שס נלחצה: ‘מי אתה שתלמד אותנו על מאבק באפליית ספרדיות?’

אחרי שוועדת השרים אישרה הצעת חוק של ח"כ כלפון, לפיה מוסד חינוכי שיפלה תלמידים על בסיס מוצא לא יקבל תקצוב - בש"ס נלחצו • "יודע שהחוק החדש לא מעלה ולא מוריד מאומה מהמצב הקיים. כל מטרתו היא להטריל. כל זה בשיתוף פעולה עם ועדת שרים לחקיקה קטנונית"
אריה ריבקינד
י"ג אדר א' התשפ"ב / 14.02.2022 18:01

ש”ס בהיסטריה מהצעת החוק של יום טוב כלפון ומתן כהנא? במפלגת ש”ס מתנגדים להצעת החוק שתמנע אפליה של תלמידות ספרדיות בסמינרים החרדיים, באמצעות עצירת התקציבים לבתי הספר שיפלו.

למעשנים בלבד: ככה תוכלו לחסוך למעלה מ-8.500 שקלים בשנה

בהודעה רשמית שפרסמה הסיעה הערב (שני) –  נאמר: “הצעת החוק הפופוליסטית והמיותרת אינה מסייעת לתלמידות ונועדה לצרכים פופוליסטיים בלבד כי רק זה מה שהממשלה וסיעת ימינה יודעים לעשות.

“ח”כ כלפון יודע שהחוק החדש לא מעלה ולא מוריד מאומה מהמצב הקיים, וכל מטרתו היא להטריל. כל זה בשיתוף פעולה עם ועדת שרים לחקיקה קטנונית, שהצביעה בניגוד לעמדת הייעוץ המשפטי שהתריע על כך בדיוק”, אמרו בש”ס.

”כלפון, מי אתה שתלמד אותנו על המאבק באפליית תלמידות ספרדיות? מוטב שתקיים אחוז אחד מהבטחות הבחירות שלך לפני שאתה נטפל אלינו. אפליית ההתיישבות הצעירה מול הנגב רשומה על שמך. חצוף”.

כפי שדווח בחרדים 10, ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה אתמול את קידום הצעת החוק של ח”כ יום טוב כלפון ומתן כהנא, הקובעת כי מוסד חינוכי שמפלה תלמידים ברישום על בסיס מוצאם העדתי – לא יקבל תקצוב מהמדינה.

ההורים בודקים, הילדים הולכים ללמוד • איך המתווה החדש עובד?

נתון דרמטי: יכול להיות שאתה מפסיד מאות אלפי ש”ח ששייכים לך

בשיחה עם חרדים 10 אמר ח”כ כלפון: “אני מכיר את הסבל, לי יש אפלייה כפולה – גם ספרדי וגם עולה חדש. אומרים ישראל הראשונה והשנייה – אנחנו השלישית. אני הכי מרגיש את זה. החוק הזה נגד אפליה בא מבפנים. אני מאוד קשור לציבור החרדי. יש לי משפחה חרדית, אני קרוב לרב מזוז, אני מכיר את העולם הזה מבפנים לא מבחוץ”.

ח״כ כלפון תקף את ש”ס, שעומדת, כמו בעבר, להצביע נגד החוק: “זו בושה שש”ס, שהוקמה בשביל לפעול למען הציבור הספרדי תהיה נגד. זה שעד היום ש”ס לא העבירה חוק כזה – זו בושה”.

הוא לגלג על מפלגתו של דרעי – ואמר: “עד היום – זו לא פעם ראשונה שש”ס  מצביעה נגד החוק, כי אמרו שיש להם אילוץ קואליציוני –  היה תירוץ. עכשיו, כשהם באופוזיציה, אז מה מונע מהם לתמוך בחוק? אין להם משמעת קואליציונית. בעבר היה להם תירוץ. מה יגידו כעת? למה הם הולכים להתנגד?”

בראיון הסביר ח”כ כלפון את היתרון שבהצעה החדשה, על פני החוק הקיים.

“פעם היה לש”ס תירוץ קואליציוני. מה יגידו כעת? למה הם נגד?”

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ש"ס בושה וחרפה
    14/02/2022 18:46
    חנה
  1. ש”ס משפילה את הבנים והבנות שלנו. דואגת לעצמה

  2. הזוי לחלוטין
    15/02/2022 08:51
    חיים
  3. שס מתנגדת לעצירת האפלייה!
    שייתבישו להם

  4. תשכחו מהקולות שלנו
    15/02/2022 13:13
    מרים
  5. בבחירות הבאות כל משפחתי לא נבחר בכם. הבנות של גיסתי כבר שנה בבית ואתם לא עושים כלום

  6. אפליה
    15/02/2022 13:43
    א.ט אשכנזי טהור
  7. ראינו כברבעבר כי מפלגת שס לא לחמה באפלית תלמידים ספרדים להתקבל למוסדות לימוד חרדים הופיע פעם נראשונה בעימנואל גם לישיבות אשכנזיות מתקבלים מתי מספר תלמידים ספרדים. אך את בני מנהיגי שס הם מקבלים המנהיגים לא שומעים את זעקת ההמון כאנשי סדום ועמורה

  8. ש"ס,המפלגה שמנציחה את הגזענות. דרעי ספרדי גזען.
    15/02/2022 14:12
    יואב
  9. מה פתאום שהחוק יעבור? על מה יוכלו בש”ס לצעוק? הרי כל קיומה של ש:ס תלוי בקיום הגזענות ולכן תמיד תדאג שתהיה קיימת. מפלגה של פושעים גזענים בעצמם.