נשבר הלב: הפרשן לענייני צבא וביטחון רוני דניאל ז”ל נפטר בגיל 73

רוני דניאל, הפרשן לענייני צבא וביטחון של חדשות 12 מאז יום הקמתה - נפטר בגיל 73 באירוע לבבי • החל את דרכו העיתונאית בקול ישראל • הותיר אחריו אישה, שלושה ילדים ונכדים • "חברת החדשות מבכה את מותו של חברנו"
אבי כץ
י"ז אב התשפ"א / 26.07.2021 13:12

הפרשן הצבאי של חדשות 12, רוני דניאל ז”ל, הלך לעולמו בגיל 73 בעקבות אירוע לבבי.

דניאל היה כתב ופרשן לענייני צבא וביטחון של חברת החדשות מאז הקמתה בשנת 1993.

הוא הותיר אחריו את רעייתו שלומית, ילדים ונכדים.

בהודעת חדשות 12 נכתב: “חברת החדשות מבכה את מותו של חברנו, הפרשן הצבאי רוני דניאל, שהלך לעולמו היום בגיל 73. רוני, יליד 1947, היה הפרשן לענייני צבא וביטחון של חברת החדשות מאז היווסדה ב-1993, יהי זכרו ברוך”.

רוני דניאל נולד בבגדאד ועלה לישראל בגיל 3 עם אמו, התגורר בקיבוץ מעוז חיים והתגייס לשרת בנח”ל. דניאל היה לוחם ועבר קורס קצינים. במלחמת ששת הימים לחם בקרב אום-כתף בחזית המצרית, נפצע מרסיסים אך חזר לחזית.

דניאל לחם גם במלחמת ההתשה. בשירות המילואים הוא שימש כמג”ד וסמח”ט.

את דרכו העיתונאים החל  ב-1971 ככתב תחבורה וחקלאות בקול ישראל. מונה לכתב צבאי ובהמשך כיהן כראש חטיבת החדשות בתל אביב ועבד גם בגלי צה”ל.

מאז שנת 1993, כאמור, הוא הכתב לענייני צבא וביטחון של חברת החדשות בערוץ 12.

דניאל היה מודע מאוד לתדמית המחוספסת שלו, ובראיון למגזין סוף השבוע של mako ב-2012, התייחס לאהבת הצופים: “הרחוב אוהב אותי, מה שנקרא. יש מן אהדה כזאת כלפיי. אומרים לי – ‘אם אתה רץ אנחנו בוחרים בך’, כאלה. ואני עונה תודה, אבל אני לא רץ לשום מקום. זה נעים אבל גם מביך. אנשים לא מוכנים לקחת ממני כסף בחנות היום, אבל אני מתעקש לשלם. באים אליי להצטלם איתי, לבקש חתימה. וולאכ, אלה הצופים שלי, האנשים הכי חשובים בעולם בעיניי, והם אנשים חמים ונהדרים”.

הפרשן הפוליטי של חדשות 12 עמית סגל ספד לקולגה שלו. “אם אני צריך לסכם את רוני דניאל, זה הסיכום: הוא האיש שרצה לא להתקלקל.

“היה לו חוש צדק והייתה לו ציונות בריאה, והוא היה הפרשן היחיד שהכרתי שגם חרש שדות וגם הוביל חיילים לקרב וגם שידר משחקי כדורסל. אני כבר מתגעגע. לא אשכח אותך רוני”.

העיתונאי יאיר שרקי ספד: “כולם יכתבו על רוני דניאל העיתונאי והפרשן הבכיר, אבל בשבילי הוא כמו דוֹד שנהג בי מהרגע הראשון בפרגון ובחברות שהתפתחה לשיחות טלפון ארוכות על צבא ויהדות ועל שכול, הקנטות (ועצות) על זוגיות, מתכונים (כן כן) רכילות ברנז’אית וגם בדיחות קבועות. כמעט תמיד על סיגריה מגולגלת כבר מתגעגע”.

ח”כ יובל שטייניץ מהליכוד ספד: ”המום מלכתו בטרם עת של הפרשן הצבאי הוותיק והמוערך רוני דניאל, ומשתתף באבלם הכבד של בני המשפחה ושל הידידים”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מסיעת הציונות הדתית הגיב: “ברוך דיין האמת. פטריוט ציוני. עצוב מאוד. תנחומים למשפחתו”.

שר האוצר ויו”ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: “‏כאב גדול עם משמע הבשורה על לכתו בטרם עת של רוני דניאל. רוני היה מלח הארץ, איש שפיו וליבו שווים, ומהיכרותי הקרובה עמו כל שעשה היה מאהבה כנה למולדת. אני מחזק את בני משפחתו ושולח את תנחומיי הכנים. יהי זכרו ברוך”.

יו”ר מפלגת ‘הציונות הדתית’, ח”כ בצלאל סמוטריץ’, הגיב: “ברוך דיין האמת. פטריוט ציוני. עצוב מאוד. תנחומים למשפחתו”.

ח”כ עמיחי שיקלי: “לא זכיתי להכרות אישות עם רוני דניאל ז”ל אך התרשמותי מהאיש ועשייתו מבעד למסך היא של מענטש, אוהב אדם ואוהב ישראל בכל נפשו ובכל מאודו, יהי זכרו ברוך”.

עורך ‘ישראל היום’, בעז ביסמוט: “באהבת הארץ ואהבת המקצוע רוני היה ללא מתחרים. זכיתי לשבת לצידו באולפן שישי ולחוש בכך. מצדיע לך רוני. תחסר לכולנו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות