ח”כים: “ממשלה שלא מסוגלת ללכת לעימות צבאי חייבת ללכת הביתה”

דבריה של ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי ממרצ, לפיהם ביכולת מפלגתה ורע"מ למנוע מהממשלה בשעת הצורך לצאת לפעולה צבאית - גררו תגובות במערכת הפוליטית • "לא במקרה היום - ולא לפני שלושה חודשים, בחרו בחיזבאללה לחצות קו שלא נחצה מזה 15 שנה"
אריה ריבקינד
ל' אב התשפ"א / 08.08.2021 15:06

דבריה של ח”כ ג’ידא רינאוי זועבי ממרצ לרדיו ‘מכאן’, לפיהם ביכולת מפלגתה ומפלגת רע”מ למנוע מהממשלה בשעת הצורך לצאת לפעולה צבאית – גררו תגובות מחברי כנסת ואנשי תקשורת.

 

הליכוד הגיב: “בנט ולפיד נכשלו לא רק מול הקורונה, אחרי שבנט עיכב ב-7 שבועות את הבאת החיסון השלישי לישראל. הם נכשלו לא רק בתקציב שבו הטילו מיסים כבדים על אזרחי ישראל. בנט ולפיד נכשלים גם בביטחון — והיום חברת הקואליציה שלהם, ח״כ רינאווי זועבי ממרצ, אמרה את האמת: ‘בנט יודע שאם הממשלה תלך לעימות צבאי – הקואליציה תיפול כי גם מרצ וגם רע”ם לא יסכימו לדבר כזה. הנוכחות של מרצ ורע”ם בקואליציה מגבילה את חדותה של כל החלטה צבאית’.

“בנט לא מסוגל לשמור על ביטחון ישראל מכיוון שהממשלה שלו תלויה במנסור עבאס ובשמאל הקיצוני. נפיל את הממשלה המסוכנת הזאת ונחזיר את ישראל למסלול של הצלחה: גם בקורונה, גם בכלכלה וגם בביטחון”.

ח”כ עמיחי שיקלי אמר: “‘הנוכחות של מרצ ורע״ם בקואליציה מגבילה את חדותה של כל החלטה צבאית’, אומרת ח״כ ג׳דא רינאווי-זועבי, ואני חותם על דבריה ומוסיף גם את מפלגת העבודה ונציגתה איבתיסם מרעאנה בועדת חוץ ובטחון.

“לא במקרה היום (ולא לפני שלושה חודשים) בחרו בחיזבאללה לחצות קו שלא נחצה מזה 15 שנה”.

ח”כ מיקי זוהר: “ממשלה שלא מסוגלת ללכת לעימות צבאי ושלא מסוגלת לשמור על הבריאות של האזרחים שלה חייבת ללכת הביתה”.

ח”כ אופיר סופר: “כשסיוט הופך למציאות: ממשלת בנט-רע”מ-מרצ, מסוכנת לביטחון ישראל”.

ח”כ לשעבר מהליכוד אריאל קלנר: “וזאת יש להבין: זועבי, מראנה, האחים המוסלמים והיהודים הפוסט ציונים של מרצ וחלק מהעבודה יכולים מחר בבוקר לגמור את הקריירה של האופורטוניסטים של ‘ימינה’ בביזיון מוחלט. והאופורטוניסטים יודעים את זה מצוין”.

מנגד, יו”ר ועדת חוץ ובטחון של הכנסת, ח”כ רם בן ברק מיש עתיד, הגיב בערוץ הכנסת: “כל חברי מרצ מחוייבים לביטחון מדינת ישראל בדיוק כמו כל חברי הליכוד וגם חברי רע”מ”.

על תגובה ישראלית מול איומים ביטחוניים אמר: “ראשי המפלגות ידעו להנהיג את אנשיהם ביד רמה”.

איש התקשורת ינון מגל הגיב על דברי הח”כית ממרצ: “תודה בנט”.

ועורך העיתון ‘כפר חב”ד, הרב אהרן דוב הלפרין הגיב: “מי צריך את מנסור עבאס אם יש את מרצ?…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות