עברה החייאה: ילדה בת 8 מהשרון במצב קשה בגלל סיבוכי שפעת

הילדה הובהלה למיון הילדים בבית החולים 'מאיר' לאחר שסבלה מחוסר בחמצן ומקשיי נשימה קשים • בני משפחתה החלו מיד בביצוע הנשמה ופעולות מצילות חיים - והזעיקו כוחות הצלה • 'מאיר': "רק בשבועיים האחרונים טיפלנו ביחידת טיפול נמרץ ילדים ב-4 ילדים שהגיעו במצב קשה"
חרדים 10
י"ח טבת התשפ"ב / 22.12.2021 16:15

ילדה בת 8 מאזור השרון מורדמת ומונשמת בבית החולים מאיר בכפר סבא, לאחר שחלתה בשפעת מזן A.

הילדה הובהלה  לבית החולים לאחר שסבלה מחוסר בחמצן ומקשיי נשימה קשים, כתוצאה ממחלת השפעת בה חלתה לפני ימים אחדים.

היא התעוררה עם קושי נשימתי כבד ובני משפחתה החלו מיד בביצוע הנשמה ופעולות מצילות חיים. בסיוע  מד”א היא פונתה לבית החולים.

עם הגעתה לחדר המיון, הוכנסה הילדה לחדר החייאה והחלה לקבל טיפול תומך. בהמשך היא הועברה לחדר ניתוח ובשיתוף צוות א.א.ג ילדים והרדמה ילדים היא הונשמה, בעקבות אבחנה של בצקת חמורה בדרכי הנשימה.

ד”ר דגנית אדם-כהן, מנהלת יחידת טיפול נמרץ ילדים במרכז רפואי מאיר, אמרה: “מדובר במקרה חמור של דלקת דרכי הנשימה, על רקע מחלה ויראלית. יש לשבח את בני משפחתה של הילדה, שלא איבדו עשתונות והחלו בטיפול באופן מיידי כולל הזעקה של סיוע רפואי”.

ד”ר אדם-כהן סיפרה: “בכל יחידות טיפול נמרץ ילדים בארץ אנו עדים השנה למקרים קשים של סיבוכי שפעת מסוג זן A, שלצערי עלולים להוביל למצבים מסכני חיים ואף למקרי תמותה.

“רק בשבועיים האחרונים טיפלנו ביחידת טיפול נמרץ ילדים במאיר בארבעה ילדים שהגיעו במצב קשה עקב המחלה, שכולם אינם מחוסנים לשפעת”.

משרד הבריאות עדכן היום כי ישנה עלייה חדה בתחלואה בשפעת בארץ וקרא לציבור להתחסן.

ממשרד הבריאות נמסר כי 1,088 בני אדם אושפזו מתחילת העונה, בהם 401 ילדים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות