הלילה עוברים לשעון חורף: מתי מזיזים והאם נרוויח או נפסיד שינה?

הלילה בשעה 02:00 תחזור ישראל שעה אחת אחורה - וכולנו נרוויח עוד שעת שינה • שעון החורף יישאר בתוקף עד ליל שישי כ"ב באדר ב' • גם בארצות הברית מזיזים את השעון במוצאי שבת
יוני גרין
כ"ג חשון התשפ"ב / 29.10.2021 14:49

אחרי 219 ימים של שעון קיץ:  מדינת ישראל חוזרת הלילה לשעון החורף – כאשר בשעה 2:00 לפנות בוקר – יזוזו המחוגים שעה אחת אחורה לשעה 1:00.

פיקוד העורף בתרגיל גדול: אתם מוכנים לשעת חירום? כך תעשו זאת

מבהיל: 75% מהנפטרים מנגיף הקורונה עד גיל 60 לא היו מחוסנים

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

השאלה השכיחה ביותר היא: האם מרוויחים שעה או מפסידים בליל הזזת השעון? אז התשובה פשוטה: כשמחליפים לשעון החורף, כמו במוצאי השבת הקרובה, השעון יוזז שעה אחורה, לכן נרוויח שעת שינה נוספת.

שעון החורף יישאר בתוקף עד ליל שישי כ”ב באדר ב’ תשפ”ב, 25 במרץ 2022.

גם בארצות הברית מזיזים את השעון במוצאי שבת, כך שהפרש השעות בין המדינות יישאר 7 שעות.

למה  מזיזים את השעון?

העברת הזמן לשעון חורף ולשעון קיץ מתבצעת בישראל לפי חוק קביעת הזמן משנת 2013. לפי החוק, ביום ראשון האחרון של חודש אוקטובר, מזיזים את השעון בישראל שעה אחת אחורה. הזזת השעון מסמנת גם את חילופי העונות ומזג האוויר שמתקרר, ומשמעותה המיידית היא זריחה של השמש מוקדם יותר – ושקיעתה מוקדם יותר בהתאם.

מה קורה במדינות אחרות בעולם?

כמה מדינות הפסיקו להזיז את השעון בקיץ ובחורף, ביניהן רוב מדינות אסיה, אפריקה ודרום אמריקה. גם בארה”ב יש גורמים הלוחצים להפסיק עם שינוי השעון בחורף.

הפרלמנט האירופי הצביע ב-2019 בעד ביטול המעבר העונתי לשעון קיץ, כך שכל מדינה יכולה להחליט אם להישאר כל השנה באזור הזמן הרגיל שלה, או לעבור באופן קבוע לשעון קיץ.

הסוגיה עלתה גם בישראל פעמים רבות אך הכנסת לבסוף החליטה להשאיר את המצב כפי שהוא היום. השבוע הודיעה סיעת מרצ כי תפעל לביטול שעון החורף.

שרת הפנים, איילת שקד, שהודיעה השבוע על מועד המעבר לשעון חורף, אמרה: “שעת האור הנוספת בשעון הקיץ תרמה לכלכלה ולמסחר בתקופה זו. על פי החוק בישראל וכנהוג במדינות רבות נעבור בסוף השבוע הקרוב לשעון חורף וזו הזדמנות לברך את תושבי ישראל בחורף טוב, בריא ופורה”.

כך תכוונו את השעון בסמארטפון:

בעלי טלפונים שלא מכוונים על “זמן רשת אוטומטי” או משתמשים שאינם בוטחים במנגנון העדכון האוטומטי, יכולים לעדכן את השעה במכשיריהם באופן ידני. גם לאחר המעבר להגדרה ידנית, תמיד ניתן להשיב את המכשיר הנייד למצב סנכרון אוטומטי של התאריך והשעה.

תפריטי האנדרואיד משתנים בין דגם לדגם, אך על פי רוב הגדרות השעה יימצאו בתפריט ההגדרות הכללי של המכשיר או בתוך הגדרות השעון.

בתפריט ההגדרות (Settings) יש ללחוץ על “תאריך ושעה” (Date & Time). כעת יש לבטל את האפשרות של תאריך ושעה אוטומטיים (Automatic date and time). לאחר מכן יש לבחור את אזור הזמן המתאים (Time Zone) – ירושלים – ולכוון ידנית את השעה והתאריך.

אייפון: בתפריט ההגדרות (Settings) יש ללחוץ על “כללי” (General). יש לבחור ב”תאריך ושעה” (Date & Time) ולבטל את האפשרות של “כיוון אוטומטי” (Set Automatically). כעת יש ללחוץ על אזור הזמן המתאים ולכוון את השעון ידנית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות