“קונץ פטנט”? בג”ץ דחה העתירה נגד הסדר הטיעון עם דרעי, אבל…

בג"ץ דחה עתירת 'התנועה לאיכות השלטון' נגד ההסדר עם אריה דרעי - שאינו קובע קלון • מנגד, הערת השופטים משאירה 'דלת פתוחה' לסכל את חזרתו של יו"ר ש"ס בעתיד: "שנינו ולמדנו כי 'לַכֹּל, זְמָן; וְעֵת לְכָל-חֵפֶץ, תַּחַת הַשָּמָיִם'. אם וכאשר כך ייעשה, העותרת מכירה הדרך לבית משפט"
אריה ריבקינד
ט"ו שבט התשפ"ב / 17.01.2022 11:36

בית המשפט העליון דחה עתירה שהוגשה על ידי ‘התנועה לאיכות השלטון’, בעקבות הודעת היועץ המשפטי לממשלה בדבר הסדר טיעון שנערך עם ח”כ אריה דרעי – בקשר לכתב האישום שהוגש נגדו.

איך אפשר לעבור בנק בקליק ללא עלות? • כל השאלות והתשובות

איפה מתבצעות בדיקות הקורונה? איזו בדיקה עושים ומתי? כל המידע

7 מיליון ילדים אמריקנים שהתחסנו לא טועים: התחסנו וחסנו גם אתם

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

העותרים טענו, כי חרף הודעתו של ח”כ דרעי כי בכוונתו להתפטר מן הכנסת, המדינה מחויבת לטעון בפני בית משפט השלום, הדן בעניינו הפלילי – שדבק קלון במעשיו.

בית המשפט העליון קיבל את עמדת המדינה וקבע שקיום דיון תיאורטי בשאלת הקלון, בלא תפקיד ציבורי קונקרטי שאותו ממלא ח”כ דרעי או מבקש למלא בעת הזו, אינו תואם את הוראות החוק והפסיקה.

בפסק הדין נכתב: “העותרת טענה כי התפטרותו של ח”כ דרעי היא בבחינת ‘קונץ-פטנט’ שנועד לסלול את דרכו חזרה לכנסת. אך שנינו ולמדנו כי שנינו ולמדנו כי ‘לַכֹּל, זְמָן; וְעֵת לְכָל-חֵפֶץ, תַּחַת הַשָּמָיִם’ אם וכאשר כך ייעשה, הרי שהעותרת מכירה היטב את הדרך לבית משפט זה ושערי בית המשפט נותרו פתוחים”.

גם בנוגע להטבות להן זכאי ח”כ לשעבר, הצהיר בא כוחו  של ח”כ אריה דרעי כי בכוונתו לוותר על הטבות אלה.

בהתאם לכך, קבעו השופטים, גם טענה זו מתייתרת.

 ההליך נוהל באמצעות עו”ד נטע אורן ועו”ד רנאד עיד, ממחלקת הבג”צים בפרקליטות המדינה.

בית המשפט השית על התנועה 8,000 ש”ח הוצאות משפט.

כפי שדווח בחרדים 10, יו”ר ש”ס חתם לפני כחודש על הסדר טיעון, במסגרתו יואשם בשתי עבירות מס. היועץ המשפטי לממשלה יגיש כתב אישום, אך לא ידרוש להטיל קלון על דרעי.

מלשכת היועץ המשפטי לממשלה נמסר: “במסגרת שיקולי ההסדר הוא רשם בפניו את הודעת ח״כ אריה דרעי בדבר החלטתו להתפטר מהכנסת, ועל כן, ועל פי הדין ביחס למי שאינו נבחר ציבור, היועץ המשפטי לממשלה לא יטען בעניין הקלון בפני הערכאה הדיונית”.

דרעי התייחס, בהודעה מיוחדת שפרסם, להסדר הטיעון במסגרתו הוא מודה בשתי עבירות מס, יורשע וישלם קנס כספי בסך 180 אלף ש”ח.

“אני מודה לבורא עולם על סיום של כמעט 7 שנות חקירה מייסרות שהיו עבור משפחתי ועבורי תקופה קשה מנשוא. החקירה החלה בקול רעש גדול, בחשדות חמורים מאד והסתיימה כפי שהגדיר אותה היועץ המשפטי לממשלה ד״ר אביחי מנדבליט במילים: ‘מהתיק הזה לא נולד אפילו עכברון’.

“בכל הקשור למחלוקות המס, החלטתי לקחת אחריות על טעויות שנעשו ללא כוונת זדון, על מנת לשים את הפרשה מאחורי ולחסוך ניהול משפט שלם בעניין. אני מודה לעורך דיני עו”ד נבות תל צור על עבודתו המסורה.

“אמשיך להתמקד בפעילותי הציבורית ולהנהיג את תנועת ש”ס במלוא הכוח ובאמונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מדינת משפטה
    18/01/2022 19:10
    יוס
  1. הם שולטים כמו פוטין ברצותם קלון וברצותם כתב אישום לחקירה לתזמורת מתוקשרת
    די לסבל חזרו לדמוקרטיה
    רק כשנצא לרחובות נוכל להחזיר אותם לרוסיה
    יחי נבלני יחי