפייסבוק של שמואל חיים פפנהיים

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הקדשה חמה - הזהרו בגחלתן
    23/02/2022 16:29
    יפת
  1. כנ״ל