ערוץ 10: הקלטות שמפלילות את עו”ד רונאל פישר

ערוץ 10 חשף את הקלטות המתעדות את הפגישות בין יו"ר נמל אשדוד המושעה אלון חסן לבין עו"ד רונאל פישר • פישר ביקש מחסן לכאורה לשחד שוטרים • פישר על החוקרים: "זאת לא הפעם הראשונה שעובדים איתי"
דני גולד
כ"ד אב התשע"ד / 20.08.2014 01:55

הקלטות המתעדות את פגישותיהם של יו”ר ועד העובדים לשעבר של נמל אשדוד, אלון חסן, ועורך הדין רונאל פישר נחשפו אמש בערוץ 10.

אמצע חודש יוני.

חסן מפקיד את הטלפון הנייד אצל פקידת הקבלה של פישר. מה שפישר לא יודע זה שחסן הגיע מצויד במצלמה נסתרת – שמאותו רגע מתעדת את הכל.

זאת הייתה הפגישה השנייה בין השניים. שבוע קודם לכן, כמה ימים לאחר שחסן השתחרר ממעצר בפרשת הנמל, הוא הגיע לפישר כדי לקבל ייעוץ משפטי. במהלך המפגש הזה הוא מבין בפעם הראשונה שפישר מנסה לסחוט אותו.

בקלטת נשמע פישר כשהוא מבקש מחסן סכום של 150 אלף דולר. לטענתו של העורך דין, הכסף הזה מיועד לחבריו, חוקרי משטרה ביחידת להב 433. פישר מבטיח לחסן כי הוא יהיה אחראי לכך שהעברת התשלום לא תדלוף ושכתב אישום לא יוגש נגדו במסגרת החקירה.

מדבריו של פישר במהלך השיחה אפשר ללמוד רבות על טיב היחסים שלו עם החוקרים. “הם באו עם בקשה של מעצר ל-8 ימים, בא הקצין ואמר: ‘אנחנו לא רוצים אף יום’. בא השופט ושואל אותו – ‘איך? ביקשת 8 ימים ואפילו לא יום?’. אצלם הכוח (החוקרים), איך הם עושים את זה? אני אפילו לא רוצה לדעת”, נשמע פישר אומר לחסן בהקלטה.

עוד באותו הערב פונה חסן למחלקה לחקירות שוטרים עם החומרים, שם מנחים אותו לתאם פגישה נוספת ולתעד אותה במצלמה נסתרת.

בפגישה מבהיר פישר לחסן כי הוא צריך להיות בטוח “ב-101 אחוז” כי הבנאדם איתו הוא מבצע עסקאות מסוג אלה לא ידבר. לאחר מכן הוא מבטיח שוב לחסן כי במידה והכסף יועבר לא יוגש נגדו כתב אישום, והוא מבקש ממנו לא להיבהל אם יהיו פרסומים אחרים בתקשורת.

לאחר שחסן מעלה בפניו חשש כי העסקה לא תצלח, פישר מודה למעשה כי לא מדובר בפעם היחידה בה הוא פועל בצורה הזו מול החוקרים. “אלון, אתה הכל חוץ ממפגר, אז אתה מבין שזאת לא הפעם הראשונה שעובדים איתי וסומכים עליי. אז אני אומר לך – ככה זה עובד”, טוען עורך הדין.

בשלב הזה מראה פישר לחסן איך אמור להיראות כתב האישום נגדו שעוד לא נכתב, מידע שאמור להיות רק בידי החוקרים. הפגישה מסתיימת בהבטחה של חסן לארגן את הכסף. לאחר פגישה נוספת, בה מפציר עורך הדין שוב בחסן להעביר את הכסף, השניים נפגשים בבית קפה והעברת התשלום מתבצעת. מצלמות האבטחה במקום תיעדו זאת.

בין הנחקרים באזהרה בפרשה הזו היו גם קצינים ביחידת להב 433, לפחות אחד מהם משמש כחוקר בכיר בתיק החקירה נגד חסן. בשלב הזה לא הצליחו חוקרי מח”ש לגבש נגד קציני המשטרה, אבל הפרשה הזו מעמידה בסימן שאלה גדול את הממצאים שנאספו בשנה האחרונה נגד חסן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות