ה’פלג הירושלמי’ התכנס נגד ההתייצבות: “יהרג ואל יעבור”

אנשי הפלג הירושלמי ערכו כינוס תמיכה והסברה לאלה שלא מתייצבים כלל בלשכות הגיוס • הגר"ש אוירבעך: "אין שום פשרות, זו גזרת שמד שמחויבים למסור את הנפש עליה"
שלומי צור
כ"ו אב התשע"ד / 22.08.2014 18:03

לא להתייצבות: הפלג הירושלמי ערך אמש (חמישי), כנס תמיכה והסברה לבחורי הישיבות שמסרבים להתייצב בלשכת הגיוס, בכדי להסדיר את הדיחוי מהשירות הצבאי.

הכנס, שהתקיים במלון ויז’ניץ בבני ברק, נערך על ידי הועד להצלת עולם התורה בראשות הגר”ש אוירבעך.

דבריו של הגר”ש אוירבעך, הועברו באמצעות הלווין, בדבריו אמר כי רבים קמים לעקור את עיקרי התורה והאמונה הטהורה.

“ויותר מהכל זו גזירת הגיוס. כאשר אחים תועים אשר אורך הגלות העביר אותם על דעתם ודעת קונם, ששכחו את כל העניין של כלל ישראל, ‘אתה בחרתנו מכל העמים, ונתן לנו את תורתו’. ונשכח מהם באורך הגלות, כי אין לנו שיור אלא התורה הזאת, והרי זו גזירת שמד צריך למסור את נפשנו, למסור את הנפש”.

הגר”ש הביע את דעתו כי אסור להתייצב כלל בלשכות הגיוס, “אין שום ספק בזה, שבכל האופנים ובכל הצורות שבאים להתייצב, בין בכה בין בכה, הכל זה שורש אחד וסיבה אחת שהם לא מסתירים את זה שהם רוצים רק שיכירו בהם ויבואו אליהם וייכנעו להם שיצטרכו לקבל כל החוקים רחמנא ליצלן. עכשיו יש ‘דיחוי’, עכשיו כך מחר כך, וכל רגע יכול להשתנות כשהדברים גלויים ממש”.

“בוודאי שלא תהיה שום מחשבה על שום פשרה ‘בינתים כך ובינתים כך’, כי כל כניעה להכיר בהם, לבוא אליהם, זה חס ושלום נחשב שלא מוחים ולא מתנגדים לגזירה הזאת שהיא גזירת שמד, עליה צריך לעמוד בכל נפשנו”.

גם הגר”א דויטש, נאם בכינוס: “אנחנו נמסור את הנפש לא ללכת לצבא, ואם נגיע לידי זה, נמסור את הנפש אפי’ יהרג ואל יעבור”.

הרב דויטש תקף את אלו המורים להתייצב ולקבל דיחוי, “יש כאן דבר נוסף, המסר כלפי פנים. ידוע שיש לא אחד ולא שנים, חלק נקראים ‘חרדים חדשים’, חלק קוראים לעצמם חרדים ישנים, חלק לובשים איצטלא דרבנן, שהם רוצים פשוט לקרר את האמבטיה”.

במענה לשאלה, מדוע באמת לא להתייצב ולדחות את השירות הצבאי, אמר הרב דויטש כי אם המדינה הייתה לפני פשיטת רגל והיו רוצים שכולם ירשמו בלשכת העבודה ויעבדו 7 ימים בשבוע, והיו מבטיחים שלחרדים ידאגו שלא יעבדו בעבודות שיש בהם חילול שבת, ודאי שאף אחד לא היה הולך לעשות שבתו חולין.

עוד נאמו בכנס, הרב אליהו ליברמן והרב צבי רוט.

כזכור, בתחילת השבוע, יצאו אנשי הפלג הירושלמי להפגנות אלימות בכמה מוקדים בארץ, במחאה על מעצר בחור הישיבה העריק אליהו כהן, ששובת רעב בכלא הצבאי לאחר שלא הסדיר את דיחויו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות