ש”ס: “אוטוסטרדת גיורים חדשה” • כהנא: דרעי שוב במופע פייק ניוז

חוק הגיור של השר כהנא יעלה לדיון והצבעה בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון מה הם תנאי הסף לדיין גיור? • ש"ס: "המוני מסתננים, עובדים זרים ומהגרי עבודה עומדים לחגוג" • מתן כהנא: ''כשלא מצליחים לתקוף עניינית כי אין על מה, ממציאים ספינים"
אריה ריבקינד
י"ז אדר א' התשפ"ב / 17.02.2022 22:42

לאחר חודשים של ניסוחים והחלפת טיוטות: השר לשירותי דת מתן כהנא יגיש ביום ראשון הקרוב את חוק הגיור לדיון והצבעה בוועדת השרים לחקיקה.

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

החוק שהוגש נכתב בהתייעצות עם זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן, רבנים בכירים בציונות הדתית, דייני גיור ומומחים בנושא הגיור.

לפי החוק החדש, מערך הגיור הקיים יקבל לראשונה הכרה ממלכתית בחוק. לראשונה גם יקבע בחוק כי הגיור במערך הגיור הממלכתי יפעל על פי דין תורה.

רבני ערים יוכלו להקים הרכבי בית דין לגיור במסגרת מערך הגיור הממלכתי תחת מערכת אחת של כללי דיון, פיקוח, בקרה ותעודות אחידות לכולם.

יוקם באגף הגיור מחוז ‘רבני ערים’ שיעניק שירותים מנהליים להרכבי רבני הערים.

בנוסף תוקם ועדת רבנים שתנסח את סדרי הדין ותחייב את כלל בתי הדין לגיור.

לרב הראשי, לוועדת ההיגוי ולמועצת הרבנות הראשית סמכות לבטל מינוי של דיין גיור באופן מבוקר, במקרה של הפרת כללי הדיון.

כמו כן, בחוק החדש השתנה תנאי הסף לדיין גיור בבתי הדין של רבני הערים: מעל גיל 35, מוסמך לרבנות, עם לפחות 5 שנות ניסיון רבני, ולא ניסיון חינוכי כפי שדרשה חברת הכנסת יוליה מילינובסקי מ’ישראל ביתנו’.

עוד נקבע כי ראש ישיבה יוכל לגייר רק לאחר קבלת המלצה משני דיינים או שני רבני עיר.

בהודעה שפרסם רמז השר כי הייתה הידברות עם הרבנות הראשית על החוק.

השר לשירותי דת: “אני מודה לציבור ולכל גורמי המקצוע שהעירו את הערותיהם ותרמו מזמנם להליך החקיקה. אני קורא לרבנות הראשית לישראל ולרבנים הראשיים להמשיך בהידברות על החוק ויחד נפעל להגיע לחוק שירבה גיורים על פי ההלכה ויחזק את זהותה היהודית של המדינה”.

סיעת ש”ס מתחה ביקורת חריפה על מה שכינתה “חוק הגיור המסוכן של שר הדתות” – ובהודעה שפרסמה נאמר: “המוני מסתננים, עובדים זרים ומהגרי עבודה עומדים לחגוג על אוטוסטרדת הגיורים החדשה והמהירה של השר כהנא ולהפוך ‘ליהודים’ מן המניין. החוק של כהנא יעגן את מעמד הגיור הרפורמי בישראל ויפתח פתח למתן מעמד למסתנני דרום תל אביב”.

בש”ס הוסיפו: ”השר להריסת הדת ממשיך להרוס את יסודות הקיום המשותף שלנו כעם ישראל במדינת היהודית, על ידי פריצת מערך הגיור על פי ההלכה, הרס הרבנות הראשית קידום ההכרה ברפורמים ויצירת קרע חמור בעם. זהו חורבן גדול של המדינה היהודית ובכיה לדורות”.

בתגובה להודעת ש”ס אמר השר כהנא: ”אריה דרעי שוב במופע פייק ניוז מפואר. על פי חוק הגיור שאני מקדם רק אזרח ישראלי יוכל לגשת לבתי הדין של רבני העיר ולהתחיל הליך גיור. יהיו כללי דיון אחידים על כלל בתי הדין ומערכת פיקוח ובקרה אדוקה.

”כשלא מצליחים לתקוף עניינית כי אין על מה, ממציאים ספינים. אל תקנו את זה. בסך הכל הזיזו להם את הגבינה. נמשיך לפעול לחיזוק הזהות היהודית והגיור ההלכתי בישראל”.

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות