השרה החליטה: הפרופסור שקרא להחרים – לא יקבל ‘פרס ישראל’

השרה יפעת שאשא ביטון הודיעה כי הפרס לא יוענק לפרופ' שקרא להחרים את אוניברסיטת אריאל • בצלמו: "הבושה עוברת צד. מי שמחרים את ישראל ידע שלא נגיש יותר את הלחי השניה"
אריה ריבקינד
י"ד כסלו התשפ"ב / 18.11.2021 10:49

שרת החינוך, ד״ר יפעת שאשא ביטון, החליטה שלא להעניק את פרס ישראל בתחום המתמטיקה וחקר מדעי המחשב לפרופסור עודד גולדרייך.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

זאת בשל חתימתו על עצומה הקוראת להחרים את אוניברסיטת אריאל.

“קריאה לחרם על מוסדות אקדמיים בישראל, חותרת תחת מטרה זו, שכן היא מבקשת לגדוע את היצירה, המגוון וחופש הדעות”, כתבה שאשא ביטון בהחלטתה.

היא הוסיפה: “חתימתו של פרופ’ גולדרייך על העצומה הקוראת להחרים את מוסד אקדמי ישראלי בראשית שנת 2021, מהווה לשיטתה מקרה חריג המצדיק את הבחירה שלא להעניק למועמד את הפרס, על אף הישגיו המקצועיים הבולטים והמרשימים בתחום מחקרו.

“כשרת החינוך ויו”ר המל”ג, אינני יכולה להעניק את פרס ישראל על הישגים אקדמיים, מרשימים ככל שיהיו, למי שקורא לחרם על מוסד אקדמי ישראלי”.

בעקבות החלטת שרת החינוך שלא להעניק את פרס ישראל לפרופסור המחרים – מארגון זכויות האדם בצלמו נמסר: “הבושה עוברת צד. מי שמחרים את ישראל ידע שלא נגיש יותר את הלחי השניה. המחרים יוחרם.

“קריאה לחרם זו קריאה לשנאה ואין לה מקום בחברה מתוקנת ודמוקרטית. מי שיחרים צריך להתבייש, לא לקבל פרסים. נמשיך לפעול שכל מי שמחרים את ישראל יפגע”.

בחודש אוגוסט החליט בית המשפט העליו פה אחד לבטל את החלטת שר החינוך לשעבר יואב גלנט לדחות את המלצת ועדת פרס ישראל להעניק לפרופ’ גולדרייך את הפרס לשנת תשפ”א בתחום חקר המתמטיקה ומדעי המחשב.

בדעת רוב – השופט נעם סולברג והשופטת יעל וילנר – הורה בית המשפט להחזיר לשרה יפעת שאשא ביטון את ההחלטה הנוגעת להענקת פרס ישראל, על מנת שתשוב ותשקול אם לאשר המלצה זו.

השופט יצחק עמית, בדעת מיעוט, סבר כי יש לקבל את העתירה ולהורות על הענקת פרס ישראל לפרופ’ גולדרייך.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות