העליון הכריע: המשטרה תוכל לחטט בטלפונים הניידים של יועצי נתניהו

השופטים מתחו ביקורת על התנהלות המשטרה - אבל רוב השופטים בהרכב המורחב קבע כי החיפוש יכול להתחדש • יועצי נתניהו - יונתן אוריך ועופר גולן - נחקרו בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר בתיק 4000
חיים טוויל
ט' שבט התשפ"ב / 11.01.2022 12:18

בית המשפט העליון פסק היום (שלישי) כי  חרף ההתנהגות הפסולה של המשטרה, לאחר שהחיפוש התבצע תחילה באופן לא חוקי, ניתן לבצע חיפוש בטלפונים הסלולריים של יועצי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

עברו שלושה חודשים מהחיסון השני שלכם? ככה תתחמנו את הנגיף

התחלקת? אלפי שנים חלמנו על ירושלים, אז עכשיו ללכלך אותה?

בשבת: האמא נחה, הילד משך את המיחם – ואושפז כשמצבו קשה

הטלפונים הניידים של השניים נתפסו במהלך חקירת המשטרה, שפרצה לטלפונים וביקשה אישור למהלך רק בדיעבד.

ההחלטה התקבלה על ידי שבעה שופטים בהרכב מורחב, ולאחר שהסוגיה התגלגלה בדיונים רבים בערכאות שונות זה זמן רב.

יועצי נתניהו לשעבר, יונתן אוריך ועופר גולן, נחקרו בחשד להטרדת עד המדינה בתיק 4000, שלמה פילבר, והחקירה עשויה להתחדש כעת נוכח ההחלטה, לאחר שהוקפאה.

יצוין, כי מאז אוריך ופילבר משתפים פעולה בעבודתם המקצועית.

כבר בשנה שעברה החליט העליון כי ניתן לבצע חיפוש בטלפונים של השניים, אך הם ביקשו לקיים דיון נוסף על אודות השאלה אם ניתן לבצע את החיפוש אם הוא החל באופן לא חוקי.

בחדשות כאן דווח כי לפי קביעת העליון, לא יהיה שינוי בנוהל הקיים, בבקשה שמגישים החוקרים לחפש בניידים, או כל מה שמוגדר חומר מחשב, והוא ימשיך להיות במעמד צד אחד.

עם זאת, נקבעו שורת קריטריונים שהיחידות החוקרות ובית המשפט צריכים לעמוד בהם לפני שמאשרים חיפוש כזה. השופטים הוסיפו כי אף שהיה חיפוש בלתי חוקרי בנייד לא ימנע מבית המשפט לאשר בקשה לצו חיפוש בדיעבד אלא במקרים חריגים.

ח”כ בצלאל סמוטריץ: “פסק הדין שניתן היום בפרשת הטלפונים של יועצי נתניהו מהווה הדרדרות נוספת במדרון חלק ומסוכן של אבדן זכויות וחירויות אדם בישראל, ויתן תמריץ לרשויות החקירה להמשיך לצפצף על החוק. העליון מוכיח שוב שזכויות אדם שמורות אצלו רק לערבים ומסתננים אך לא לאזרחי ישראל” .

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עד מתי
    12/01/2022 06:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בתי משפט של שקר
    בנט הורס את המדינה וביבי הוא האשם ?! בית משפט של רשע
    עדיף כבר גוי שישפוט ולא החבר שם
    משוחדים על ידי הבטן של עצמם