ח”כים ועיתונאים על נכדו של רבין: “אפס, איש קטן, מלא שנאה”

יונתן בן ארצי, הנכד של יצחק רבין ז"ל, ביזה את הטקס הממלכתי בבית הנשיא והשתלח בבנימין נתניהו • ח"כ אלי כהן: "מבייש את עצמו ומחלל את זכר סבו" • שלמה קרעי: "נצלן הכאב הלאומי, אתה בעיקר איש קטן, מלא שנאה" • איש התקשורת יעקב אחימאיר: "ניצול מתועב של מעמד ממלכתי"
חרדים 10
י"ב חשון התשפ"ב / 18.10.2021 16:24

חברי כנסת מהימין הגיבו אחר הצהרים  (שני) על ההשתלחות של יונתן בן ארצי, נכדו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ז”ל, בראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

במהלך טקס האזכרה הממלכתי שנערך בבית הנשיא לזכרו של רבין, נשא בן ארצי נאום פוליטי משתלח, בו אמר בין היתר: “לאחר מלחמה ארוכה על חירותו ועל דמותה של הדמוקרטיה, עם ישראל ניצח. מול גילוי אלימות מילולית ופיזית, מול תרבות של עריצות ושקר, הרוח הישראלית ניצחה, שלטון העם ניצח את שלטון היחיד”.

ח”כ עמיחי שיקלי הגיב בחשבון הטוויטר שלו לדברי בן ארצי – וכתב: “איזה אפס”.

ח”כ אלי כהן מהליכוד כתב: “נכדו של רבין מבייש את עצמו ומחלל את זכר סבו. מצער שבמקום להתעסק ברבין המצביא והמנהיג, אשר נרצח על ידי בן עוולה, בן ארצי מנצל את הבמה שנה אחר שנה כדי לקדם אג’נדה פוליטית ולהגדיל שנאת חינם בעם ישראל”.

ח”כ מיקי זוהר התייחס גם הוא לדבריו של בן ארצי, ואמר: “מי שעדיין לא הבין מדוע נתניהו נמנע מלהגיע לטקס האמור, קיבלנו את התשובה. חבל לי שבני משפחתו של יצחק רבין ז״ל פוגעים בזכרו, אני די בטוח שזה לא תורם להנצחתו”.

ח”כ שלמה קרעי מהליכוד הגיב: ”הגיע הזמן לומר לנצלן הכאב הלאומי, הנכד של רה”מ רבין ז”ל, שכבוד לא עובר בירושה. תוך ניצול ציני של הבמה הלאומית, אתה עושה נזק אדיר לזכרו של רבין ולהזדהות הקולקטיבית של העם כולו. אתה בעיקר איש קטן, מלא שנאה, שמנסה להשליך את הרצח הנורא שביצע אדם שפל ונתעב, על חצי מהעם. תתבייש לך”.

איש התקשורת וחתן פרס ישראל יעקב אחימאיר הגיב: ”אם אפשר להעכיר את אווירת יום הזיכרון לרבין ז’ל, למה לא לעשות זאת? הנה, יונתן בן ארצי, נכדו של רבין, אמר בטכס זיכרון ממלכתי לסבו כי שלטון העם החליף שלטון יחיד. שלטון יחיד? לא הוחלף השלטון בבחירות? שלטון יחיד, רודנות? סגרו פה עיתונים? שקר גס, ללא בושה. ניצול מתועב של מעמד ממלכתי”.

בציוץ נוסף כתב: “מוקדם יותר היום קראתי לנתניהו לנמק מדוע לא יגיע למעמד הזיכרון לרבין ז’ל, בהר הרצל. איני זקוק לתשובה. מר נתניהו, הבנתי לאחר ששמעתי את מילותיו של יונתן בן ארצי”.

הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל צייץ. “סבו של הנואם ניצח פעם אחת, על חודו של מנדט אחד והצהיר מיד שהוא ינווט, תוך שהוא משתלח לא פעם בבג”צ ומתעלם מהפגנות ענק”.

לדבריו, “מוטב שלא יבחר דווקא ביום כזה לנאומים פוליטיים, או לפחות לא יקונן אחר כך על חוסר הפופולריות של הטקסים האלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות