הממשלה אישרה: גיל הפטור לחרדים משירות בצה”ל ירד לגיל 21

לפי המתווה החדש: גיל הפטור יירד באופן מיידי לגיל 21 למשך השנתיים הקרובות • כעבור 24 חודשים יועלה גיל הפטור לגיל 22, וכעבור 12 חודשים נוספים יועלה גיל הפטור ל-23 • בנט: "מהלך היסטורי. אנחנו מסירים את החסמים ומאפשרים את חופש הבחירה לרבבות צעירים חרדים"
אריה ריבקינד
י"ד אלול התשפ"א / 22.08.2021 16:28

למרות התנגדות שר הביטחון: הממשלה אישרה היום (ראשון) את המתווה  להורדת גיל הפטור משירות בצה”ל עבור צעירים חרדיים לגיל 21.

יש לך כסף בבוידם? רוצה לדעת איפה להשקיע? שאל את המנכ”ל

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

ואלו  עקרונות המתווה:

– גיל הפטור יירד באופן מיידי לגיל 21 למשך השנתיים הקרובות. יוקמו מנגנוני הכשרה מקצועית והכשרה לשירותי הצלה וחסד של שלושה חודשים תוך הצטרפות למערך המילואים.

– כעבור 24 חודשים יועלה גיל הפטור לגיל 22, וכעבור 12 חודשים נוספים יועלה גיל הפטור לגיל 23.  כאשר מי שיצטרף ל’משמר הלאומי’ ויקבל את ההכשרה הנדרשת, או יזכה להכשרה תעסוקתית איכותית, ימשיך לקבל פטור בגיל 21.

– במקביל, גם כאשר יועלה גיל הפטור לגילאי 22 ו-23, יוכל צעיר חרדי להשתחרר משירות חובה בצה”ל כבר בגיל 21, באם יצטרף לשוק התעסוקה על ידי ביצוע מסלול הכשרה מקצועית או הכשרה לפעילות ביטחונית/חירום/הצלה.

בנוסף, יוקם צוות שבו יהיו חברים נציגי ראש הממשלה, שר הביטחון ושר החוץ, שיהיה אמון על בחינת הסדרי השירות בצה”ל ובשירות הלאומי והאזרחי, ולבניית מתווה חדש, רחב ועדכני התואם את צרכי הביטחון, המשק והחברה בישראל.

הצוות יגיש את מסקנותיו עד לחודש נובמבר 2022.

מתווה הורדת גיל הפטור ייכנס לתוקף לאחר השלמת הליך החקיקה בכנסת. ועדת השרים לחקיקה הוסמכה לטיפול בנושא.

בנט: “משך עשרות שנים מדינת ישראל בחרה באופן עקבי ‘לחתוך לעצמנו את האוזן כדי להעניש לעצמנו את האף’. כלומר – מרוב שכעסו על זה שהחרדים לא מתגייסים, גם אילצו אותם לא לצאת לשוק התעסוקה עד גיל מאוחר.

“היום אנחנו שמים לזה סוף, ופותחים את שער העבודה והתעסוקה לצעירים חרדים. אנחנו מסירים את החסמים ומאפשרים את חופש הבחירה לרבבות צעירים חרדים, בלי כפייה ובלי טנקים בבני ברק. זו הדרך הארוכה והנכונה למען האינטרס הלאומי. שילוב החברה החרדית בשוק התעסוקה הוא יעד ראשון במעלה, של כולנו. אני מתרגש באופן אישי, מדובר במהלך היסטורי לעתיד ישראל”.

שר הביטחון בני גנץ בירך על קידום חוק הגיוס במתווה משרד הביטחון, לצד קבלת היוזמה להקמת משמר לאומי.

שר הביטחון: “המתווה אומר שאנחנו לא מוותרים על אף אחד ולא מוותרים לאף אחד, והוא גשר למתווה השירות שבכוונתי להביא לממשלה בחודשים הקרובים שיסדיר את סוגיית השירות במדינת ישראל. אנחנו מאפשרים לחרדים לצאת לתעסוקה איכותית, שומרים על ערך השוויון ועל צבא העם.

“הצטרפות החרדים ואוכלוסיות נוספות במסגרת מתווה השירות למערך ההצלה, החירום והחסד של מדינת ישראל, הוא צורך אסטרטגי של מדינת ישראל”.

שר האוצר אביגדור ליברמן: “העברנו כעת בממשלה את חוק הגיוס בנוסח המקורי שכולל את הורדת הפטור לגיל 21 למשך שנתיים, כשבמקביל מתגבש מתווה שירות שיחול על כל אזרחי מדינת ישראל.

“כפי שהגדיר שר הביטחון הראשון של מדינת ישראל דוד בן גוריון, מטרת הצבא היא להגן על המולדת אך גם להוות ‘כור היתוך’ המאחד בין כלל פניה של החברה. ההחלטה שלנו מאזנת בין אותו כור היתוך לבין צרכי המשק בימינו שמשווע לעוד כוח שמשתתף בעולם התעסוקה.

“מדובר בלא פחות מחזון אחרית הימים בדרך למתווה כולל שיאפשר שירות משותף לכל הפנים בחברה הישראלית – חילונים וחרדים כאחד, יהודים וערבים כאחד”.

תגובת הפורום לשיוויון בנטל: “ממשלת השינוי הובילה לשינוי דרמטי בעיקרון השיוויון. בדרך זו, חרדים לעולם לא ישרתו. בושה לכל מי שחתום על החלטה זו”.

חה”כ אמילי מואטי בריאיון לוילנסקי וברדוגו בגל”צ: “מברכת על הורדת גיל הפטור לבני הישיבות לגיל 21. אני מאמינה שכל אוכלוסייה בישראל צריכה להיות שותפה לאתוס הלאומי ולבניית המקום שכולנו חיים בו. הורדת גיל הפטור תאיץ את השתלבות החרדים במעגל העבודה, ועל כן היא חיונית ומבורכת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות