אטימות? ביתר סגרה את השירות שטיפל בנערות חרדיות בסיכון

עיריית ביתר עלית סגרה את 'מרחב הלב', שפעל במימון של משרד הרווחה - לאחר שפעל כארבע שנים בעיר והעניק ליווי ותמיכה לנערות ולצעירות במצבי סיכון קיצוניים, לאחר שהתדרדרו לאובדנות וסמים • צעירה שטופלה במקום: "לא יודעת מה אעשה. בעיר מתכחשים למצב של בני הנוער"
חרדים 10
י"ג כסלו התשפ"ב / 17.11.2021 14:01

עיריית ביתר עילית סוגרת שירות ייחודי לנערות חרדיות בקצה הסיכון, בהן נערות על רצף של מעשים חמורים במיוחד, אובדנות וסמים.

זה בלתי נתפס: פציעה, רעב וצמא • אז איך כן צריכים ללכוד עכברים?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?   

המקום – “מרחב הלב”, הפועל במימון מלא של משרד הרווחה, נסגר לאחר שפעל כארבע שנים בעיר והעניק לנערות ולצעירות בנות 14 עד 25 ליווי, תמיכה, מקום לשהות בו וארוחה חמה.

בריאיון לתוכנית ‘סדר יום’ ברשת ב’ שיתפה רחל (שם בדוי), בת 19 שמטופלת במקום מגיל 16 וחצי, כי השירות היווה עבורה כתובת יחידה, לאחר שחזרה בשאלה והתדרדרה לסמים, מעשים חמורים במיוחד ואובדנות בגיל 13.

“בהתחלה התכחשתי למצב ורציתי להתמודד לבד, עד שחברה הכירה לי את המקום והם מלווים אותי מאז ועד היום”, סיפרה בראיון. “הגעתי אליהם אחרי תקופה קשה ושם התחילו לעזור לי. ילדה בת 13 לא מספיק חכמה להבין שהיא רוצה לחיות את החיים שלה אחרת, לרוב על רקע אלימות והמצב בבית”.

היא הוסיפה: “יש הרבה בני נוער במצב כזה בביתר עילית וכל שנה זה הולך וגדל – הבנות לא מוצאות את עצמן במסגרות הנוקשות, נפלטות ומוצאות את עצמן ברחוב. נורא עצוב לי שמסירים אחריות ומשאירים אותי לבד, אני לא יודעת מה אעשה. בעיר מתכחשים למצב של בני הנוער”.

לפי הדיווח ב’כאן חדשות’, מזה תקופה העירייה צמצמה את האמצעים ואת הצוות שפעל במקום שתפעלה – במימון משרד הרווחה. וכך, בתקופה האחרונה פעל ‘מרחב הלב’ בקרוואן, לאחר שהועבר מדירה בעיר.

למרות פניות חוזרות לעיריית ביתר עלית, ובהן גם לראש העיר מאיר רובינשטיין, לא התקבלה תגובתם.

ממשרד הרווחה והביטחון החברתי נמסר בתגובה ל’כאן חדשות’: “מרחבי הלב, שאותם מפעיל משרד הרווחה במקומות רבים בארץ, נועדו לתת מענה סוציאלי לנערות ולצעירות במצבי סיכון קיצוניים. החלטת עיריית ביתר עלית לסגור את ‘מרחב הלב’ בעיר נעשתה ללא התייעצות עם גורמי המקצוע במשרד.

מרגע שנודע דבר הסגירה, פועל המשרד מול העירייה על מנת לפתוח שירות אלטרנטיבי שייתן מענה לנערות שזקוקות לכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל דבר שעוביידי יהודה נוגע בו הוא הורס אותו
    17/11/2021 23:28
    תושב ביתר
  1. ככה עם הטיפול בנוער ונערות נושרים בביתר
    חבל!