כך הוצאו 60 מיליון שקלים: חשד להונאת ענק של הביטוח הלאומי

בלשי וחוקרי היאל"כ בלהב 433 פשטו על בתיהם של תשעה חשודים - וביניהם שישה עורכי דין ורואה חשבון - שפעלו באמצעות חברת 'טריניטי' להוצאת כספים עבור חברות גדולות במשק וגופים ממסדיים • על פי החשד, החברה זייפה נתונים והגישה דו"חות כוזבים
חיים טוויל
י' אב התשפ"א / 19.07.2021 09:44

בלשי וחוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433 פשטו הבוקר (שני), יחד עם חוקרי המוסד לביטוח לאומי, על בתיהם של 9 חשודים שפעלו באמצעות חברת ‘טריניטי’, בחשד כי הוציאו כספים במרמה מהמוסד לביטוח לאומי בהיקפים של למעלה מ-60 מיליון שקלים, בעבור חברות גדולות במשק וגופים מוסדיים – ביניהם מוסדות ציבור.

על פי החשד, 9 החשודים פעלו בשיטתיות, כאשר פנו לחברות גדולות במשק בהצעה לקבל בעבור העובדים שלהן החזרים מהביטוח הלאומי, תוך שהם מזייפים נתונים ומגישים בשמם לכאורה דו”חות כוזבים.

באמצעות ‘טריניטי’ קיבלו החברות זיכויים והחזרים מהביטוח הלאומי ובמרמה בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים, במשך תקופה של מספר שנים.

על פי החשד, בשיטת ההונאה והמרמה, שלשלו העובדים לכיסם מיליוני שקלים, מתוך ההחזרים שהתקבלו מהמוסד לביטוח לאומי.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, מתוך 9 החשודים, 6 מהם עורכי דין ואחד הוא רואה חשבון.

החברה פנתה למגוון חברת במשק כמו: פתאל, ביקור רופא, בית חולים רעות, אפיקים, קרן מחקרים שיבא, מוקד אמון, איקאה, אופטיקה הלפרין.

בתום החיפוש באחד הבתים נתפסו מוצגים וכלל המעוכבים הועברו לחקירה במשרדי היחידה, בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, ועבירות של ביטוח לאומי.

לפי דיווח ב’מעריב’,  חקירת המשטרה החלה בעקבות דוח ביקורת פנימי של המוסד לביטוח לאומי שהתחקה אחרי שינויים שנתגלו בדוחות שכר של חברות גדולות שטופלו על ידי חברת טריניטי לכאורה.

לטענת הביטוח הלאומי, חברת ‘טריניטי’ ניצלה לרעה את הגישה שהייתה לה למחשבי הביטוח הלאומי ואת הסמכויות שהיו בידה לטיפול בדוחות נישומים באופן מקוון, כזרוע ונציג של הביטוח הלאומי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות