השר זאב אלקין בשיחות סגורות: ‘זרמים דתיים’ לא ינהלו את הכותל

לפי השר מ'תקווה חדשה', המדינה והסוכנות היהודית אמורים לנהל את המקום - בניגוד למה שקבע מתווה הכותל המקורי • מנגד, גורמים בממשלה דוחפים לקדם את המתווה
חרדים 10
י"א כסלו התשפ"ב / 15.11.2021 10:51

השר זאב אלקין מתקווה חדשה הבהיר בשיחות סגורות, כי לא יאפשר להעניק ל’זרמים דתיים’ מעמד רשמי בניהול הכותל במסגרת המתווה. כך דווח היום (שני) ברשת ב’.

כל אחת מאמצת מתחסנת אחת: שכנעת כבר חברה, שכנה או קרובה?

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

זאת בניגוד למה שקבע מתווה הכותל המקורי.

לדברי אלקין, שייצג את מפלגתו בנושא במשא ומתן הקואליציוני, ‘זרמים דתיים’ לא אמורים לקבל ייצוג או מעמד בניהול הכותל. מי שאמורה לנהל את הכותל, לפי גישתו, היא מדינת ישראל והסוכנות היהודית ולא הרפורמים, הקונסרבטיביים או האורתודוכסים.

לאחרונה דוחפים גורמים בתוך הממשלה לקדם את מתווה הכותל, ביניהם השרים אביגדור ליברמן, יאיר לפיד, מרב מיכאלי, וגם מרצ – כולל הסעיף שמעניק מעמד רשמי לרפורמים ולקונסרבטיביים.

עמדתו של אלקין ואולי של תקווה חדשה כולה יכולה לייצר עימות חדש בסוגייה הרגישה הזו.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס ביום שישי למחלוקת בכותל המערבי: “הכותל משמש בימים אלה לקמפיין פוליטי יזום, שגויס אליו כסף רב, במטרה לנגח את הממשלה. אולי זה יתפוס – אך הנזק יהיה עצום”.

לדבריו, “הכותל המערבי, המקום האהוב כל כך, החשוב כל כך לכל יהודי, המקום שמאחד אותנו, דור אחר דור, ובפרט לאחר ששוחרר על ידי לוחמי צה“ל במלחמת ששת הימים”.

הוא הוסיף: “גם בתקופות של מחלוקת סוערת, אנחנו חייבים לשמור על איים של קדושה. דברים שבהם לא נוגעים. אם יש בעיה – פותרים אותה מתוך דיאלוג. לא עושים סקרים ומחליטים ללכת בכל הכוח על קמפיין מפלג על הכותל המערבי. אני מבקש מכם – לפני שאתם נסחפים בסערת רגשות על משהו, תבדקו – מהן העובדות? האם מישהו מפעיל אתכם פה בעצם?”

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות