לראשונה מזה ארבעה חודשים: 10,000 מאומתים, 81 חולים קשה

167 חולים מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 81 במצב קשה • על פי נתוני דו"ח אמ"ן, חלה עלייה דרמטית בכל מדדי התחלואה • על פי מפת הרמזור, יש יישוב אחד אדום, 15 יישובים כתומים ו-57 יישובים צהובים • ד"ר ארנון שחר, חבר הצוות לטיפול במגפות: "יש צפי לגלים נוספים, אנו לפני החורף"
תמי גיל
י"ד אב התשפ"א / 23.07.2021 11:10

מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שישי) עולה, כי אתמול אובחנו 1,263 חולי קורונה חדשים לאחר שבוצעו 69,668 בדיקות.

ללא תנאים ועם מלגות: משתכרים 35,700 שקלים לחודש בממוצע

פה תקבל מידע ברור​: חזרת מחו”ל? היית ליד חולה? רוצה לנסוע?

שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 1.83%.

לראשונה מזה ארבעה חודשים יש בישראל 10,194 מאומתים לקורונה, ומספר הנדבקים הממוצע ליום עומד על 1,248 בני אדם.

167 מתוך החולים מאושפזים בבתי החולים, מתוכם 81 במצב קשה – עלייה של שישה חולים קשה ביממה האחרונה –  מהם 23 במצב קריטי, ו-17 מונשמים.

מניין הנפטרים מסיבוכי קורונה בישראל עומד על 6,457 בני אדם.

עוד עלה מהנתונים כי מקדם ההדבקה ירד מעט ועומד על 1.37.

כמו כן, במהלך היממה האחרונה חוסנו במנה ראשונה כ-3000 בני אדם. 13 אלף איש חוסנו במנה שניה.

על פי מפת הרמזור, בישראל יש היום יישוב אחד אדום – קרני שמרון. 15 יישובים כתומים – ביניהם, פרדס חנה-כרכור, גבעת שמואל, אילת ובית שאן. 57 יישובים צהובים – ביניהם, רמת גן, אשדוד, הרצליה, באר שבע וקרית מוצקין.

לפי תמונת המצב שפרסם הבוקר מרכז הידע הלאומי למערכה בקורונה של אמ”ן, בשל התפשטות זן דלתא של נגיף הקורונה בישראל, חלה עלייה דרמטית בכל מדדי התחלואה – מספר המאומתים היומי (יותר מאלף בממוצע שבועי), שיעור הבדיקות החיוביות, ובעיקר – מספר החולים במצב קשה.

לפי הדו”ח, מקדם ההדבקה עודנו גבוה וערכו קרוב ל-1.4 ומשקף הכפלה של מספר המאומתים והחולים מתוכם כל שבוע בקירוב.

בדו”ח אמ”ן כתב: “הגם שלפי שעה מספר החולים במצב קשה הנו נמוך יחסית ועולה בקצב מתון, הרי שעליה זו ביחס לשבועות הקודמים משקפת באופן ברור ואובייקטיבי את העובדה שהמגפה ממשיכה להתפשט בארץ”.

הדו”ח ציין, כי “האצת ההתחסנות הינה הפתרון המרכזי לצמצום הסיכון מפיתוח מחלה קשה ומתופעות ארוכות טווח אצל הנדבקים. ככל שרבים יותר באוכלוסייה יתחסנו, כך יידבקו פחות אנשים עד להגעה לאיזון מחודש מול זן זה של הנגיף. מומלץ לאוכלוסיות הסיכון להתחסן בהקדם, וגם לאחרים – כולל בני נוער בגילאי 15-12 – על מנת לצמצם את הסבירות להתפתחות תופעות ארוכות טווח בעקבות הקורונה.

“יוזכר כי ישנם יותר ממיליון זכאים לחיסון שטרם התחסנו, מתוכם 235 אלף בני 50 ומעלה”.

ד”ר ארנון שחר, חבר הצוות לטיפול במגפות המייעץ למשרד הבריאות, אמר הבוקר בראיון לגל”צ: “יש צפי לגלים נוספים, אנחנו לפני החורף. ככל שיהיו יותר מחוסנים, נוכל להכיל את התחלואה. המחקרים עלולים להישמע מבלבלים, אבל החיסון הזה יעיל. לא נוכל לדבר על חסינות עדר עד שכל גילי האוכלוסייה יוכלו להתחסן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות