צה”ל: ‘אין לנו עניין לצאת למלחמה, אבל אנו לא נסבול את הטפטופים’

חיזבאללה ירה מטח של 19 רקטות לעבר ישראל: שלוש נחתו בלבנון, עשר יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל, 6 נחתו בשטחים פתוחים באזור הר דב • דובר צה"ל בשיחה עם כתבים: "חיזבאללה מנסה לסגור חשבון. יש חוסר משילות ומורתעות של חיזבאללה כי הם יורים לא על מנת לפגוע"
חיים טוויל
כ"ח אב התשפ"א / 06.08.2021 13:42

אזעקות הופעלו הבוקר (שישי) ביישובים נווה אטי”ב, שניר ועין קנייא שבצפון, לאחר שארגון הטרור חיזבאללה ירה מטח של 19 רקטות לעבר ישראל. שלוש מהרקטות נחתו בלבנון, עשר יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל, ושש רקטות נחתו בשטחים פתוחים באזור הר דב.

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

חשיפה: כל מה שתוכלו לקבל באונ’ העברית כבוגרי החינוך החרדי

ארגון הטרור חיזבאללה לקח אחריות והודיע: שיגרנו את הרקטות בתגובה לתקיפות הישראליות.

דובר צה”ל, תת אלוף רן כוכבי, אמר בשיחה שקיים עם כתבים, כי צה”ל לא מעוניין בהסלמה בגבול הצפון –  אך לא יאפשר את הפיכתו לאזור עימות.

“האירוע קורה לפני השעה 11:00. מאזור מורדות הר דב, נורו כ-19 מטרות, שלוש מהן נחתו בשטחים בתוך לבנון, 16 נורו לעבר שטחים פתוחים, 10 יורטו, 6 רקטות נפלו בשטחים פתוחים. אין נזק ואין נפגעים”.

הוא ציין: “חיזבאללה קיבל את האחריות לירי בניגוד לאירועים הקודמים שבהם ארגונים פלסטיניים ירו מלבנון, גם לקריית שמונה לפני יומיים וגם במהלך מבצע שומר החומות”.

“תקפנו שלשום בעוצמה עם מטוסי קרב בתקיפה משמעותית ושלושה גלים של תותחנים לכל רוחב הגזרה, ירי שלא ראינו כמוה שנים. זו היתה תקיפת תשתיות, כולל פגיעה בתשתיות שמשמשות את ארגוני הטרור. חיזבאללה לא מצליח להטיל מורא על סוררים פלסטינים. ממשלת לבנון לא עושה את תפקידה ולא מצליחה לעשות את מה שצריך בדרום לבנון. המטרה שלהם כעת  היא להראות שהם הגיבו. נעריך את המצב ונעריך איך נכון להגיב.

“עד כה ירינו עשרות פגזים למקורות הירי. אין לנו עניין להסלים ולא לצאת למלחמה, אבל לא נסבול את הטפטופים האלו, לא ניתן ללבנון להפוך לקו עימות. זה בלתי נסבל, אנחנו לא ניתן לשגר רקטות פעם בשבועיים שלושה. נמשיך לפעול בעליונות אווירית וגם בהגנה”, אמר כוכב לכתבים.

צילום: Michael Giladi/Flash90

“חיזבאללה אומר בעצם; אין לנו ברירה אלא להגיב לשטחים פתוחים. זו תגובה מתונה של חיזבאללה כדי לא להסלים את המצב.  אותנו לא מעניין מי ירה את הרקטות. יש כאן ארגון שמנסה לגנוב את דרום לבנון. זה אירוע מאד משמעותי ואני לא מקטין אותו”.

כוכב הוסיף: “אם חיזבאללה היה רוצה להגיב תגובה משמעותית גם את זה הוא יודע לעשות. להבנתנו, הירי ברביעי היה של פלסטינים בלא ידיעת חיזבאללה.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

רוצים חופשה עם שובר הנחה? אסור להחמיץ את מה שקורה בירושלים

“יש דיווחים על דרוזים שמאד כועסים על הירי של חיזבאללה ותפסו את המשגר ואנשי חיזבאללה שירו את הרקטות. לפי הידיעות שיש לנו וגם מסרט שרץ ברשתות, צפון לבנונים תפסו את המשגר עם לוחמי חיזבאללה, הדבר מראה על חוסר משילות ומורתעות של חיזבאללה כי הם יורים לא על מנת לפגוע”.

“שני הצדדים לא רוצים מלחמה והסלמה. נכון לעכשיו שגרה מלאה לעורף בגליל ובגולן. לא פותחים מקלטים ולא עוצרים את האבובים ולא מבטלים את הצימר. כיפת ברזל משרה הרבה ביטחון”, אמר תא”ל כוכב. “מצד שני אנחנו ערוכים לכל הסלמה. נכון לשעה זו ההנחיות לעורף בשגרה מלאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות