קרב האפליה I כלפון: “דרעי חושש שנצליח איפה שכשל כל השנים?”

אחרי ההודעה של ש"ס נגד החוק שלו, ח"כ יום טוב כלפון עולה למתקפה: "חבריי בש״ס, מתי שיקרתם? בהודעה שלכם היום או כשח"כ יעקב מרגי אמר ב-2017 ביחס לאותה הצעה בדיוק - שלולא השותפות הקואליציונית, דרעי היה תומך בחוק?"
אריה ריבקינד
י"ד אדר א' התשפ"ב / 14.02.2022 23:08

ח״כ יום טוב כלפון הגיב הערב (שני) על ההודעה התוקפנית של מפלגת ש”ס, נגד הצעת החוק למניעת אפליה שיזם –  לפיה מוסד חינוכי שמפלה תלמידים ברישום על בסיס מוצאם העדתי, לא יקבל תקצוב מהמדינה.

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

כלפון אמר: “ש״ס טענו היום שההצעה שלי לשלילת תקציבים ממוסדות חינוך המפלים על רקע עדתי ‘פופוליסטים ומיותרת'”.

הוא תהה: “חבריי בש״ס, מתי שיקרתם? בהודעה שלכם היום או כשח”כ יעקב מרגי אמר ב-2017 ביחס לאותה הצעה בדיוק – שלולא השותפות הקואליציונית, דרעי היה תומך בחוק? או שמא כשח”כ יואב בן צור הגיש לפני 3 שבועות הצעה כמעט זהה?”

הוא הוסיף: “האם ש”ס מפחדת שהחוק שביוזמתי באמת ימנע אפליית בנות ספרדיות במוסדות לימוד? האם דרעי חושש שנצליח איפה שהוא כשל כל השנים?”

לדברי הח”כ מימינה, “אם העניין עצמו היה בראש דאגתם של דרעי וש״ס הם היו תומכים בהצעת החוק שלי, כי היא באה לדאוג לתלמידות ספרדיות, אבל כנראה שהפוליטיקה בש”ס היא מעל הדאגה לציבור הספרדי”.

פרוטוקול הדיון ב-2019

בהודעה רשמית שפרסמה ש”ס מוקדם יותר היום נאמר: “הצעת החוק הפופוליסטית והמיותרת אינה מסייעת לתלמידות ונועדה לצרכים פופוליסטיים בלבד כי רק זה מה שהממשלה וסיעת ימינה יודעים לעשות.

“ח”כ כלפון יודע שהחוק החדש לא מעלה ולא מוריד מאומה מהמצב הקיים, וכל מטרתו היא להטריל. כל זה בשיתוף פעולה עם ועדת שרים לחקיקה קטנונית, שהצביעה בניגוד לעמדת הייעוץ המשפטי שהתריע על כך בדיוק”.

בש”ס תקפו: ”כלפון, מי אתה שתלמד אותנו על המאבק באפליית תלמידות ספרדיות? מוטב שתקיים אחוז אחד מהבטחות הבחירות שלך לפני שאתה נטפל אלינו. אפליית ההתיישבות הצעירה מול הנגב רשומה על שמך. חצוף”.

עוד בנושא:

שס נלחצה: ‘מי אתה שתלמד אותנו על מאבק באפליית ספרדיות?’

“פעם היה לש”ס תירוץ קואליציוני. מה יגידו כעת? למה הם נגד?”

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין יראת שמים
    15/02/2022 00:04
    ניר
  1. כלפון אתה אדם מתנשא
    ושפוט של בנט.
    כל העדה שלך נגדך
    תתבייש לך אדם עם כיפה שמוכר את המדינה

  2. כלפון
    15/02/2022 08:06
    חנן
  3. עדיף את הכישלון של שס ולא את ההצלחה של “ימינה”