בנט ניסה להסביר מדוע משפחתו המריאה לחו”ל – והרגיז עוד יותר

בנט פרסם פוסט בו השיב לביקורת על יציאת משפחתו לחו"ל, למרות המלצתו: "למדנו על הווריאנט, והתאמנו את החופשה" • ח"כ ישראל כ"ץ: "ולא שינית את ההמלצה? 0 אמינות" • מנכ"ל חברת תעופה: "היקף הביטולים ליעד שאליו יצאה משפחת בנט מתקרב ל-40% - בגלל ההמלצה שלו"
אריה ריבקינד
כ"ז כסלו התשפ"ב / 01.12.2021 20:38

ראש הממשלה נפתלי בנט ענה הערב (רביעי) לביקורת הקשה שמוטחת בו, בעקבות ההודעה כי משפחתו המריאה לחו”ל – ימים בודדים אחרי שקרא לאזרחי ישראל להישאר בארץ.

החיסון לילדים בני 5-11 מומלץ על ידי הרופאים: שו”ת מיוחד להורים

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, כתב בנט: “משפחת בנט כפופה בדיוק לאותם כללים שחלים על כלל אזרחי ישראל. אני מבין את הביקורת, אבל מאז יום שישי למדנו יותר על הוריאנט ובאילו מדינות הוא מפושט, וקבינט הקורונה קיבל החלטות לאילו מדינות מותר לנסוע ובאילו תנאים”.

הוא הוסיף: “משפחתי (בלעדיי, אני נשאר איתכם…) הייתה אמורה לנסוע לנופש במהלך חופשת חנוכה במדינה שהתבררה כאדומה. הנופש בוטל מיד, ולאחר שהתבררו הכללים החדשים, הם הזמינו נופש למדינה שמותר לצאת אליה.

“כולם יוצאים על פי כל ההגבלות וכמובן ישהו בבידוד כנדרש. אזרחי ישראל חשובים לי בדיוק כמו ילדיי”.

מוקדם יותר היום דווח כי משפחת בנט, גילת רעייתו וילדיו, המריאו לחופשה בת מספר ימים בחו”ל. תחילה תוכננה חופשה במאוריציוס שבאפריקה, אך זו בוטלה נוכח ההחלטה להגדיר את מאוריציוס כמדינה אדומה.

לאחר החלטת קבינט הקורונה להשאיר את השמיים פתוחים לתנועת ישראלים, שונה יעד החופשה.

אלא שרק ביום שישי האחרון המליץ ראש הממשלה בנט שלא לטוס לחו”ל בשל החשש מזן האומיקרון שחדר כבר ל-23 מדינות ברחבי העולם.

במסיבת עיתונאים שקיים לאחר הישיבה, ובתשובה לשאלת כתבים האם זהו זמן מתאים לטיסות לחו”ל – אמר ראש הממשלה: “אם תשאלו אותי, אני לא ממליץ כרגע לטוס לחו”ל ברמת אי וודאות שכזו”.

ח”כ ישראל כ”ץ מתח ביקורת על הנסיעה של המשפחה וכתב: “אחרי שהמליץ לאזרחי ישראל שלא לטוס לחו”ל – אשתו וילדיו של בנט ממריאים לחופשה בחו”ל. ככה זה כשהשקר הפוליטי הפך לנורמה והדוגמה האישית נרמסת בראש חוצות. פשוט חוצפה”.

כ”ץ הוסיף אחרי שבנט פרסם את תגובתו: “ההסבר של בנט לנסיעת משפחתו לחו״ל, בניגוד לאזהרות שנתן לציבור, גרוע מהמעשה עצמו. ‘מיום שישי למדנו יותר על הווריאנט’. אז למה לא עדכנת את הציבור ולא שינית את ההמלצה ? 0 אמינות”.

ח”כ יעקב אשר לנפתלי בנט: “זה שבעיניך אין ערך למילה שאמרת כבר ידענו, אבל על מילה שלך אלפים רבים ביטלו טיסות וענף שלם נכנס לאי וודאות כלכלית, כשבינתיים אתה ממשיך בשקט לתכנן את החופשה המשפחתית. איך אמר פעם לפיד: הבושה מתה, אנחנו כעת בלוויה שלה”.

ח”כ שמחה רוטמן: “חברים, מה אתם רוצים ממשפחת בנט? אמנם נפתלי בנט אמר שהוא ממליץ לא לצאת לחו”ל, אבל זו הייתה אמירה לא מחייבת. לא רצינית. אתם עושים עניין כאילו הוא חתם על זה… באולפן… בפני כל הציבור….”

אשת התקשורת דפנה ליאל מחדשות 12 הגיבה אחרי תגובת בנט: “אם השתנתה ההמלצה מאז שישי ראוי היה לעדכן את הציבור”.

בתוך כך, בכירים בענף התיירות הגיבו על הנסיעה של אשת ראש הממשלה: “בעקבות האמירה של בנט שהמליץ לא לטוס, אלפים ביטלו את הנסיעות שלהם, תוך גרימת נזקים גדולים לענף התיירות החבול גם ככה. הנסיעה של משפחתו פשוט מקוממת”.

שרון עידן, כתב התעופה של ‘כאן חדשות’ דיווח, כי “מנכ”ל של אחת מחברות התעופה סיפר לי אתמול שהיקף הביטולים ליעד שאליו יצאה משפחת בנט מתקרב ל-40%. אלה האנשים שהסתמכו עליו אומר ‘אני ממליץ לא לטוס’ פעמיים בתוך 48 שעות. ביום שישי בצהריים ובראשון בבוקר.

“הנזק עצום. מראית עין זה דבר סופר חשוב. לא הגיוני שאנשים נשארו והם טסו כאילו כלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות