תלמידים ליטפו עגור חולה בשפעת העופות – ומקבלים טיפול מניעתי

20 תלמידים מבית ספר בחצור הגלילית טיילו באגמון החולה בתחילת השבוע - וליטפו עגור • חלקם סובלים מחום, אולם לא ברור האם מדובר בתופעה של הטיפול המניעתי • הנהלת האתר: התלמידים הפרו את ההנחיות
חרדים 10
י"ח טבת התשפ"ב / 22.12.2021 12:58

תלמידים מבית ספר בחצור הגלילית שטיילו בתחילת השבוע באגמון החולה באו במגע עם עגור חולה בשפעת העופות.

לפי דיווח של עידן אבני ב’ישראל היום’, 20 תלמידים מבית הספר ליטפו את העגור שהתברר כחולה. התלמידים מקבלים טיפול תרופתי מונע וחלקם דיווחו כי לקו בחום, אך לא בטוח אם זה חלק מהטיפול המניעתי.

התלמידים יקבלו כדורים למניעה במשך שבוע. במטרה למנוע התפתחות של שפעת העופות.

יצוין, כי מקרי הידבקות של בני אדם בשפעת העופות הם נדירים. עם זאת, מדובר במקרים קטלניים במיוחד עם 50 אחוזי תמותה.

תגובת אגמון החולה ל’ישראל היום’: “כשנודע כי שפעת העופות פגעה בחלק מהעגורים בעמק החולה, החליטה ההנהלה להורות למבקרים לא להתקרב ולגעת בהן, הן בעל פה והן בשלטים שהוצבו במקום. האזהרה נמסרה גם למורים המלווים.

“למרות זאת הפרו התלמידים את ההנחיות. פקח הנחה אותם להתרחק מהעגור. המקרה דווח לכלל הגורמים”.

מטעם קק”ל נמסר: “החל מהרגע שנודע כי שפעת העופות פגעה בחלק מהעגורים בעמק החולה, הוחלט על ידי הנהלת האגמון נקיטת משנה זהירות ולהורות לציבור המבקרים באגמון שלא להתקרב ולגעת בציפורים, הן בעל פה והן בשלטים גדולים שהוצבו באזור הכניסה לפארק ובסמוך לקופות.

“האזהרה נמסרה בנוסף גם למורים שליוו את התלמידים באותו סיור. למרות ההנחיה הברורה, זיהה הפקח של האגמון, תלמידים שהפרו את ההנחיות והתקרבו לעגור, ברגע שזוהתה הפרת ההנחיה הפקח הנחה אותם באופן מידיי להתרחק.

“המקרה דווח לכלל גורמי המקצוע במשרד הבריאות וגורמי ההנהלה בבית הספר להמשך טיפול. חשוב לי מאוד להדגיש שאין הוראה של משרד הבריאות ואו משרד החקלאות למנוע כניסת קהל לאגמון החולה. ההוראה היא רק להזהיר את הקהל לא לגעת ולא להתקרב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות