האב זעק: ‘זה מחדל. איך נותנים להם להגיע כל כך קרוב לחיילים?’

הוריו של סמ"ר בראל חדריה שמואלי: "איך הם נצמדים אליהם והם לא יורים. אלה הוראות הפתיחה באש" • קצין ביחידתו של הלוחם: "ברור שהייתה תקלה, אבל האירוע מורכב"
חרדים 10
י"ד אלול התשפ"א / 22.08.2021 12:34

מצבו של לוחם משמר הגבול, סמ”ר בראל חדריה שמואלי, שנורה אתמול (שבת) בעמדה במכשול בגבול עזה במהלך ההתפרעויות של פורעים פלסטינים – מוסיף להיות קשה. הוא מאושפז בבית החולים סורוקה כשהוא מונשם ומורדם.

יש לך כסף בבוידם? רוצה לדעת איפה להשקיע? שאל את המנכ”ל

מצייתים לדעת רבותינו? חסנו את הילדים שלכם לקורונה ותעצרו הגל

הורי הלוחם אמרו הבוקר ל’כאן חדשות’: “היה כאן מחדל, איך נותנים להם להגיע כל כך קרוב לחיילים”.

הם תהו: “איך הם נצמדים אליהם והם לא יורים. אלה הוראות הפתיחה באש. אלה ההוראות שהיו גם קודם. גם מחדל שהתקרבו לגדר וגם שלא ירו בהם ואפשרו את זה”.

ההורים סיפרו שבראל, שצריך להשתחרר משירות עוד חודשיים, לא היה אמור להיות בפעילות, אלא נשלח כדי למלא מקום של לוחם אחר. הוריו ביקשו להתפלל לרפואתו.

“זה לא פייר, איזה עולם אכזר”, זעק האב יוסי, “כל עם ישראל שיתפלל לשלומו, לפחות שיחיה, לא יותר מזה. שבורא עולם יחזק אותו, ישמור עליו וייתן לו לחזור לחיים נורמליים. יש בי תסכול על הפאדיחות שלהם ככה נותנים לאנשים להתקרב לגבול, עד הגדר? זה ילד ששלוש שנים שירת ונשארו לו עוד חודשיים… תנו להם אוויר, תסיגו אותם אחורה, תנו לחדשים להיכנס… ככה 10-5 מטר מתקרבים לגדר? מה זה צריך להיות? שיזיזו אותם אחורה! ממי מפחדים? מה זה, כבשים?! אני לא מבין”.

בריאיון לרשת ב’ אמר רפ”ק י’, קצין אג”ם של יחידת המסתערבים דרום במג”ב, כי הייתה תקלה בפעילות אתמול מול הגדר.

“ברור שיש תקלה ואנחנו מעדיפים להימנע ממצבים כאלה. אבל זו הייתה הפרת סדר מורכבת שיש בה גם נשים וילדים לצד המחבלים – ולא כל האמצעים כשרים. צריך לבצע את המשימה בצורה מאוד כירורגית ומאופקת, אבל בסוף המחבלים נמצאים ביניהם”.

על סמ”ר בראל חדריה שמואלי – סיפר: “הוא משרת במג”ב כשנתיים ומהרגע הראשון היה ברור שהוא מתכנן שירות משמעותי. הוא הפגין כישורים יוצאי דופן, אומץ, קור רוח, ומקצועיות. כל משימה שקיבל הסתיימה בהצלחה רבה”.

סמ”ר שמואלי, בן 21 מבאר יעקב, הוא צלף ביחידת המסתערבים של משמר הגבול במחוז דרום. הוא הוצב בעמדת ירי על המכשול, סמוך לכוחות אחרים של צה”ל. הוא נפגע מירי מחבל מטווח קצר בראשו.

נפתלי בנט אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה: “אני רוצה לשלוח איחולי החלמה מהירה ותפילה לרפואתו של לוחם מג”ב, סמל-ראשון בראל חדירה שמואלי, שנפצע אתמול מירי מחבל על הגדר ברצועת עזה. אנחנו נבוא חשבון עם מי שפוגע בלוחמינו ובאזרחי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות