ביטוח לאומי לחרדית: ‘שלום דבורה, נודע לנו שאת לומדת בישיבה…’

דבורה, אשת אברך שאינה עובדת, פנתה למוסד לביטוח לאומי, כדי לבדוק את זכאותה לקבלת גמלה להבטחת הכנסה - ושם השיבו לה: "הנך לומדת בישיבה. לימודים אלה שוללים זכאות לגמלה" • אחרי פניית חרדים 10 - הבהירו: "הכוונה כמובן היא שבעלך לומד בישיבה"
חרדים 10
י"ד חשון התשפ"ב / 20.10.2021 13:55

דבורה, אשת אברך שאינה עובדת, פנתה למוסד לביטוח לאומי, כדי לבדוק את זכאותה לקבלת גמלה להבטחת הכנסה.

מעסיקים יכולים לקבל תמריץ כספי של עד 22,250 ש”ח. איך? כנסו

לציית ל’דעת תורה’: היכן אפשר להתחסן ללא צורך בקביעת תור?

בתגובה השיבו לה מהביטוח הלאומי: “הננו מצטערים להודיעך על דחיית בקשתך. על פי המידע שבידנו הנך לומדת במוסד לימודים בישיבה. מה-05/2019 לימודים אלה שוללים זכאות לגמלה להבטחת הכנסה”.

בתגובה השיבה אשת האברך: “רואה שכתבתם שפנייתי לקבלת קצבה להבטחת הכנסה נדחתה מכיוון שהנני לומדת בישיבה. לא מבינה על סמך מה כתבתם זאת. אינני לומדת בישיבה (מוסד המיועד בכלל לגברים) ומעולם לא למדתי בישיבה”.

משלא השיבו, התקשר בעלה לברר במה דברים אמורים. הפקידה של הביטוח לאומי השיבה לו כי עליו לצרף הצהרה לאתר האישי שלו בביטוח הלאומי באינטרנט – ושם לצרף הצהרה של אשתו…שאינה לומדת בישיבה.

מיד לאחר שהעיתונאית שרי רוט מחרדים 10, לה נודע על המקרה, צייצה על כך בחשבון הטוויטר שלה וגם פנתה לדוברות הביטוח הלאומי לקבלת תגובה, מיהרו לשגר לו באתר (לדבריו, “פעם ראשונה שהם עונים כל כך מהר”) – את ההבהרה הבאה:

“שלום וברכה,

אנו מתנצלים אם תשובתנו לא הייתה ברורה מספיק. הכוונה כמובן היא שבעלך מר ** לומד בישיבה (***) ולכן תביעתכם לגמלת הבטחת הכנסה נדחתה.

יצוין שגמלת הבטחת הכנסה הינה גמלה משפחתית ולכן על שניכם לקיים את התנאים הקבועים בחוק.

לתשומת לבך! הודעה זו נשלחה ממערכת אוטומטית, לא ניתן להשיב למייל זה”.

האברך לחרדים 10: “כשממלאים את המספרים במחשבון שיש לביטוח הלאומי, לא מצוין שיש בעיה אם אתה אברך. יש סעיף שבו ממלאים אם אתה לומד. סימנתי שאני לומד, לא כתוב שם בכוכבית שמדובר רק על סטודנטים ולא על תלמידי ישיבות – שזו אפליה אגב”.

מביטוח לאומי נמסר בתגובה לחרדים 10: המקרה המדובר נוגע לבקשת בני הזוג לקבלת קצבת הבטחת הכנסה. הבקשה נדחתה שכן מדובר בתלמיד ישיבה שאינו זכאי על הפרמטרים שנקבעו בחוק.

המכתב נשלח לאישה כיוון שהיא זו שהגישה את הבקשה עבור בן זוגה. שוחחנו עם הבעל והסברנו לו את הדברים ועתה הנמען ישונה לבן הזוג בהתאם לאופי הבקשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות