הורים מבני ברק נעצרו בחשד להמתה בקלות דעת של בנם הפעוט

הוריו של הפעוט בן השנתיים מבני ברק שנפטר לפני 10 ימים ב'מעיני הישועה' - נעצרו שלשום, לאחר שקמו ההורים מ'השבעה' • חשודים גם בשיבוש מהלכי משפט • סנגורית האם ביקשה לשחרר: "מצב בלתי נתפס. היא באבל מאוד גדול" • השופטת: "קיים חשד סביר לביצוע העבירות"
חרדים 10
י' אלול התשפ"א / 18.08.2021 14:14

זוג הורים חרדי מבני ברק, בני 30 ו-27, נעצרו על ידי המשטרה בחשד להמתה בקלות דעת של בנם הפעוט בן השנתיים לפני כעשרה ימים בביתם – וכן שיבוש מהלכי משפט.

יש לך כסף בבוידם? רוצה לדעת איפה להשקיע? שאל את המנכ”ל

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

לפי דיווח של אבי כהן ב’ישראל היום’, במשטרה טוענים כי מנתיחת גופת הפעוט עולה כי מדובר במוות שאינו טבעי.

הפעוט הובהל בשבת בבוקר לבית החולים ‘מעייני הישועה’ בעיר כשמצבו אנוש. לאחר מאמצי החייאה שלא צלחו, לא נותר לצוות הרפואי אלא לקבוע את מותו.

בית החולים דיווח למשטרה על האירוע וזו פתחה בחקירה בחשד לאלימות והתעללות בפעוט. בתשאול ראשוני של כוחות ההצלה בדירת ההורים, נמסרו מספר פרטים שלא הסבירו את המצב אליו הגיע הפעוט.

בעקבות דרישת הפרקליטות, בוצעה בפעוט נתיחה חלקית מקומית בלבד, בנוכחות רב המכון לרפואה משפטית.

הנתיחה בוצעה לאחר שבדיון שנערך בבית משפט השלום בתל אביב, ונמשך למעלה מ-6 שעות, המשפחה התנגדה לדרישת הפרקליטות והמכון לבצע נתיחה מלאה של גופת התינוק.

בני המשפחה ביקשו, לאחר התייעצות עם הרב יעקב רוזה יו״ר ועד רבני זק״א, מבית משפט לביצוע נתיחה נקודתית, כדי לברר את נסיבות המוות הנחוצות גם על פי ההלכה.

בית המשפט קיבל את הבקשה והורה כי הנתיחה תבוצע בפיקוחו של רב המכון לרפואה משפטית, הרב אשר לנדאו. אחרי הנתיחה המקומית שוחררה ביום ראשון בערב  גופת הפעוט לקבורה.

לפי הדיווח ב’ישראל היום’, הממצאים הראשונים מהנתיחה וגם הדוחות הרפואיים מעלים חשד למוות שאינו טבעי.

שלשום, לאחר שקמו ההורים מ’השבעה’ על בנם, הם נעצרו.

לפי הדיווח, אתמול הם הובאו להארכת מעצר בבית משפט השלום בתל אביב, שם אמר הסנגור: “אנחנו מבינים שכל העניין הוא סביב המזרן – שבעצם הושם כדי למנוע שחס ושלום יקרה משהו לילד, אם הוא קופץ מהלול, ואולי יכול לפגוע באחות הקטנה. ההורים פחדו ושמו מסביב ללול מזרון מסיבי – כשהחשד הינו שהמזרן הוא זה שגרם למוות”.

הסנגורית של האם ביקשה לשחרר את האם ממעצר: “אני חושבת שלאור רגישות התיק ונסיבות החשודה, זה מצב בלתי נתפס. היא באבל מאוד גדול על אובדן, ומצד שני חשודה בדבר הזה. מחזיקים כאן אמא באבל לתינוקת במעצר, על סמך משהו שאולי נאמר בהתחלה, כשהיו בטראומה”.

גם הסנגור של האב טען כי מרשו נמצא באבל על מות בנו, ואין כל חשד שהם עשו זאת בכוונה תחילה, לכן יש לשחררם. “קשה לי להסביר את האבל האדיר ואת הכאב המטורף של איבוד ילד. ההורים האלה קברו את הילד שלהם, ואומרים להם שהם אשמים במותו. זה קשה מנשוא”.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

השופטת אביטל אמסלם גלבוע, הורתה להאריך את מעצר ההורים בשלושה ימים, וקבעה כי קיים חשד סביר לחשדות נגדם.

“מעיון בתיק החקירה, עולה כי קיים חשד סביר כנגד החשודים לביצוע העבירות המיוחסות להם… אני ערה ולוקחת בחשבון את המורכבות הגלומה בתיק מסוג זה, את צערם של החשודים אשר ניכר ומובן. יחד עם זאת, בנסיבות הקיימות, אין מנוס מהמשך קידום החקירה. אציין שגם היחידה החוקרת פועלת באופן רגיש, והמשך המעצר המבוקש גם הוא מבוקר”.

לחרדים 10 נודע, כי היום בערב, בתום החקירה, הם ישוחררו לביתם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות