לראשונה מאז 2017 שר ישראלי בכיר שוחח עם ראש הרשות אבו מאזן

בשיחה בין השנים ביקש השר גנץ לברך את אבו מאזן לרגל חג הקורבן • משרד הביטחון: "השניים שוחחו באווירה חיובית" • בשבוע שעבר אישר הקבינט המדיני-בטחוני את הדו"ח להקפאת כספים שמעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים
קובי פינדרוס
י"א אב התשפ"א / 19.07.2021 21:26

שר הביטחון בני גנץ שוחח הערב (שני) עם יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. זו שיחה ראשונה של בכיר בממשלה עם אבו מאזן מאז 2017, אז עשה זאת בנימין נתניהו.

בשיחה, ביקש השר גנץ לברך את אבו מאזן לרגל חג הקורבן. גם נשיא המדינה הרצוג שוחח הערב בטלפון עם עבאס ובירך אותו לרגל חג הקורבן.

לשכתו של שר הביטחון מסרה כי השיחה של שני המנהיגים נוהלה באווירה טובה. עוד דווח כי גנץ ועבאס העלו את הצורך לקדם צעדים בוני אמון בין ישראל ובין הרשות הפלסטינית, שיסייעו לביטחון ולכלכלה של האזור כולו.

“השניים שוחחו באווירה חיובית והעלו את הצורך לקדם צעדים בוני אמון בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית”, נמסר ממשרד הביטחון. לפי ההודעה, צעדים אלו “יסייעו לביטחון ולכלכלה של האזור כולו”.

הרצוג שוחח גם בשבוע שעבר עם אבו מאזן, שהתקשר כדי לברך אותו לרגל כניסתו לתפקיד. הרצוג הודה לו על ברכתו וציין בפניו כי בכוונתו להמשיך ולשמור איתו על קשר שוטף כפי שעשו נשיאי ישראל הקודמים.

בשבוע שעבר אישר הקבינט המדיני-ביטחוני את הדוח שהציג שר הביטחון בני גנץ, להקפאת כספים שמעבירה הרשות הפלסטינית למחבלים ובני משפחותיהם. על פי הדוח, הרשות הפלסטינית העבירה 597 מיליון שקלים לתמיכה עקיפה בטרור בשנת 2020.

בעקבות אישור הדוח, שהוכן על ידי המטה ללוחמה כלכלית במשרד הביטחון, הכספים יוקפאו מדי חודש מתוך מתוך כספי הסילוקין שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית. לפי החוק להקפאת כספי טרור, שר הביטחון מציג את הדוח בפני הקבינט – שמאשר כי קרא את תוכנו, אך לא את עצם ההקפאה או את מועדיה.

בשנת 2018 אישרה הכנסת את חוק ניכוי הכספים המועברים לרשות הפלסטינית. החוק קבע כי הניכוי שיתבצע לרשות יהיה לפי היקף הכספים שהרשות מעבירה לפעילי טרור ומשפחותיהם. ההצבעה עברה ברוב של 87 תומכים מול 15 מתנגדים בלבד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות