ראשי מועצות בדרום תוקפים את הפסקת האש: “אל תחזרו לבתים”

ראש מועצת אשכול חיים ילין: "אף אחד לא חוזר לפה. לא מעניין אותי מה הממשלה אומרת ומה חמאס אומר" • ראש עיריית אשקלון: "לא בשביל 'הישג' כזה איבדנו 64 לוחמים ו-4 אזרחים"
אליעזר היון
ל' אב התשע"ד / 26.08.2014 20:43

הפסקת האש התקבלה על ידי ראש הממשלה, אך יש מי שתוקף אותה – ובחריפות: ראשי מועצות בדרום מתנגדים להפוגה וקוראים לתושבים שלא לחזור לבתיהם.

חיים ילין ראש מועצת אשכול אמר היום: “כנראה בירושלים יש הפסקת אש. זה אני מסכים. אין ספק. כאן בעוטף עזה אין כל הפסקת אש, היו יותר ממאה טילים היום. בשכונות שבעזה מרגישים בטוחים כי הם יודעים שצה”ל לא יירה עליהם. אנחנו במלחמת התשה”.

כשנשאל ראש המועצה האם לחזור לבתים השיב: “אף אחד לא חוזר לפה. לא מעניין אותי מה הממשלה אומרת ומה חמאס אומר. עד שלא תהיה הפסקת אש אמיתית, ויש משא ומתן אמיתי, לא משנה עם איזה ארגון ומי המתווך.

“עד שהתושבים במועצת אשכול ובעוטף עזה  לא יחיו בביטחון אמיתי לאורך זמן, אף אחד לא חוזר”.

ילין תקף בחריפות את חברי הקבינט ואמר כי הוא מזמין אותם, ”לחיות פה, עם הנשים והילדים שלהם, ואז הם יקבלו את ההחלטות. אין דבר קל יותר מלקבל החלטות מירושלים”.

לא בשביל זה איבדנו 68 אנשים

גם ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני התנגד להפוגה ואמר: “כל ויתור לחמאס הוא כניעה לטרור. תושבי ישראל והדרום רצו לראות הכרעה במערכה הזו, אבל זה כנראה כבר לא יקרה. רצינו לראות את חמאס מובס ומתחנן על חייו, בפועל אנו רואים את ישראל רצה לשולחן המשא ומתן בכל הזדמנות שנקרית לפניה. לא בשביל “הישג” כזה איבדנו 64 לוחמים ו-4 אזרחים, בהם ילד בן ארבע.

“לא בשביל ה”הישג” הזה ישבנו כמעט חודשיים במקלטים ובמרחבים המוגנים, לא בשביל ה”הישג” הזה ספגנו מכה כלכלית קשה ועסקים כאן קרסו. ציפינו להרבה יותר מזה”.

שמעוני הוסיף: “כל הסכם שיושג עם חמאס, פירושו כניעה לטרור. הם העלו דרישות בכוח הזרוע, ונראה שהם צפויים לקבל את מה שרצו. המסקנה: דרך הטרור משתלמת, ולכן העימות הבא הוא רק עניין של זמן”.

תמיר עידאן ראש מועצת שדות נגב אמר: “אנחנו כבר רבע שעה מופגזים בלי הפסקה. זה שיש הבנה שבשתיקה שמותר להפציץ ולירות חצי שעה לפני תחילת הפסקת האש זה לא סביר”.

“עד עתה אני שמעתי על הפסקת האש מהמקורות של האויבים שלנו”, אמר ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג’ון, “אני כראש מועצה מסרב להתייחס להפסקת האש ממקורות אלה ועל קונצרט חיינו אני רוצה לשמוע מהמנצח, שהוא ראש הממשלה”.

על פי הסיכום בין ישראל לחמאס בתיווך המצרים החלה הפסקת האש היום בשעה 19:00.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות