פרויקטור הקורונה: “הנגיף מנצח ונגיע לסגר – עם הגבלת 100 מטר”

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא: "אנחנו במלחמה, השבועיים הקרובים הם קריטיים. צריך להחמיר את ההגבלות" • משרד הבריאות: "לא הגענו לחקירה אפידמיולוגית לכמחצית מהחולים המאומתים ביולי" • יועץ רה"מ " בקרוב - התו הירוק יתפוס רק למי שיהיה מחוסן שלוש מנות"
תמי גיל
י' אלול התשפ"א / 18.08.2021 13:49

בדיון שהתקיים היום (רביעי) בוועדת החוקה על הרחבת “התו הירוק”, “התו הסגול” ומגבלות התקהלות שנכנסו לתוקף אתמול בחצות, השתתף לראשונה פרויקטור הקורונה, פרופ’ סלמאן זרקא.

יש לך כסף בבוידם? רוצה לדעת איפה להשקיע? שאל את המנכ”ל

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

“אנחנו נמצאים במלחמה”, אמר הפרויקטור. “השבועיים הקרובים הם קריטיים. מציע להחמיר את ההגבלות. התחלואה אצלנו עולה יום אחרי יום. הנגיף מנצח ונגיע לסגר – עם הגבלת יציאה של 100 מטר.

“הנתונים מהבוקר אינם נתונים שאפשר להישען עליהם ולהגיד ‘אולי’. ה-‘אולי’ הזה שווה חיים של אזרחי ישראל. אזרחים חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים הציבוריים מתוכם כ-550 במצב קשה ומתוכם 95 במצב קריטי ו-17 חולים מחוברים למכונת אקמו. ביוני נפטרו שמונה אנשים, ביולי – 52, ועכשיו – עד אמצע אוגוסט – 203 נפטרו”.

הוא הבהיר: “אני חושב שבשבועיים-שלושה הקרובים צריך להחמיר עוד יותר, חתונה צריכה להתקיים במקסימום 100 איש.

“לצערי, זה נראה כאילו בחברה הערבית הקורונה עוד לא הגיעה. סכנין הפכה לאדומה ואנשים נוסעים לטורקיה בצורה חופשית. מול נתוני התחלואה האלו – מה שהממשלה מביאה הוא הצעה מקלה. רק החיסון עצמו לא מספיק, יש לנו כמיליון איש שלא התחסנו אפילו פעם אחת. רק אם נצליח בחיסונים, כולל עם המיליון שעוד לא התחסנו ועם המנה השלישית, נוכל להימנע מסגר”.

רן אחיטוב, יועץ ראש הממשלה, אמר בדיון: “מכיוון שצריך בוסטרים, אז רק מי שהתחסן בפעם השלישית, הם אלה שנחשבים מחוסנים מלא. התו הירוק יתפוס רק למי שמחוסן שלוש מנות.

“יש פעילות משמעותית בנושא פתיחת הלימודים. בערב פתיחת הלימודים נעשה לכולם בדיקות בעזרת ערכות שניתן להורים הביתה, כדי שהילדים החולים לא יכנסו לבית הספר”.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

ראש צוות המומחים המייעץ למל”ל, פרופ’ אלי וקסמן: “אנחנו בהכפלות בכל הפרמטרים והחיסון השלישי בלבד לא יעצור את הבעיה. הייתי ממליץ לעשות דברים יותר חריפים. יעילות הבדיקות היא חלקית והתו הירוק לא מספיק. מי שיקל באישור התקנות, המשמעות היא שהוא יביא להחמרה הרבה יותר גדולה בהמשך”.

ראש מטה משרד הבריאות, אילינה גנס, עדכנה בוועדה על הירידה בחוסר היעילות של החיסון: “מ-22 יוני עד יולי, אנו רואים ירידה במניעת הדבקה למחוסנים ל-48% – לעומת זאת יש עוד לחיסונים 92% ההגנה לתמותה ותחלואה קשה”.

גנס אמרה עוד: “בחודש יולי, כמחצית מהחולים המאומתים לא הגענו אליהם לחקירה אפדימולגית”.

ח”כ ענבר בזק הלינה על הצגת הנתונים אשר לדבריה הם של חברת פייזר שזו חברה מסחרית ודרשה ממשרד הבריאות כי יציגו נתונים מגוף אובייקטיבי.

אופיר מילר מהתאחדות האטרקציות התיירותיות בישראל, ביקש מחברי ועדת חוקה לדחות את הרכיב בתקנות שמחייב תו ירוק לילדים מתחת גיל 12.

לדבריו, “לפחות יש לתת שבוע קודם כל כדי שנראה איך מתנהל ועובד מערך הבדיקות ורק אחרי זה לעשות את ה’סגר’ הזה עלינו. משרד האוצר לא אמר בכלל איך מפצים את כל בעלי האטרקציות שברור שעם אישור התקנות – ייפגע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות