סקר בדק: מי הפרשן הפוליטי האמין בישראל, מי לא אמין, ומי הכי מוכר?

העיתונאי יאיר שרקי מחדשות 12 נתפס כיותר אמין מעמית סגל • אבל סגל הוא הפרשן הכי מוכר בישראל • רוב הציבור לא מכיר את הפרשן הפוליטי של העיתון הכי נפוץ בישראל • ויותר אנשים לא מאמינים לאמנון אברמוביץ' ולדרוקר מאשר מאמינים
חרדים 10
כ"ט אלול התשפ"א / 06.09.2021 13:03

יאיר שרקי, עיתונאי חדשות 12, הוא העיתונאי האמין בישראל.  כך עולה מסקר מיוחד של ‘וואלה ברנז’ה’, שבוצע על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD.

חגים? חדש מדנונה WOW: יוגורט עם שכבת קרם בטעם שטרודל

מאות אלפים כבר צייתו ל’גדוילים’ והתחסנו חיסון שלישי. ואתם?

איך להבטיח לעצמכם נסיעה בטוחה בתחבורה ציבורית? ככה

הסקר בדק את רמת האמינות של עיתונאים מתחומי סיקור שונים ומפלטפורמות שונות – מי נתפס בפני הציבור ככתב לא מוטה וכפרשן האובייקטיבי.

הקורונה העלתה את יאיר שרקי מדרגה, והוא הפך מפרשן ‘לענייני המגזר החרדי’ לפרשן פוליטי. זה כמובן זימן לו חזיתות חדשות, כאשר היו מי שהאשימו אותו כי הוא מתחנף לאליטות ולשמאל.

סדרת הכתבות המצוינת שלו ‘חוקי המשחק החרדי’, חשיפת ‘חסדי עמרם’ – על כך שחרדים עם קורונה במצב קשה לא הולכים לבתי חולים ומטופלים בבית, ובהמשך סיקור הפרות הקורונה של החרדים בזמן אמת, והראיון עם גפני שהתפוצץ – כל אלו אולי קוממו עליו חלקים בקרב החרדים ובימין, אך כנראה הקנו לו מעמד של עיתונאי ישר שפועל מתוך תפיסת עולם של טובת הציבור וחשיפת האמת.

67.8% רואים בשרקי “אמין ומדויק”, בעוד 19.1%  רואים בו “לא אמין ולא מדויק”.

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, מוקם במקום השני, כאשר 63.9% רואים בו “אמין ומדויק”, בעוד 33.5% רואים בו “לא אמין ולא מדויק”.  עם זאת, סגל הוא הפרשן המוכר בישראל בכל תחומי הסיקור, כאשר מספר זניח של 2.6% הצהירו “איני מכיר”.

נתון נוסף שעולה מהסקר הוא שרוב הציבור לא מכיר את מתי טוכפלד הפרשן הפוליטי של ישראל היום, העיתון הנפוץ בישראל. כך גם את הכתבת הפוליטית של עיתן גלובס – הוכחה נוספת לדעיכת הפרינט וכוחו המתדלדל בהשפעה הציבורית.

ממצא מעניין נוסף שעולה מהסקר: פרשני תאגיד ‘כאן’ – יואב קרקובסקי וזאב קם – זוכים לאמון, אך רמת המוכרות שלהם נמוכה (מעל 50% לא מכירים אותם כלל. כך גם לגבי שאול אמסטרדמסקי הפרשן הכלכלי של התאגיד). זאת לעומת מרבית פרשני ערוץ 12 ו-13 שזוכים, כצפוי, למעל 80% אחוזי מוכרות.

בנוסף למרות המקומות הגבוהים יחסית שתופסים אמנון אברמוביץ’ מחדשות 12 ורביב דרוקר מחדשות 13, מספר גדול יותר של אנשים לא מאמין מאשר מאמין להם.

בתחום המשפטי מוקם גיא פלג מחדשות 12 בראש הרשימה ואחריו עיתונאי חדשות 13 ברוך קרא.

הנתון הבולט ביותר בסקר: מתוך 12 פרשנים משפטיים המכסים את התחום, רק שניים מקבלים בסקר ציון חיובי בדירוג האמון והדיוק (תמר אלמוג מכאן 11 ואבישי גרינצייג מגלובס). כל השאר סווגו יותר כלא אמינים ולא מדויקים בדיווחיהם.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD עבור וואלה! ברנז’ה, בין התאריכים 25 עד ה- 26 באוגוסט 2021, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 540 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה דוברת עברית בישראל החשופה לתקשורת רדיו וטלוויזיה. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.5%+- בהסתברות של 95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שרקי
    16/09/2021 17:41
    צפונית לתל אביב
  1. סתם אידיוט שימושי של התשקורת השמאלנית