האם החרדים יצטרפו לממשלה אם נתניהו יפרוש? יצחק פינדרוס עונה

יצחק פינדרוס הביע שוחח עם ינון מגל ב-103FM על חוק הגיוס שנפל בקריאה ראשונה - ותקף את הממשלה הנוכחית: "אין סיכוי בעולם שנצטרף לממשלה כזו, אנחנו נפיל אותה או נחליף אותה"
חרדים 10
ט"ז שבט התשפ"ב / 18.01.2022 16:12

ח”כ יצחק פינדרוס, יו”ר סיעת יהדות התורה, הביע את דעתו על חוק הגיוס בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM היום (שלישי) ותקף את הממשלה.

התגוששות מומחים? הסערה המפותלת סביב החיסון נגד הקורונה

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

“אנחנו נגד הממשלה, אני חושב שזה ברור. אני חושב שהממשלה גם נגד עצמה”, אמר חבר הכנסת בפתח הראיון – והוסיף: ” זו הצבעה של אופוזיציה נגד קואליציה ועצם החוק, החוק הזה מוזר. התקנות שלו נמצאות בתוך החקיקה הראשית במספרים לא הגיוניים וכללים לא הגיוניים. זה חוק לא טוב, אם יביאו חוק טוב נצביע בעדו”.

פינדרוס פירט: “עצם הדבר הזה שאין תקנות ואין דרך לבדוק אותו תוך כדי, לראות מה המשמעויות ולעשות תקנות שיש ועדות שדנות עליהן, לתת סמכויות לוועדות וכל הדברים שנמצאים בחקיקה הראשית, זה דבר שלא קיים בספר החוקים של מדינת ישראל”.

לדבריו, “החוק לא קשור לחרדים או לא חרדים. כל מי שלומד תורה צריכה להיות לו אפשרות ללמוד תורה בין אם הוא חרדי או לא, והוא צריך להתגייס לצבא בין אם חרדי או לא אם הוא לא לומד תורה”.

הוא ציין, כי “אם הייתה חקיקה רק על סעיף הורדת הגיל ברור שהייתי מסכים ומצביע בעד, אם לא הייתי מבודד. אבל זה סעיף אחד בחוק. החוק כפי שאמרתי לא נכון בגלל הדבר הזה, הוויכוח על החוק מתנהל שלוש שנים. בלי כל קשר, אנחנו חושבים שהממשלה הזאת, ממשלה שאנו רואים כמה היא ‘הומוגנית’ בחצי שנה הזאת והיא יכולה להוביל בקורונה כמו שהיא יכולה להוביל בחוקים אחרים, החוק שהיא מביאה ובטח כשהכל בחקיקה ראשית, הוא חוק לא טוב”.

לאחר מכן נשאל מה הוא חושב על אותו “גורם חרדי בכיר” שצוטט אומר כי אם נתניהו הולך לעסקת טיעון המחויבות לליכוד נגמרת.

פינדרוס: “אין סיכוי בעולם שנצטרף לממשלה כזו, אנחנו נפיל אותה או נחליף אותה. אני מציע לאותו בכיר שיקום בקולו ושייכנס עכשיו לממשלה ושלא ימתין לנתניהו. הסיבה שאנחנו נמצאים בגוש המאמין בישראל היא לא תלוית אדם כזה או אחר, אפילו אדם מאוד מוערך כמו נתניהו. אנחנו נקים ממשלה רק אם המהות שלה הוא גוש מאמין, גוש ימני, דתי, אין סיכוי בעולם ואותו בכיר שלא יסתתר ושיצטרף היום לממשלה”.

באשר לזהותו של הבכיר המסתורי – אמר: “יש המון ניחושים, אבל אף אחד לא מוכן לעמוד מאחורי זה”.

הוא הוסיף: “אני חושב שגם אתם יודעים, לא הייתה אופוזיציה כל כך הומוגנית בישראל, כל כך לוחמנית, עם כל כך הרבה הצלחות בתקופה קצרה, והרבה מזה זה התרומה שמרכיבי הממשלה נותנים לדבר הזה שזו ממשלה לא מתפקדת בסוף”.

בהמשך נשאל האם ייתכן שהנסיבות ועסקאות הטיעון השונות ייצרו מצב שבקרוב החרדים יהיו בלי דרעי ובלי ליצמן בכנסת.

על כך השיב: “בסוף יש פה גוש של אנשים שיש להם מחנה משותף הרבה יותר גדול מאשר לצד השני, הסכמות על הרבה יותר נושאים מהצד השני ומשם באה ההומוגניות, זה לא תלוי באף אדם. יש גוש שמאמין במשהו, רוצה מדינה יותר יהודית, מסורתית, קצת יותר ימנית. כל אלה משותפים לכולם ובסוף יהיו רעשי רקע”.

 

במענה לשאלה האם תרם לקמפיין של נתניהו – השיב פינדרוס: “בעזרת השם אתרום לקמפיין של נתניהו. אני חושב שינון עשה מעשה גדול וראוי ונכון וגילה את מה שהעם מכיר לו טובה”.

הוא הוסיף: “הכרת הטוב זה הדבר הבסיסי והראשוני ביהדות. האיש הזה, מה שעשה למען המדינה והעם בישראל ואותם נזקקים, כמה שמר עליהם ודאג להם. קח את בדיקות האומיקרון שכל אחד צריך לקנות, קח רק את המסים שעולים ואת מצב העצמאים במדינה, מי דואג להם היום? קצת הכרת הטוב לאדם שעשה כל כך הרבה למדינת ישראל. זה המינימום. הדבר היהודי הבסיסי זה הכרת הטוב, לא משנה למי, גם אם הוא עשיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות